Vill byta ut till riktiga bra hörlurar, priset spelar ingen roll.

Permalänk
Medlem

Vill byta ut till riktiga bra hörlurar, priset spelar ingen roll.

Har hörsnäcka när jag sitter framför datorn. Skulle vilja byta ut dom mot riktiga riktiga bra hörlurar. (Priset är INTE viktigt)

Permalänk
Medlem

Mitt alternativ till obefintlig budget till hörlurar

Audeze EL-8 Closed-Back (äckligt snygga) + MOON 430HA DAC
Beyerdynamic T1 + Beyerdynamic A 2 + Northern Fidelity DAC
Sennheiser HD800 + McIntosh MHA100

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RAJ:

(Priset är INTE viktigt)

Drt tror jag nog det är, med tanke på vad den riktiga high-end-delen av marknaden har att erbjuda...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

HD 800 är nog det bästa man kan köpa idag.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Säger som föregående, ett par HD800 och du har en resa till en annan dimension.

Permalänk
Medlem

Hade själv valt Beyers T1, fast det är ju bara vad jag hade gjort. HD800 har jag hört med McIntosh som jag länkade och hörlurarna var sådär. Tror HD800 är allt för tråkig för min smak.

Eller varför inte AKG K812, väldigt bekväma enligt det lila jag har provat dem.

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD555 är ett par riktigt bra lurar, för runt 1000kr.

Edit: Säljs dock inte längre, så alt HD558.

Permalänk
Medlem

HD800 för 11240kr är lite att ta i. Men allt hänger ju på vad man prioriterar. Frågan är vad killen sedan ska hooka upp lurarna till för resterande utrustning? Inga lurar man hookar upp till en integrerat realtek ljudkort direkt

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ryeshack:

HD800 för 11240kr är lite att ta i. Men allt hänger ju på vad man prioriterar. Frågan är vad killen sedan ska hooka upp lurarna till för resterande utrustning? Inga lurar man hookar upp till en integrerat realtek ljudkort direkt

HD 800 är svaret på frågan i förstaposten, (riktigt riktigt bra och priset spelar ingen roll) och de är ju inte det dyraste man kan köpa heller men de är nog den mest kompletta och korrekt balanserade lur som hittills byggts, extremt neutrala för att vara från Sennheiser (och även jämfört med allt annat)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Mitt alternativ till obefintlig budget till hörlurar

Audeze EL-8 Closed-Back (äckligt snygga) + MOON 430HA DAC
Beyerdynamic T1 + Beyerdynamic A 2 + Northern Fidelity DAC
Sennheiser HD800 + McIntosh MHA100

Rekommenderar du alltså hellre EL-8 än LCD-3?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk

Mellan beyerdynamic T1 och hd800 så skulle jag rekommendera T1 då de är enklare att driva än hd800 samt att hd800 ofta anklagas för att vara sibilant och förstärkar petig.

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Primo Cpu:Intel i7 6900k Moderkort:Asus ROG RAMPAGE V EDITION 10 Ram:4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400Mhz Grafikkort:Msi Lightning 1080ti Lagring:Samsung 840 Evo 250GB, Intel 520 120GB, WD Caviar Black 1TB, Crucial MX300 750GB Ljud:Asus Essence STX, Essence One Dac PSU:Corsair AX860 OSWindows 10

Permalänk
Medlem

Jag hade lätt gått på Sennheiser HD800 + McIntosh MHA100

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Jag hade lätt gått på Sennheiser HD800 + McIntosh MHA100

Representanten som hade HD800 när jag var på lyssningsrunda körde den kombon med en Mac. HD800 var väldigt tråkiga. Vissa gillar tråkigt sound så får dem väl göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Rekommenderar du alltså hellre EL-8 än LCD-3?

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker EL är snyggare än LCD, det är ju en smaksak. EL closed kostar bara $700 vilket är mer humant än dem andra versionerna.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av buddaz:

Representanten som hade HD800 när jag var på lyssningsrunda körde den kombon med en Mac. HD800 var väldigt tråkiga. Vissa gillar tråkigt sound så får dem väl göra det.

HD 800 är oerhört neutrala och transparenta, låter det tråkigt beror det på vad du matar in i dem, vissa gillar färgat ljud, andra satsar på en transparent återgivningskedja och lyssnar på musik som är bra framförd och inspelad i stället för att försöka färga dålig musik vid återgivningen så det låter bra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

HD 800 är oerhört neutrala och transparenta, låter det tråkigt beror det på vad du matar in i dem, vissa gillar färgat ljud, andra satsar på en transparent återgivningskedja och lyssnar på musik som är bra framförd och inspelad i stället för att försöka färga dålig musik vid återgivningen så det låter bra.

Gillar mer det sound som Beyerdynamic producerar med Tesla, eller varför inte referera till Luxman eller KEF R100 som jag också gillar. Lite ljust fast ändå bra återgivet, HD800 är ju stentrist som gatan. Jag lyssnar inte på justin biber om du nu tror det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Tycker EL är snyggare än LCD, det är ju en smaksak. EL closed kostar bara $700 vilket är mer humant än dem andra versionerna.

Eh, jaha? Frågeställningen var ju bäst ljud, varken pris eller estetik. Sen om nu priset skulle vara viktigt; varför kombinera med en förstärkare för 30 papp? Hade varit mer förståeligt om du satt en O2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

HD 800 är oerhört neutrala och transparenta, låter det tråkigt beror det på vad du matar in i dem, vissa gillar färgat ljud, andra satsar på en transparent återgivningskedja och lyssnar på musik som är bra framförd och inspelad i stället för att försöka färga dålig musik vid återgivningen så det låter bra.

En fråga av nyfikenhet. Om man har ett par lurar som återger inspelningen neutralt, kan man inte då åstadkomma precis samma sak som de lurar som färgar ljudet i sig sjäva genom förprocessning av ljudet?

I såna fall är det ju alla gånger vettigast att skaffa så neutrala lurar som möjligt, så kan man åstadkomma precis vilken färgning av ljudet man vill på tidigare stadium.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av kaput:

En fråga av nyfikenhet. Om man har ett par lurar som återger inspelningen neutralt, kan man inte då åstadkomma precis samma sak som de lurar som färgar ljudet i sig sjäva genom förprocessning av ljudet?

I såna fall är det ju alla gånger vettigast att skaffa så neutrala lurar som möjligt, så kan man åstadkomma precis vilken färgning av ljudet man vill på tidigare stadium.

Det brukar gå att lägga till olika typer av färgning om man vill, det är betydligt svårare att ta bort, det enda som brukar gå skapligt att korrigera bort är det man kan göra med en eq. Men jag tycker ändå att återgivning ska vara ofärgad, det handlar ju om återgivning och inget annat och låter det inte bra så byter man ut "insignalen" tills det låter bra, det finns duktiga musiker inom de flesta genrer så varför ska man behöva strula med att få de dåliga att låta bra ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.