Toshiba Encrypted USB Flash Drive skyddar data med kryptering och knappsats

Permalänk
Melding Plague

Toshiba Encrypted USB Flash Drive skyddar data med kryptering och knappsats

Ett enkelt USB-minne från Toshiba döljer en uppsjö säkerhetsfinesser, däribland så gott som transparent kryptering och användarhantering.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är den minsta modellen 4GB eller 3.5GB egentligen?

Permalänk
Medlem

wow

Hoppas att nästa version brinner upp om man slår fel kod fyra gånger.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Varför inte USB 3.0?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kul tills någon av knapparna trillar bort

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Kul tills någon av knapparna trillar bort

Toothpicks are not included in the package.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte litar på såna här produkter helt? Finns garanterat nåt sätt att ta sig förbi krypteringen utan att behöva koden (nån form av bakdörr)..

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Bara jag som inte litar på såna här produkter helt? Finns garanterat nåt sätt att ta sig förbi krypteringen utan att behöva koden (nån form av bakdörr)..

Litar inte heller direkt på att det inte finns någon backdörr men om du har information som någon behöver lägga ner den orken på att få tag på så köper du knappast ett kryptering USB från Toshiba för 95dollar

Permalänk
Medlem

Lite OffT men någon som sitter på lite mer uppdaterad info om vad som egentligen hände Truecrypt förra året? Allt var så kryptiskt och hemlighetsfullt, och grundarna gick ut med att det inte längre var säkert. Vad hände i själva verket, och är TC säkert?

Permalänk
Avstängd

Intressant koncept med kodlås direkt på enheten.
Men tråkigt förlegad hårdvara till löjligt dyrt pris.

Sen har den ingenting mot IronKey som passerat MIL-STD tester, har inkapslade minnen i epoxy, är temper-resistant, har metallhölje. Massvis med säkerhetsfunktioner.

Permalänk
Inaktiv

Det är väl bara barnporr och andra olagliga saker man måste kryptera? Därför är kryptering olagligt i vissa länder bland privatanvändare

Permalänk
Medlem

Kul grej, men knappast värt priset. Sen är det utan tvekan som några säger; finns alltid en bakdörr.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av anon34034:

Det är väl bara barnporr och andra olagliga saker man måste kryptera? Därför är kryptering olagligt i vissa länder bland privatanvändare

Jajjamen, och det är bara den som inte vill släppa ut kidnappade barn som låser dörren.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd
Skrivet av random1234:

Lite OffT men någon som sitter på lite mer uppdaterad info om vad som egentligen hände Truecrypt förra året? Allt var så kryptiskt och hemlighetsfullt, och grundarna gick ut med att det inte längre var säkert. Vad hände i själva verket, och är TC säkert?

Fanns misstankar att dom fått något National Security Letter eller nåt. USA har massa konstiga saker som hemliga rättegångar, gag orders, etc.
Någon skapade någon fork.

TCnext - https://truecrypt.ch/
CipherShed - https://ciphershed.org/
VeraCrypt - https://veracrypt.codeplex.com/

Skrivet av anon34034:

Det är väl bara barnporr och andra olagliga saker man måste kryptera? Därför är kryptering olagligt i vissa länder bland privatanvändare

Öh, nej?
Du kanske håller på utveckla något program eller spel och du vill inte att någon hackare ska få tag på källkoden?
Du kanske håller på med någon forskningsrapport som du inte vill att någon ska sno och vinna Nobelpriset för?
Du kanske skriver en bok, novell, roman eller nåt som du kanske inte vill att någon ska sno innan du publicerat?
Du kanske för en dagbok eller någon typ av journal med massa pinsamma hemlisar i som du inte vill att någon ska läsa?
Du kanske vill kryptera av principskäl?
Du kanske vill kryptera för att du är en cypherpunk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34034:

Det är väl bara barnporr och andra olagliga saker man måste kryptera? Därför är kryptering olagligt i vissa länder bland privatanvändare

Troll?

Din värld måste vara bra liten.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Du kanske vill kryptera för att du är en cypherpunk?

Bästa idag.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon34034:

Det är väl bara barnporr och andra olagliga saker man måste kryptera? Därför är kryptering olagligt i vissa länder bland privatanvändare

Vem skulle vara så dum att lägga barnporr i ett usb minne och sen kryptera den när man kan koda ett eget program som kryptera bilder och filmer och sen lägger det på ett usb minne.

Jag tror inte någon är så dum att att lägga sånt i ett usb minne och sen går runt i stad med det.

Om vi säger att den här usb har bra säkerhet så skulle man kunna spara sina lösenord i den om man skulle glömma bort sitt lösenord så kan man kolla i usb minne men nu tror jag inte att den här usb minne har bra säkerhet och är en stor risk att usb minne skulle gå sönder på något sätt då den har knappar och sånt.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Vem skulle vara så dum att lägga barnporr i ett usb minne och sen kryptera den när man kan koda ett eget program som kryptera bilder och filmer och sen lägger det på ett usb minne.

Jag tror inte någon är så dum att att lägga sånt i ett usb minne och sen går runt i stad med det.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/polis-glomde-barnporr-i-tvat...

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Vilken trevlig grej. Lätt skoj att köra typ Keypass 2 på den + Hård enkryptering på det.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Kanske är som som mag light hade för en massa år sedan. Garantin gäller inte vida haj attacker eller barn under 3 år.

Man får hoppas att trycka på knapparan bara gäller då den har ström via usb så det inte aktiveras i fickan. Framförallt inte om man har flera användare med olika koder.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Troll?

Din värld måste vara bra liten.

Det skadar ju inte att kryptera sin utredning om den korrupta staten?

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Vad skiljer den från t ex detta minne som tydligen redan finns i butiker?

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Inaktiv

Äntligen ett usb minne som jag säkert kan ha för att flytta nakenbilder på mig mellan hemmet och jobbet!

Annars den bästa säkerheten har man genom att ha usbminnen som ej drar till sig uppmärksamhet och sedan dölja plus kryptera det som man vill skydda. Nå det blir nog att köpa ett sådant minne ändå för skojs skulll.

En sak som jag tycker USB minnen borde ha är en fysisk knapp som skickar ett kommando till windows om att den ska göra säker borttagning på minnet. Det vore väldigt smidigt och jag vet många som av lathet /idioti skiter i att göra säker borttagning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

Vad skiljer den från t ex detta minne som tydligen redan finns i butiker?

Två rader med knappar.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

wow

Hoppas att nästa version brinner upp om man slår fel kod fyra gånger.

Du fattar att denna kryptering är helt osäker va ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anon@tor:

Du fattar att denna kryptering är helt osäker va ?

Spelar ingen roll så länge det ryker om man trycker fel kod. ala Mission Impossible.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Denna minne är väl bra för att implentera virus osedd (James Bond style)

Permalänk
Medlem

Rätta mig gärna om jag har fel, men är inte detta en iStorage produkt? Köpte mina två förra året via amazon.co.uk. Ingen särskild mjukvara krävs i värdapparaten, vilket gör den fullständigt kompatibel och trojanska hästar och annat trams gör sig inte besväret att försöka knäcka skyddet.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Två rader med knappar.

Och att Corsair genererar inte en ny kryptonyckel om man slår fel kod för många gånger.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Avstängd

Den använder sig av DES kryptering då skulle det betyda att den använder sig av salt och lösenord.

Lösenorden är bara mellan 0-9 och en bra dator skulle klara av att knäcka lösenorden om dom inte har gjort det så här "lösenord + key" och key skulle vara tex "dfsdkjkjlk34234##gvb" då skulle det vara bättre säkerhet i den.

Jag skulle kalla det för fake kryptering för om en knapp skulle gå sönder så måste det finnas ett sätt att komma åt det så kalla backdörr.

Sen är frågan hur långt lösenord man får välja.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815