Tips på noise cancelling in-ear för MC

Permalänk

Tips på noise cancelling in-ear för MC

Söker tips och råd då jag letar efter hörlurar att ha under hjälmen när jag kör mc.
Trött på att ha hörselproppar så skulle vilja hitta nått som är antingen aktivt eller passivt noise cancelling.

Det är inte så mycket till utrymme under hjälmen ( som sig bör ) så de kan inte vara något allt för stort.
Får in vanliga in-ear lurar , http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/103242-creative_... , sådana som exempel har jag använt ibland.
Vet inte hur mycket större som går in.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

En liten tanke bara.. Hur är det att köra mc med musik rakt i öronen? Lär inte det vara rätt dumt då man inte kan höra om någon tutar eller andra varningsljud omkring en? Hehe

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Skrivet av LudvigLindell:

En liten tanke bara.. Hur är det att köra mc med musik rakt i öronen? Lär inte det vara rätt dumt då man inte kan höra om någon tutar eller andra varningsljud omkring en? Hehe

Hehe när man ligger över 100kmh så hör man inte så mycket över vindbruset ändå och man hinner inte reagera så mycket i de hastigheterna heller om någon tutar, man får själv sköta det där med uppsikten

Permalänk
Permalänk

Kanse är få MC-förare här inne XD

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet och det jag läst & hört av andra så är bose ensam herre på tronen vad gäller ANC.
Jag har dock bara bose-qc15/25, dvs over-ear-varianten.
Jag hade dock helt klart gått på dom du länkade, qc-20, vindbrus och liknande är ju det dom är bra på.
Har ett par Audio Technica ANC in-ears och dom är helt värdelösa, lägger bara till brus.

Visa signatur

Corsair Carbide 540 Air|CoolerMaster V1000|Gigabyte Z87X-UD5H|Haswell i7-4770K@4.4|Corsair H100i|G.Skill RipjawsX 2133mhz 16gb|2x Asus GeForce GTX 680 DCII OC (SLI)|Focusrite Scarlett 2i2|AKG 612 Pro|Corsair Vengeance K70 Silver| R.A.T. 7

Permalänk
Medlem

Dom här kanske?

http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/197020-supra_nit...
(finns i vitt också) känns som ett bra mellan läge mot dom förra du har länkat.
Är det inte meningen att hjälmen ska ta bort mycket ut av bullret?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Dom här kanske?

http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/197020-supra_nit...
(finns i vitt också) känns som ett bra mellan läge mot dom förra du har länkat.
Är det inte meningen att hjälmen ska ta bort mycket ut av bullret?

Jo då, hjälmen tar bort en del buller, men har ingen vindruta så det blir en hel del vindbrus som hjälmen inte gör något åt! Testat med vanliga in-ear och de hjälper lite gran kanse men man måste höja volymen väldigt högt och då bara döljer man viss del av vinden med musik istället.

Permalänk
Skrivet av lenlye:

Min erfarenhet och det jag läst & hört av andra så är bose ensam herre på tronen vad gäller ANC.
Jag har dock bara bose-qc15/25, dvs over-ear-varianten.
Jag hade dock helt klart gått på dom du länkade, qc-20, vindbrus och liknande är ju det dom är bra på.
Har ett par Audio Technica ANC in-ears och dom är helt värdelösa, lägger bara till brus.

Ja jag får nog gå och titta på dessa!