Samsungs välvda och ultrabreda 34-tummare S34E790C till svenska butiker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Varför då? Du har ju bara 1080 på höjden på en "vanlig" skärm. Sen kan du ju justera FOV hur du vill...

Det var inget påstående, utan en fråga. Som du besvarade först med en fråga och därefter med ett påstående som jag inte förstår..

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Nja. Jag kör tre skärmar och skulle aldrig ersätta det med en stor skärm. Det är en klar fördel att ha åtminstone en extraskärm där man kan ha saker i fullskärm samtidigt som man spelar i fullskärm på huvudskärmen. Folk som spelar i windowed på typ halva skärmen är riktigt konstiga.

Jo jag har för mig att det finns program som fixar sånt där, så man skapar "virtuella" skärmkanter som man kan köra fullscreen i eller maximera rutor i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr. MASS:

De kan ju börja med att släppa en Foris skärm i 16x9 2560x1440 QHD

de har däremot en flexscan i 16:9 1440p IPS, fungerar klockrent att spela på

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Discokungen
Skrivet av FL3JM:

Jo jag har för mig att det finns program som fixar sånt där, så man skapar "virtuella" skärmkanter som man kan köra fullscreen i eller maximera rutor i.

Inte alls samma sak, men jag förstår vad du menar!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Tycker jonas och Emil ska testa dessa skärmar med dagens grafikkort i spel. battlefield hardline vore fint...

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Alltså e NÅN härinne intresserad av en skärm som INTE har något av följande?

  • Super TN (ASUS ROG Swift) ELLER IPS

  • 120/144hz

  • G-Sync/FreeSync

Själv kommer jag inte köpa nån skärm förrän alla tre kriterier e uppfyllda.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SweMerlin:

Om man spelar t ex Battlefield på en sådan här skärm, ser man mer än man skulle göra på sidorna med en vanlig skärm, men samtidigt mindre än man skulle göra på höjden med en vanlig skärm?

Man ser mer på sidorna med bredare skärmar. Vad man ser i höjdled är samma för alla upplösningar och aspectratios i alla spel med 3Dgrafik (typ).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Jo jag har för mig att det finns program som fixar sånt där, så man skapar "virtuella" skärmkanter som man kan köra fullscreen i eller maximera rutor i.

Hittar du något där man kan spela i fullscreen på en del av skärmen och göra vad man vill på andra delen, länka gärna! Jag har då inte hittat något

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Nja. Jag kör tre skärmar och skulle aldrig ersätta det med en stor skärm. Det är en klar fördel att ha åtminstone en extraskärm där man kan ha saker i fullskärm samtidigt som man spelar i fullskärm på huvudskärmen. Folk som spelar i windowed på typ halva skärmen är riktigt konstiga.

Tycker själv att det här måste va drömmen om man använder sig av tre skärmar i bredd, man slipper ju kanterna!
Vill du ha en extraskärm att ha saker på så finns det helt ok skärmar för knappt en tusenlapp, den behöver ju inte vara grym om man ändå bara ska ha stillbilder på den.

Gillar konceptet men känner att jag väntar tills bättre priser och bättre frekvenser.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk

Åh! Det går så ont att hålla i Visa-kortet!

http://www.youtube.com/watch?v=7ftsw8rnnf8

Varför 9k. VARFÖR?

Permalänk
Medlem

Ni vill inte ha någon svagt kurvad skärm till ingen nytta. Ni vill egentligen ha en sådan här:

Ni blir bara mjölkade på pengar för sånt som ni egentligen vill ha men inte får.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashzala:

Hittar du något där man kan spela i fullscreen på en del av skärmen och göra vad man vill på andra delen, länka gärna! Jag har då inte hittat något

http://maxto.net/

Om det funkar med spel vetefan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rashnu:

http://maxto.net/

Om det funkar med spel vetefan

Verkar inte som det på beskrviningen :(. Men kan ju vara värt att pröva trialversionen vid tillfälle just in case...

Behöver förmodligen en monitor med 2 inputs för att få det att fungera som jag vill, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Man ser mer på sidorna med bredare skärmar. Vad man ser i höjdled är samma för alla upplösningar och aspectratios i alla spel med 3Dgrafik (typ).

aaaah.. ok. Tack!

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Ni måste mena 16:10 eller?
19:10 har jag inte hört talas om, eller är det något jag missat?

Skrivet av Kimpur:

Ja de menar 16:10

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, ja, självklart var det 16:10 jag menade. Antar att jag lurades att tänka fel av tidigare typo högre upp!

Permalänk
Skrivet av voidkahn:

Du skämtar eller hur? 21:9 på 34 tum har samma höjd som en 16:9 27 tummare.
Dessutom är höjdupplösningen 1440p vilket ger dig bra mycket mer arbetsyta på höjd än 1080 eller till och med 1200 som är det som folk som snackar mycket om 16:10 gillar.

Men du kanske vill ha 16:9/10 större än 27 tum. Dock fortfarande absurt att kalla det för en "låg höjd".

Skulle gärna ha en skärm i 21:9, men skulle då gärna ha en som är stor nog att få samma (eller liknande) höjd som min 30-tummare som är 16:10 (och därmed sjukt mycket högre än min lilla 24-tums 16:9 FHD som står bredvid och skäms). Samtidigt måste ju upplösningen boostas därefter (har 2560x1600 på min 30-tummare och vill inte ha alltför mycket lägre ppi).

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobMerlin:

Skulle gärna ha en skärm i 21:9, men skulle då gärna ha en som är stor nog att få samma (eller liknande) höjd som min 30-tummare som är 16:10 (och därmed sjukt mycket högre än min lilla 24-tums 16:9 FHD som står bredvid och skäms). Samtidigt måste ju upplösningen boostas därefter (har 2560x1600 på min 30-tummare och vill inte ha alltför mycket lägre ppi).

Då behöver du en 40" 21:9 och det blir nog svårt att hitta Låter enklast att köpa en till 30"

Permalänk
Medlem

Någon som köpt denna skärm?? Nöjd med köpet? En välvd skärm i 21:9 formatet är ju heltklart riktigt nice om man spelar mmorgn. Ska tydligen vara helt fri från backlight bleeding och Kontrastförhållandet på 3000:1 verkar ju heltklart lockande.