Permalänk

surround lurar utan usb

Hrj
Blev nyfiken på om det finns några surround lurar utan usb alltså med 3.5 mm kontakter?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så är de flesta "surroundlurar" oftast fortfarande bara sterero men med emulerad surround i Usb-ljudkortet som ingår. Finns säkert någon modell som faktiskt har flera element men personligen har jag svårt att se att det skulle göra någon större nytta när de sitter så nära örat(?)

Annars har många ljudkort surroundläge för vilka lurar som helst (T.ex. Soundblaster Z)

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon-Matte:

Hrj
Blev nyfiken på om det finns några surround lurar utan usb alltså med 3.5 mm kontakter?

Jodå, turtle beach har några. Sedan att det är totalt meningslöst med flera element i samma öra är ju en annan femma.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Jodå, turtle beach har några. Sedan att det är totalt meningslöst med flera element i samma öra är ju en annan femma.

Hahah ja vet att det inte är någon jätte ide men vill bara veta de för sakens skull xD har du någon länk?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon-Matte:

Hahah ja vet att det inte är någon jätte ide men vill bara veta de för sakens skull xD har du någon länk?

Här är några. Vet inte vad de kostar, låter eller någonting. Prisjakt och Turtle Beachs egna hemsida kunde inte filtrera tillräckligt bra så det var svårt att hitta. Finns säkert fler än dessa också.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd

Den enda jag kan komma på är Razer Tiamat 7.1.

Inte för att jag överhuvudtaget skulle rekommendera det, men det använder sig av 3,5 mm kablar.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Rekordmedlem

Normala 2 kanalslurar med bra, neutralt ljud och sedan kör man med Dolby Headphone teknik eller konsthuvudsinspelningar så blir det surround (med eller utan usb )
http://www.dolby.com/us/en/technologies/Dolby-Headphone.html

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.