Kattjäveln käka sladden...

Permalänk
Medlem

Kattjäveln käka sladden...

Som rubriken lyder så har mitt kattfan ätit sönder sladden på mitt logitech g230, har varit extremt nöjd med headsetet i sin fungerande form men nu när allt gick åt helvete, tror ni att det går på garantin? att säga katten käka upp sladden, man ser att det inte är något mänskligt gjort men tar dem det som "användarfel" ändå?

Permalänk
Medlem

Haha ja det är klart det är ditt fel om katten biter sönder den...

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

hahaha, förlåt, men det är inget som täcks av garanti ^^ möjligtvis hemförsäkringen, men då gäller 1500:- självrisk så är nog bara försöka löda eller köpa nytt

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Nej, det täcks inte av garantin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

50/50, nånstans där finns svaret.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Du får väl dra in på kattgodis tills han har betalat igen headsetet

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funnyvlad:

fast om du hävdar att du hade en maskeradfest hemma och en gäst gick lite väl in i rollen som vampyr så kan du ju hävda att det var "mänskligt gjort".

poängen var nog just att det skulle synas att det inte var "mänskligt gjort"

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Byt kabel själv bara, kommer inte bli lika snyggt, men det kommet åtminstone fungera.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Naga:

poängen var nog just att det skulle synas att det inte var "mänskligt gjort"

Du har rätt men är då vampyrer människor?

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

hahaha, förlåt, men det är inget som täcks av garanti ^^ möjligtvis hemförsäkringen, men då gäller 1500:- självrisk så är nog bara försöka löda eller köpa nytt

Tyvärr gäller inte hemförsäkringen heller, skador orsakade av husdjur täcks inte (och självrisken varierar mellan bolag och försäkring, den kan vara både högre och lägre).

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av joelbck:

hahhah sköna kommentarer, ja men får väl ta o grina lite i nåt email och dra nån bra jävla story och hoppas på det bästa haha och inge mer godis för hans del alltså..

Lycka till med att försöka få en avtuggad kabel till tillverkningsfel... Ta ansvar för ditt husdjur och köp ett nytt headset.

Visa signatur

Intel Core i5 8600k @ 4.7 GHz - Gigabyte Aorus GTX 1080 TI - Asus PRIME Z370-A
- Corsair Vengeance LP 16 GB - EVGA Supernova G2 850W - NZXT H500i

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joelbck:

Som rubriken lyder så har mitt kattfan ätit sönder sladden på mitt logitech g230, har varit extremt nöjd med headsetet i sin fungerande form men nu när allt gick åt helvete, tror ni att det går på garantin? att säga katten käka upp sladden, man ser att det inte är något mänskligt gjort men tar dem det som "användarfel" ändå?

sälj kattfan och köpt ett nytt headsett för pengarna... haha

nä skämt o sido garnti gäller inte vid egenfördärv nått detta räknas som

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kocken2015:

sälj kattfan och köpt ett nytt headsett för pengarna... haha

nä skämt o sido garnti gäller inte vid egenfördärv nått detta räknas som

Var de skämt de??!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funnyvlad:

Du har rätt men är då vampyrer människor?

Du sa ju precis att utklädda vampyrer var människor, har du ändrat dig? eller var det en riktig vampyr?

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Skrivet av Naga:

Du sa ju precis att utklädda vampyrer var människor, har du ändrat dig? eller var det en riktig vampyr?

Fråga inte mig. Jag delar förnamn med Dracula (Vlad) så jag är jävig här.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Tyvärr gäller inte hemförsäkringen heller, skador orsakade av husdjur täcks inte (och självrisken varierar mellan bolag och försäkring, den kan vara både högre och lägre).

åfasen, mer än vad jag visste ska prata med min försäkringsrådgivare om mitt utökad elektronik tillägg via trygg hansa täcker

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Skrivet av joelbck:

Som rubriken lyder så har mitt kattfan ätit sönder sladden på mitt logitech g230, har varit extremt nöjd med headsetet i sin fungerande form men nu när allt gick åt helvete, tror ni att det går på garantin? att säga katten käka upp sladden, man ser att det inte är något mänskligt gjort men tar dem det som "användarfel" ändå?

haha dagens bästa nej men ont : nej det går ej på garanti, möjligtvis om du har någon drulle försäkring kan det gå men offtast billigare att köpa nytt eller laga på egen hand, på ett gammalt hederligt sätt med sockerbit o dylikt

Visa signatur

Fractal define R4 | Gigabyte z97x gaming 3 | Corsair Vengeance Pro Red 16GB 2133MHz | i7-4790k @ 4.8GHz | EVGA GeForce GTX970 SC ACX 2.0 4GB | EVGA SuperNOVA 850 G2 | CPU-kylning: Corsair H100i | Intel 530 Series 120GB X 2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WEBRUNNER:

Var de skämt de??!

NÄ kanske inte för grinollar. EN normal dödlig kanske kan ta det jag skrev som skämt

Jag är gammal nog att förstå att katten är människans bästa vän och att det sista man vill är kattens sämsta, men man kan faktiskt ta skämt och det va det jag ville med det jag skrev. Jag förstod att någon som dig skulle komma därför skrev jag åxå skämt....

Permalänk
Avstängd

Skippa paté'n i ett par veckor så får du ihop lite cash till ett nytt!! ;D

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

Reparera? Annars är det bara att köpa nytt. Brukar vara ägarens fel att husdjuren käkar kablar.

Permalänk

Tror du inte kan få någe nytt så.. men om du köper ett nytt så fixa en flaska anti-klös spray eller vad det heter o dra på alla kablarna.

Visa signatur

i5 3570k (ivy bridge) | MSI Z77a-G45 | MSI GTX 670 oc | 128Gb SSD | 1Tb Hdd | 8Gb Ram 1600Mhz Vengence | Chassi: Classified skitchassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kocken2015:

NÄ kanske inte för grinollar. EN normal dödlig kanske kan ta det jag skrev som skämt

Jag är gammal nog att förstå att katten är människans bästa vän och att det sista man vill är kattens sämsta, men man kan faktiskt ta skämt och det va det jag ville med det jag skrev. Jag förstod att någon som dig skulle komma därför skrev jag åxå skämt....

Jag antog också att att du skulle skriva så eftersom de flesta inte förstår skämt eller så måste man hävda sig. Drygt med folk som måste hugga så fort dom kan. Tråkigt med en rolig tråd att man inte kan behålla den så.. Grinolle

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Dra en fuling, att de glappar något fruktansvärt eller något. Logitechs support skickade mig en helt ny mus när jag klagade på att ena musknappen kärvade. Det enda de ville se var att jag klippt kabeln till musen, behövde inte skicka tillbaka.

Så sen var det bara att skarva kabeln och fixa knappen? Har lagat mina M510 flertalet gånger, de fylls med damm och djävulstyg ganska fort.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WEBRUNNER:

Jag antog också att att du skulle skriva så eftersom de flesta inte förstår skämt eller så måste man hävda sig. Drygt med folk som måste hugga så fort dom kan. Tråkigt med en rolig tråd att man inte kan behålla den så.. Grinolle

Det va ju du som startade med att grina i detta fall genom att svara som du gjorde!!! jag gjorde en förklaring till dig att jag skrev som jag skrev därav åxå. jag har aspberger vilket gör att jag personligen inte förstår när en person är dryg eller skojar därför gav jag dig en förklaring att jag skämtade. försök se logiken innan du ger en sådant utfall som du gjorde med..

Skrivet av WEBRUNNER:

Var de skämt de??!

Permalänk
Hedersmedlem

I fortsättningen kan jag rekommendera att gnugga in citronsaft på kabeln. Katter hatar citrusfrukter av någon anledning.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Avstängd

Behåll den gamla kabeln också, så katten har något att tugga på när du spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

I fortsättningen kan jag rekommendera att gnugga in citronsaft på kabeln. Katter hatar citrusfrukter av någon anledning.

möjligtvis för att citrusfrukter är väldigt giftigt för katter.

till trådskaparen: bara att löda ihop.

Visa signatur

WIDOW | Debian, Windows 7 | i5-4670K | Corsair H110 | MSI Z87-G45 GAMING | 16GB DDR3-1600MHz(2x8GB) | 2xKingston 120GB | 1TB WD black | 1TB Seagate | XFX AMD Radeon R9 280 DD 3GB | Fractal Design Define R5 | Corsair CX750M | 3x24" Asus VE247h 1080p |
Dell Dimension 4100 | Win98SE | Pentium III 1GHz | 512MB RAM | Sound Blaster Live! 24-bit | Geforce3 Ti 200 64MB AGP | Dual 1.44MB FDD | DVD-ROM | CD-RW |
Socket 7 Pentium | MS-DOS 6.22 | Pentium MMX 200MHz | 64MB RAM | nVidia Riva TNT2 | Yamaha Audician 32 Plus | Dual 1.44MB FDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fille625:

Lycka till med att försöka få en avtuggad kabel till tillverkningsfel... Ta ansvar för ditt husdjur och köp ett nytt headset.

Men får han inget käk kommer han ju äta på ännu mer saker. Min katt krafsar på datorchassit (klor mot metall, hu vale)eller knuffar ner tangentbordet tills jag vaknar och ger henne mat

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av Kocken2015:

sälj kattfan och köpt ett nytt headsett för pengarna... haha

nä skämt o sido garnti gäller inte vid egenfördärv nått detta räknas som

Vill inte vara den som...ta detta inte på fel sätt, jag vill endast hjälpa till, men jag har sett detta missförstånd många gånger och vill bara upplysa; det heter "skämt åsido", inte "skämt o sido" eller "skämt och sido". Skillnaden är konceptuell - man vill åsidosätta, lägga undan eventuella skämt och tala allvar - inte ha både "skämt" och "sido".

On topic: Visst kan man köpa ett nytt headset direkt, men eftersom att det andra ändå är "trasigt" skulle jag testa löda - man har i det läget inget att förlora.

Visa signatur

WCG-dator: |AMD 2990WX @ 3.3GHz All Core| |ASRock Taichi X399| |Samsung 970 EVO M.2 500GB| |Quad Channel 64GB Corsair 2933Mhz @ 14-13-13-28-1T| |SilverArrow TR4| |PNY GTX 1080 8GB @ +185/+625MHz| |Corsair AX1200i 1200W| |Thermaltake Level 10 GT Snow Edition|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rosapoP:

möjligtvis för att citrusfrukter är väldigt giftigt för katter.

Se där. Då kanske man ska skaffa något som luktar citron istället.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."