En sida högre än den andra (in-ear hörlurar)

Permalänk
Entusiast

En sida högre än den andra (in-ear hörlurar)

Goder afton eller dag beroende på när du ser detta!

Är bortrest för tillfället och använde mina a-Jays ganska snart efter en dusch vilket verkar ha medverkat till en markant försämring av volym på vänstra sidan.
Precis innan det hände så kände jag hur just den vänstra luren sögs fast i örat som en sugpropp och drog därför ut den vilket jag antar är var det gick snett.

Jag ska snart resa hem och jag vill absolut ha ett par fungerade lurar till hemresan så frågan är om det går att laga dem eller om det är helt kört och jag helt enkelt får köpa ett par nya här och nu?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd

Vax kanske...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av trollhattan:

Vax kanske...

Edit: Efter några långa trådar såhär på kvällen kom jag på att du nog menade att mott öronvax skulle vara boven och det kan väl hända men frågan är i så fall hur jag får ut det ur hörluren?

Edit 2: Eller så menade du det inte det alls och jag är bara lite go där uppe... Mycket möjligt det med.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Tror inte direkt det kommit in ngt i hörluren, snarare örat. Testat toppsa och så? Sedan kopplat in dem och testat igen?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Rekordmedlem

Det kan även vara så att du fick in vatten i dem, om du inte ser något så är det bara att prova att låta dem torka och hoppas de fungerar sedan.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag har olika stora öronkanaler varpå ljudet blir annorlunda mellan höger och vänster. Löser det med att vicka lite på ena luren tills den är rätt vinklad och ljudet kommer fram som det ska till trumhinnan

Dock låter det som att det i ditt fall mer som hårdvarufel, dvs att vatten kanske ligger på membranet innan högtalaren i luren, testa och lägg dom nära ett element och se om vattnet dunstar eller om det blivit permanent skadat?

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Extremaz:

Tror inte direkt det kommit in ngt i hörluren, snarare örat. Testat toppsa och så? Sedan kopplat in dem och testat igen?

Ahhh, borde inte skapa trådar efter X antal droppar
Men de är likadana i flera olika enheter och vaxet i öronen är det inga problem med, skulle höra på direkten om ett öra var lite tilltäppt!

Skrivet av mrqaffe:

Det kan även vara så att du fick in vatten i dem, om du inte ser något så är det bara att prova att låta dem torka och hoppas de fungerar sedan.

Mjo det är ju förmodligen så, det hände ju dock för cirka 10 timmar sedan så mina förhoppningar är ganska låga på att de ska "självlagas"

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈