Realtids feedback i lurarna. Vad behövs?

Permalänk
Inaktiv

Realtids feedback i lurarna. Vad behövs?

Kör med slutna lurar (Beyer DT770) och det är lite jobbigt att inte få så mycket feedback på sin röst. Brukar bli att man sitter och gapar lite för högt.
Vad behöver jag för att få realtids feedback från micen i lurarna.
Vill inte så jätte gärna köpa ny micförstärkare med inbyggd DAC och hörlursförstärkare och skrota min 2 månader gamla Audioengine D1.
Så något som lägger på mic input efter Audioengine vore att föredra.

Hoppas någon fattar vad jag menar :\

Permalänk
Keeper of the Bamse

http://www.stutterbox.co.uk/ funkar bra, eller så kan det bli helt fantastiskt roligt för dina vänner när du inte lyckas prata ordentligt!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon176726:

Kör med slutna lurar (Beyer DT770) och det är lite jobbigt att inte få så mycket feedback på sin röst. Brukar bli att man sitter och gapar lite för högt.
Vad behöver jag för att få realtids feedback från micen i lurarna.
Vill inte så jätte gärna köpa ny micförstärkare med inbyggd DAC och hörlursförstärkare och skrota min 2 månader gamla Audioengine D1.
Så något som lägger på mic input efter Audioengine vore att föredra.

Hoppas någon fattar vad jag menar :\

http://i.imgur.com/RRD86B8.png

Funkar inte den?

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem

Det fungerar alltså inte att gå in i egenskaper för Ljud / Inspelning /Microfon och checka för "Lyssna på den här enheten" ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gauz:
Skrivet av henkiii:

Det fungerar alltså inte att gå in i egenskaper för Ljud / Inspelning /Microfon och checka för "Lyssna på den här enheten" ?
http://i.imgur.com/pl47E3u.png

Nej, blir inte realtid. Blir fördröjning på några millisekunder så man pratar i munnen på sig själv och tappar bort sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon176726:

Nej, blir inte realtid. Blir fördröjning på några millisekunder så man pratar i munnen på sig själv och tappar bort sig.

för att få realtid behöver du ett ljudkort som kan hantera det med hårdvara.
ex. mitt scarlett 2i2 klarar av att ha realtidsfeedback med nästintill 0ms delay tack vare hårdvarustödet.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av morxy49:

för att få realtid behöver du ett ljudkort som kan hantera det med hårdvara.
ex. mitt scarlett 2i2 klarar av att ha realtidsfeedback med nästintill 0ms delay tack vare hårdvarustödet.

Jo det är ju det jag säger. Men vill inte köpa en ny DAC och skrota min nya AE D1

Permalänk
Inaktiv

Jag behöver ett mixerbord som kan göra detta antar jag....