Ingen bas i HyperX Cloud headset

Permalänk
Medlem

Ingen bas i HyperX Cloud headset

Jag vet att det kanske är en du fråga men jag får ingen bas om man jämför med mitt gamla Siberia V2.
Någon som vet hur man ska lösa det?
Det står ändå "Pure HIFI" på lådan, kan inte säga att jag märkt det precis.

All hjälp uppskattas.

Eller är det så att HyperX Cloud inte har någon bas som Siberia V2?

MVH Veerz

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Nyinköpt?
Mitt verkar ha blivit lite bättre efter några dagars användande (om det inte är placebo). Så lite inspelning behöver de nog.

Notera dock att siberia V2 har överdrivet mycket bas.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Om du läser recensionen där både Siberia V2 och QH-90 var med så verkar det som att Siberia har en ordentligt skev frekvensåtergivning jämfört mot HyperX (QH-90) som är hyffsat neutrala.

http://www.sweclockers.com/recension/16604-headset-fran-corsa...

Jag kör med QH-85 som är snarlik med QH-90/HyperX men har något mindre bas, har ordentlig drivning och EQ på +1 i basregistret, och upplever de absolut inte som basfattiga.

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem

Sitter det en hörlursförstärkare i ditt moderkorts ljudkort? Detta är ju samma driv element som q-pad kör med och behöver 60mohm

Visa signatur

Chassie:CaseLabs M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Nyinköpt?
Mitt verkar ha blivit lite bättre efter några dagars användande (om det inte är placebo). Så lite inspelning behöver de nog.

Notera dock att siberia V2 har överdrivet mycket bas.

Jag fick de förra fredagen, så ska jag bara använda dem och hoppas att det bli bättre?

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Såg nu du har stöd för lurarna genom moderkortet kolla så du kör dina inställningar i stereo i mjukvaran skule tippa på någon surround effekt eller annat effekt styrper basen annars är dessa neutrala som Langeus skrev och du bara behöver rensa "skiten" i örat efter din seberia erfarenhet, fortsätt spela in dom med andra ord, mvh..

Visa signatur

Chassie:CaseLabs M5

Permalänk

Kan vara fel på dom, min qh-90 (som är samma) funkade kanon bra i 7 månader sedan efter grabben lånat den så hörde jag ingen bas eller sång röst utan bara instrument. Fick ett par helt nya på inet där jag köpte den.

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av ma3zz:

Såg nu du har stöd för lurarna genom moderkortet kolla så du kör dina inställningar i stereo i mjukvaran skule tippa på någon surround effekt eller annat effekt styrper basen annars är dessa neutrala som Langeus skrev och du bara behöver rensa "skiten" i örat efter din seberia erfarenhet, fortsätt spela in dom med andra ord, mvh..

Jag provade på moderkorts anslutningarna i bak (inte frontpanelen) och jag hörde ingen skillnad.
Men man kan ändra lite i MSIs "sound tuning" och tar man "(ingen)", som den neutrala heter så är det rent skit med bas, bara diskant, typ platt ljud.
Men tar man bas där så är det ändå okej med bas, men inte lika bra som Siberia V2 som sakt.
Men allt annat är bättre än Siberia V2.

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av ma3zz:

Sitter det en hörlursförstärkare i ditt moderkorts ljudkort? Detta är ju samma driv element som q-pad kör med och behöver 60mohm

Hur ser man det? :/

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veerz:

Jag provade på moderkorts anslutningarna i bak (inte frontpanelen) och jag hörde ingen skillnad.
Men man kan ändra lite i MSIs "sound tuning" och tar man "(ingen)", som den neutrala heter så är det rent skit med bas, bara diskant, typ platt ljud.
Men tar man bas där så är det ändå okej med bas, men inte lika bra som Siberia V2 som sakt.
Men allt annat är bättre än Siberia V2.

Kan också kanske vara att du är van med överdriven bas, och att nya hörlurarna är mer "rätt"? Om de nu inte är extremt basfattiga.

Testa att köra bara nya hörlurarna i en vecka och jämför sedan, ofta tar det ett tag innan man vänjer sig med nya hörlurar med annan ljudkaraktär.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Du är bas skadad.
Som att gå från några Beats by Dre lurar till Sennheiser.

Vill du ha lite mer tryck i basen får du ändra inställningarna i Equalizern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Du är bas skadad.
Som att gå från några Beats by Dre lurar till Sennheiser.

Vill du ha lite mer tryck i basen får du ändra inställningarna i Equalizern.

Jag hittade felet!

Jag hade på 7.1 ljud i sound tuningen, tog den till stereo och vips så blev de bas som fan!
Tack för alla svar, alla svar lärde mig något nytt

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------