Nytt ljudsystem 5.0 cirka 13 000

Permalänk
Medlem

Nytt ljudsystem 5.0 cirka 13 000

Tjenare alla sweclockers medlemmar :D.Jag är ute efter nytt ljudsystem till film och musik.Jag är mest ute efter mycket detaljer i ljudet som möjligt och behaglig bas .Gör väl inte så mycket om högtalarna har jättemycket bas för jag har redan en sub som kompletterar dom mörka tonerna .Min förstärkare heter Yamaha RX-V771.

Har kollat på dom här system :)!

Dali lektor 8 front,backhögtalare lektor 2 och lektor LCR center 13 690 kr

http://www.ljudfokus.se/produkt/monitor-audio-bronze-bx6-pake... 13 270 kr

Dali zenzor 7 front,backhögtalare zenzor 3 och zenzor vokal center 12 890 kr

Canton GLE 496 fron ,backhögtalare GLE 436 och GLE 456 center 13060 kr

Yamaha NS-770 front ,backhögtalare NS-330 och NS-C444 center 10 780 kr

har lyssnat på alla system utom lektor serien som jag ska göra på tisdag.
Men ville endå veta vad ni har för åsikter vilket system jag borde köpa.Tack förhand :)!

Permalänk
Medlem

Om du har lyssnat på alla så vet du väl vilka du tyckte bäst om?

Personligen älskar jag ljudet hos B&W, men smaken är ju som baken. Hifiklubben har ju dock B&W så du kan provlyssna då.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Är lite osäker vad som låter bäst :/.Därför vill jag ha lite åsikter vad ni tycker låt bäst för film och musik :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredzon:

Tjenare alla sweclockers medlemmar :D.Jag är ute efter nytt ljudsystem till film och musik.Jag är mest ute efter mycket detaljer i ljudet som möjligt och behaglig bas .Gör väl inte så mycket om högtalarna har jättemycket bas för jag har redan en sub som kompletterar dom mörka tonerna .Min förstärkare heter Yamaha RX-V771.

Har kollat på dom här system :)!

Dali lektor 8 front,backhögtalare lektor 2 och lektor LCR center 13 690 kr

Har själv precis skaffat en uppsättning Lektor-högtalare, fast med 6:or fram och 1:or bak. Har inte jättestort biorum och kommer komplettera med en sub lite senare. Gillar verkligen ljudet från högtalarna.

Lektor kontra Zensor - vid filmtittande tror jag skillnaden är marginell mellan dessa serier men om man även ska lyssna på musik vinner Lektor-serien i mitt tycke. Dessutom ser Lektor-serien snyggare ut med sin rundade kanter på framsidan.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Avstängd

Jag eller någon annan kan omöjligt hjälpa dig med vilka du tycker låter bäst, bara du som kan avgöra det.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Hedersmedlem

*** inlägg raderat ***

Jag har raderat en inlägg som inte klarade kravet i forumregel § 4:

Citat:

§ 4 Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Trådarna blir generellt också mer innehållsrika när det ställs krav på att nya inlägg bör tillföra något till frågeställningen/diskussionen.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

Personligen så är jag inte förtjust i något av de valda systemen, Men skulle jag bli tvungen att välja så står Monitor Audio först i kön,
Handlar om smaksak, Gillar du Canton så vill jag rekommendera dig ett Canton Chrono 5.0-paket som är långa vägar bättre än GLE på alla fronter och kostar inte så mycket mera. https://www.hembiobutiken.se/produkter/hogtalarpaket/hembiobu...

Själv så skulle jag lagt mina pengar på ett Swans Diva paket http://www.mychifi.se/Paket-hifi-hembio/swans-diva-4-2ht och lagt resterande pengar på en bra sub.