Permalänk
Medlem

Nytt datorljud, DAC?

Som man förstår med titeln är jag på utsikt efter en DAC om det ens är nödvändigt.

Ny köpta Högtalare: audio engine A5+
Ny köpta Hörlurar: Sennheiser HD 555

fullt fungerande till hörlurarna och högtalarna, priset kan jag högst sträcka mig till 1500kr.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det är ett bra förslag men den DACen tilllåter mig inte ha hörlurarna och högtalarna ikopplade tillsammans som gör att jag inte kan använda båda ljudkällorna samtidigt. Har du något förslag till en sådan DAC?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av matteusA:

Det är ett bra förslag men den DACen tilllåter mig inte ha hörlurarna och högtalarna ikopplade tillsammans som gör att jag inte kan använda båda ljudkällorna samtidigt. Har du något förslag till en sådan DAC?

Det du frågar om är egentligen inte en dac utan en dac och ett sorts försteg kan du bygga själv så är det inte så svårt att lösa det med en Odac och tex 2xO2 eller liknande.
http://www.headnhifi.com/
SM Pro har också en burk som kan driva lurar och ge volymkontroll på en linjeutgång, den och en Odac så har du också den funktion jag tror du är ute efter.
http://www.thomann.de/se/sm_pro_audio_mpatch_2.htm

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tack för förslaget men kom på att jag kan leva med att ljudet endast kommer ut ur en ljudkälla. Nu har jag bara lite beslut ångest mellan Audioengine d1 eller audinst hud-mx2. Någon åsikt?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av matteusA:

Tack för förslaget men kom på att jag kan leva med att ljudet endast kommer ut ur en ljudkälla. Nu har jag bara lite beslut ångest mellan Audioengine d1 eller audinst hud-mx2. Någon åsikt?

Har aldrig lyssnat på Audinst hud-mx2 men nån kanske har gjort det och kan kommentera den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.