För hög volym i hörlurarna

Permalänk
Medlem

För hög volym i hörlurarna

Har ett problem osäker om jag postar rätt men det är om ljudet i mina hörlurar.

har ett par Razer Kraken pro till min dator men fast jag har ljudnivån på datorn på 5 av 100 är det jätte högt ljud i dom?
dom har ingen volymkontroll på sladden eller liknande, vad kan vara problemet?

Permalänk
Medlem

Vad har du för typ av anslutning, är det usb?

Permalänk
Medlem

Nej dom kopplas in via det gröna uttaget

Permalänk
Medlem

Vad har du för ljudkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImaQ:

Har ett problem osäker om jag postar rätt men det är om ljudet i mina hörlurar.

har ett par Razer Kraken pro till min dator men fast jag har ljudnivån på datorn på 5 av 100 är det jätte högt ljud i dom?
dom har ingen volymkontroll på sladden eller liknande, vad kan vara problemet?

1/100 ? Hur bra känns det? För högt det också?:)

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av samots:

Vad har du för ljudkort?

inget, endast det integrerade på moderkortet som är ett: Asus p8z68-v lx

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

1/100 ? Hur bra känns det? För högt det också?:)

nä sänker man ner till ett så är det helt okej, men vill inte behöva ha volymen på 1 då jag då tappar möjligheten att sänka om det behövs

Permalänk
Medlem

Är det ljusgröna eller limegröna? Den ena är nämligen line out. Jag har 6 portar enligt följande om man tittar bakifrån. Fönstret blir till höger. Min högtalarutgång är centern ovanför den svarta. Den under till vänster är line out till analog stereo.

O O O
O O O

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Är det ljusgröna eller limegröna? Den ena är nämligen line out. Jag har 6 portar enligt följande om man tittar bakifrån. Fönstret blir till höger. Min högtalarutgång är centern ovanför den svarta. Den under till vänster är line out till analog stereo.

O O O
O O O

jag kom precis på att hörlurarna sitter i uttaget fram då jag har högtalarna kopplade bak

Permalänk
Medlem

Det är inte så att du satt det i mickporten då? kan bli det felet om moderkortet känner av hörlurarna men dom är i fel port. Eller om du har HD Audio aktiverad i bios när du ska ha AC97 eller vice versa.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Det är inte så att du satt det i mickporten då? kan bli det felet om moderkortet känner av hörlurarna men dom är i fel port. Eller om du har HD Audio aktiverad i bios när du ska ha AC97 eller vice versa.

dom sitter i rätt har micen i andra uttaget, är väl kanske ett "headset" och inte hörlurar, dock tror jag du kan vara inne på något med hd audio, ac97 ska kolla biosen tror även jag har något inställning för det i realtek hd-ljudconfig

Permalänk
Rekordmedlem

Ditt headset är ganska lättdrivet och finns det ingen gaininställning på moderkortet så får du skaffa en hörlursförstärker för att minska ljudnivån analogt om du vill ha bästa möjliga ljudkvalitet eller så ansluter du via en dämpsats av någon typ men den kan påverka ljudet men är billigt typ http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/horlurar-headset/til...
Du kan också bygga nått av ett par motstånd, det lär bli billigare och bättre än den från Kjell men kanske inte lika snyggt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ditt headset är ganska lättdrivet och finns det ingen gaininställning på moderkortet så får du skaffa en hörlursförstärker för att minska ljudnivån analogt om du vill ha bästa möjliga ljudkvalitet eller så ansluter du via en dämpsats av någon typ men den kan påverka ljudet men är billigt typ http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/horlurar-headset/til...
Du kan också bygga nått av ett par motstånd, det lär bli billigare och bättre än den från Kjell men kanske inte lika snyggt.

Okej Tack för hjälpen! ska genast kolla upp det