Permalänk
Medlem

headset brusar!

Hej, jag har köpt ett trådlöst headset som är bara 2 veckor gammalt och det brusar i det hela tiden, det är ett litet störande brus som hörs i bakgrunden som jag skulle behöva hjälp med att får bort. //Hamott

Permalänk
Medlem

Hjälp med headset!

Hej, jag har köpt ett trådlöst headset som är bara 2 veckor gammalt (logitech G930) och det brusar i det hela tiden, det är ett litet störande brus som hörs i bakgrunden som jag skulle behöva hjälp med att får bort. Bruset hörs bara när jag spelar upp något med volym i det (Musik/Youtube) //Hamott

Behöver all hjälp jag kan få! har testat ett fåtal saker utan resultat....

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av HamOtt:

Hej, jag har köpt ett trådlöst headset som är bara 2 veckor gammalt (logitech G930) och det brusar i det hela tiden, det är ett litet störande brus som hörs i bakgrunden som jag skulle behöva hjälp med att får bort. Bruset hörs bara när jag spelar upp något med volym i det (Musik/Youtube) //Hamott

Behöver all hjälp jag kan få! har testat ett fåtal saker utan resultat....

Det är nog nått du får leva med för troligen är det headsetets elektronik som inte är bättre än så, de flesta billiga trådlösa system ger hörbart brus.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem, för mig var det däremot ljudkortet det var fel på, lämnade tillbaka på garantin och fick ett nytt. Fungerar prima nu !

Visa signatur

| CPU: I7 2600k | GPU: Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming | MB: MSI P67A-GD65 | RAM: 4x4 GB 1600 MHz | PSU: Fractal Design Newton R2 800w | Chassi: NZXT S340 Black |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meistern:

Hade samma problem, för mig var det däremot ljudkortet det var fel på, lämnade tillbaka på garantin och fick ett nytt. Fungerar prima nu !

Lämnade du in och fick nytt ljudkort?? hjälpte det

Permalänk
Medlem

stämmer inte vad någon tidigare svarat att det får du leva med. g930 är inte något billig skit på något sätt och skall absolut inte brusa.
testa headsetet på en annan dator t.ex. laptop och se om det ger samma problem. isåfall är det dags att gå tillbaka till återförsäljare

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meistern:

Hade samma problem, för mig var det däremot ljudkortet det var fel på, lämnade tillbaka på garantin och fick ett nytt. Fungerar prima nu !

Skrivet av mrqaffe:

Det är nog nått du får leva med för troligen är det headsetets elektronik som inte är bättre än så, de flesta billiga trådlösa system ger hörbart brus.

billigt skulle jag inte säga (1,500)

Permalänk
Medlem
Skrivet av HamOtt:

Hej, jag har köpt ett trådlöst headset som är bara 2 veckor gammalt (logitech G930) och det brusar i det hela tiden, det är ett litet störande brus som hörs i bakgrunden som jag skulle behöva hjälp med att får bort. Bruset hörs bara när jag spelar upp något med volym i det (Musik/Youtube) //Hamott

Behöver all hjälp jag kan få! har testat ett fåtal saker utan resultat....

Hör du dig själv när du använder mikrofonen?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av HamOtt:

Lämnade du in och fick nytt ljudkort?? hjälpte det

g930 har ett eget ljudkort och går inte igenom t.ex. datorns egna ljudkort. antingen är ditt headset defekt eller så är det någon inställning i din dator som krånglar.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meistern:

Hade samma problem, för mig var det däremot ljudkortet det var fel på, lämnade tillbaka på garantin och fick ett nytt. Fungerar prima nu !

Men om jag skulle byta till ett annat headset för se om det brusar, om det inte brusar i det andra då är det inte ljudkortet ?? då är det headsetet ??

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Jag har sammanfogat dina trådar då vi, av rättviseskäl, inte tillåter flera trådar om samma sak, se §3.3:

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

*Trådar sammanfogade*

Jag har sammanfogat dina trådar då vi, av rättviseskäl, inte tillåter flera trådar om samma sak, se §3.3:

/moderator

sorry, glömde ta bort dom andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pusher:

Hör du dig själv när du använder mikrofonen?

Nej det gör jag inte, men kan ställa in det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

stämmer inte vad någon tidigare svarat att det får du leva med. g930 är inte något billig skit på något sätt och skall absolut inte brusa.
testa headsetet på en annan dator t.ex. laptop och se om det ger samma problem. isåfall är det dags att gå tillbaka till återförsäljare

Har en laptop som jag använder det på just nu, men ska testa en annan dator