Video: Parisisk lägenhet i Unreal Engine 4

Permalänk
Medlem

640kb ought to be enough for anybody

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Snusfri

Tänkte direkt på ett Hitman eller Thief i nutid när jag såg det här klippet.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Kriminalspel
Mer godis till folket <3 All heder, om vi nu kan få spel i minst denna kvalité

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Helt sjukt hur snyggt detta är, denna grafik vore fin i virtual reality miljöer

Det lär ju krävas ett monster för att driva detta men samtidigt vara värt varenda öre, i mitt fall skulle jag nog bara stå och stirra på grafiken i oändlighet

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

Tänker mig hur det är att springa runt i huset bland 15 andra och skjuta varann

Bara du städar efter dig.... Det skall vara så här rent och snyggt igen innan du går och lägger dig!

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Men ser tydligt att det inte är från verkligheten. Jag har sätt bättre.

Du har naturligtvis rätt till din åsikt - men visa oss gärna VAR du har sett bättre så blir det lite mer intressant....

Naturligtvis ser man att det inte är verkligt utan en datorgenererad miljö - men ingenstans påstår någon något annat.
Med tanke på att det är realtidsgenererat i en spelmotor är det riktigt bra. SIMS 5 kanske.....

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Entusiast

Är det bara jag som hade stora problem med att se videon p.g.a. allt motion blur? Det känns dessutom som att videon är filmad i typ 20 fps. Svårt att se det häftiga när videon mest gör en illamående.

Skrivet av simonw:

Det är givetvis sant, men att dra till med att "folk kanske inte bryr sig" var ju det värsta jag hört. Så vi ska helt enkelt bara sluta bry oss och åsidosätta kvalitén på vårt språk bara för att vi inte orkar?

På internet så kommunicerar vi genom text, om man skriver som en idiot så kommer man också uppfattas som en idiot. Sedan om man har en anledning till att man inte kan stava är en annan femma.

Det enda moderna stavningskontroller inte kan rätta är sammansatta ord. Så det finns ingen anledning för någon att stava fel på internet. Oavsett om man är dyslektiker eller ej.

Permalänk
Skrivet av simonw:

Det är givetvis sant, men att dra till med att "folk kanske inte bryr sig" var ju det värsta jag hört. Så vi ska helt enkelt bara sluta bry oss och åsidosätta kvalitén på vårt språk bara för att vi inte orkar?

På internet så kommunicerar vi genom text, om man skriver som en idiot så kommer man också uppfattas som en idiot. Sedan om man har en anledning till att man inte kan stava är en annan femma.

Ad hominem på full nivå.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Är det bara jag som hade stora problem med att se videon p.g.a. allt motion blur? Det känns dessutom som att videon är filmad i typ 20 fps. Svårt att se det häftiga när videon mest gör en illamående.

Det enda moderna stavningskontroller inte kan rätta är sammansatta ord. Så det finns ingen anledning för någon att stava fel på internet. Oavsett om man är dyslektiker eller ej.

Om man inte vill ha stavningskontroller då? För min del så är det röda väldigt störande speciellt eftersom man skriver på mer än ett språk och den rättar endast ett. Skriver jag på engelska så blir det röd text överallt och det irriterar mig

Permalänk
Medlem

Finns det ens någon som har så rent att det inte finns ett dammkorn? Sen har jag aldrig varit hemma hos någon som inte har haft en fläkt över spisen. Handdukarna var de som hade sämst textur, i övrigt tyckte jag om den. Satt och tänkte, hur reagerar motorn när ett sådant fint område går sönder. Som någon som bara springer in och avlossar en jäkla massa skott. Hade varit kul hur ljuset funkat då.

Visa signatur

Stationär; |Chassi: Fratal Design Define 7 (Ljudisolerad & Gunmetal) | MB: ASUS Prime X670-P WIFI | CPU: RyZen 9 7900X | RAM: 64GB DDR5 Kingston Fury (5600hz) | GPU: RX6700 XT | Lagring: 2x2TB M.2 NVMe, 1TB M.2 & 12TB HDD | Display: Phillips 24" HD (Pivot) & Samsung 27" UHD (165hz) | OS: unRaid 6.12.4 | Virtuell Maskin: Programmering (Win10Pro) Spel (Win11Pro), Allmänt Bruk (Fedora 39, ArcoLinux, Ubuntu 23.10) |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av THB:

Tänkte direkt på ett Hitman eller Thief i nutid när jag såg det här klippet.

Hm, badkar fanns ju men badanka och brödrost?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd

Nedladdningslänk: https://mega.co.nz/#!nIJSmT6K!BRKQBDb0uB9V9Xbtz13c_3QZjokq_3j...
Rullar i 45 fps i 2560x1440 på min i5'a @ 4.5Ghz och r9-290

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Absolut, det är en något omogen argumentationsteknik, kan dock inte se hur du riktar den åt mitt inlägg. Men när en diskussionen faktiskt handlar om grammatik och stavelser/hur man skriver så faller du ganska kort i ditt försök med en häftig bild. Fast jag kanske tolkar det fel i och för sig, vad vet jag.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wereaz:

Unreal gör spöken av alla. Jag såg ingen reflektion av betraktaren i köket. Unreal förtjänar således sitt namn.
Dock ett bra sätt för bostadsmäklare att visa objekt för kunderna. Där har spelnivådesignern sin framtida försörjning tryggad.

Newsflash det är ett techdemo,alltså finns det ingen betraktare,jo vi framför våra skärmar iofs:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Kunde de inte bemödat sig med att göra en mjuk bana som kameran följer istället för sjukt oprecisa och hackiga tangentbordsrörelser? Så mycket pengar på utveckling av en fin motor och så förstör man presentationen på det sättet.

Btw, äntligen börjar vi få fler och fler realistiska ljussättningar i teknikdemos. Hoppas spelutvecklarna börjar ta efter också. Det går ju att göra sinnesjukt snygg grafik idag om folk bara vågade jobba med dassiga/realistiska färgskalor.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Skrivet av Xaves:

Nedladdningslänk: https://mega.co.nz/#!nIJSmT6K!BRKQBDb0uB9V9Xbtz13c_3QZjokq_3j...
Rullar i 45 fps i 2560x1440 på min i5'a @ 4.5Ghz och r9-290

Hur får du upp upplösningen? Min verkar vilja stanna i fönsterläge på 720p eller nåt sådant.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av wereaz:

Unreal gör spöken av alla. Jag såg ingen reflektion av betraktaren i köket. Unreal förtjänar således sitt namn.
Dock ett bra sätt för bostadsmäklare att visa objekt för kunderna. Där har spelnivådesignern sin framtida försörjning tryggad.

Rita reflektioner är något som är sällsynt i spel och brukar bara dyka upp i trängre miljöer och med en viss downsampling och en mycket strängare LOD. Är rätt krävande att göra ordentliga spegelbilder. Saknar dock även att se ordentliga reflektioner.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Hur får du upp upplösningen? Min verkar vilja stanna i fönsterläge på 720p eller nåt sådant.

Du måste använda AMD's eller nVidias Super Resolution i inställningar, sedan byta till önskad upplösning i Windows, sedan gå in under: C:\Users\DITTANVÄNDARNAMN\AppData\Local\Paris_Appartment\Saved\Config\WindowsNoEditor

Och sätta detta i GameUserSettings.ini
bUseDesktopResolutionForFullscreen=True
FullscreenMode=1

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Skrivet av simonw:

Absolut, det är en något omogen argumentationsteknik, kan dock inte se hur du riktar den åt mitt inlägg. Men när en diskussionen faktiskt handlar om grammatik och stavelser/hur man skriver så faller du ganska kort i ditt försök med en häftig bild. Fast jag kanske tolkar det fel i och för sig, vad vet jag.

Nej, använde den för att vara rolig. Jag kom nog av lite fel då.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Nej, använde den för att vara rolig. Jag kom nog av lite fel då.

Jag fnissade :]

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Flamso:

Inte? Kolla de konstiga färgskiftningarna vid konturerna på saker, typ lampkronan och det där ovanför dörröppningen. Om man väl ser det så ser man hur det är överallt och sabbar rätt mycket. :/

jag tycker det är drygast att dom ska simulera en dålig kamera, genom att göra fönstren utfrätta.

Permalänk
Medlem

nu ska bara 'människor se verkliga ut med