Fråga ang knäppningar i ljudet vid uppspelning i Scarlett Focusrite 18i20 (LÖST)

Permalänk

Fråga ang knäppningar i ljudet vid uppspelning i Scarlett Focusrite 18i20 (LÖST)

Hej alla glada

Har ett litet problem nu när jag har gjort en nyinstalltion,
Det är så att jag har ominstallerat windows 7 64 bit på min dator där jag har ett Focusrite 18i20 inkopplat samt en behringer ada 8000 inkopplad.
Kör i 44.1 mhz.
Har investerat i Cubase 8 pro och installerat det, körde förut Cubase 5.
Nu till problemet.

Det knastrar till snabbt lite då och då när jag spelar upp project i Cubase 8 (ja jag vet att det är ett krävande program) samt även när jag tittar på Youtube klipp, eller spelar upp en MP3:a (det är det jag har hunnit testa) verkar som nåt inte hänger med helt plötsligt. Hade inga problem innan ominstalltionen. Jag har senaste drivarna till ljudkortet men en grej jag tycker är konstig när jag tittar i setupen i Cubase så säger den drygt 20 millisec latency. Det e lite mycket tycker jag. dock så märks det inte när jag kör mick in o testa så känns det inte som 20 millsek. Har installerat alla drivrutinerna till datorn också.
Så som jag ser det så har jag inte missat något men det kan man alltid ha gjort som vanligt.

Har för mig att jag sett något att man kan ställa något i BIOS när det blir såhär, nån som vet vad det kan vara?
Dock har jag INTE varit inne o pillat i BIOS under ominstallationen.
Känns som datorn inte hänger med men spela upp en mp3:a ska väl fungera flawless eller
Håller på att bli tokig

Nån som har en sådan dära AHA!! det där är problemet får gärna dela med sig.

Spec
i5
10gig ram
560 ti grafik
ssd disk för os

som sagt inga problem innan ominstallationen.

Ha det gött alla
/Da King

(LÖST)
Permalänk

Fick hjälp av en på en annan sida
Kollade in denna applikation
http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml
Märkte att det var mitt nätverkskort som spökade. fick latency på 20 som nu är nere i 6 när nätkortet är avaktiverat.