The Witcher 3: Wild Hunts rekommenderade systemkrav endast för 30 fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

30FPS... finns det egentligen någon som helst anledning till högre FPS?

Ja.

http://testufo.com/#test=framerates

Permalänk
Medlem

Återigen så kommer konsol först, skumt att de verkligen får släppa spel till PC, borde finnas en standard som sätter mer krav på utvecklarna. Så otroligt trött på alla dessa portar som verkligen är total skit.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

hmm Crysis har väl mycket bättre grafik än witcher 3?

Grafik har alltid varit och kommer alltid att vara subjektivt. Det handlar inte om hur många vektorer, shaders eller FPS ett spel har, utan snarare vad man artistiskt kan uppnå med den prestanda som finns att tillgå. Jag känner personligen att jag tilltalas mer av estetiken i Witcher III, samtidigt som att det är en sinnessjukt ambitiöst projekt som, för mig, har en betydligt mer intressant värld. Däremot kan jag inte gå emot dig och säga att du har fel, båda spelen är extremt avancerade grafiskt och i slutändan handlar det om hur vi uppfattar dem.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem
Skrivet av MusicWizard:

Vad tror ni man får för FPS i 1920x1080 med max inställningar då man använder denna hårdvara?

- CPU: I7-2600K (Original)
- GPU: EVGA GTX 770 4GB (Original)
- MEM: 8GB 1600MHz DDR3.

Nyfiken? Funderar dock på att skaffa mig ett EVGA GTX 980 4GB för det här spelet för att vara säker på att det kommer att funka bättre men är ändå nyfiken på vad ni tror.

Jag tror att det bästa du kan göra är att ställa in "adaptive (half refresh rate)" i nvidias kontrollpanel. Då får du troligtvis stabila 30fps med din nuvarande rigg. Svårt att sia om GTX 980 till ett osläppt spel, risken är dock att du lägger pengar på något som kanske i slutändan ändå inte når riktigt upp till 60+ fps. Ha lite is i magen tills det kommer ut. För egen del föredrar jag låsta 30fps i lite långsammare spel framför ostabil framrate som hoppar mellan 45-60 utan modern skärmteknik så som adaptive sync och g-sync. Ifall du resonerar som mig blir du kanske inte mer nöjd med ett nytt grafikkort. Men vänta och se som sagt. Dessutom kan det vara värt att tills de första patcherna är ute och se var prestandan ligger då.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigelkorren:

Min nuvarande spelrigg:
CPU: Intel i7 970 3.20GHz -lär funka
GFX: nVidia GTX570 1,2GB -ungefär likvärdigt ett GTX660
RAM: 12GB DRR3 -lär också funka
OS: Ubuntu 14.04 LTS -ajdå enl. denna tabell!
HDD: 2x120GB Corsair Force 3 i RAID0 -inget att klaga på

Eftersom spelet är bekräftat att komma till Linux...
-How about some Linux system reqs?

Säger bara en sak angående dina specs: förbered arslet, för det kommer att bli BRASS!

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Återigen så kommer konsol först, skumt att de verkligen får släppa spel till PC, borde finnas en standard som sätter mer krav på utvecklarna. Så otroligt trött på alla dessa portar som verkligen är total skit.

För det första tror jag att utvecklarna lever under ganska hårda krav redan, och dessutom utveckls spelet på PC, så "portning till PC" är egentligen en felaktig generalisering. Man har sedan länge frångått riktigt hårdvarunära programmering och arbetar alltid med spelmotorer idag. I CD-projects fall gör de sin egen grafikmotor, men samtidigt använder de APIer för att skriva denna. I slutändan har PS4 och XBONE samma hårdvaruplattform som en PC och på så sätt portar man inte projekt längre. Däremot exporteras de, vilket egentligen inte har så mycket med hårdvara att göra.

Att det släppstill konsoll först har troltigvis med pengar att göra.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem
Skrivet av SSIV:

Är du ens medveten om hur lakoniskt ditt förra inlägg lät? Det lät som om Witcher endast har "Assassin's Creed" och "Skyrim" och lite annat fantasy att gå efter.
Witcher är ett spel som baseras på både bok och film som har sin egen individualitet. Har du läst böckerna? Eller är du kanske förvirrad?

Hur det lät har inte med något att göra, den var lakonisk. Jag skrev att jag såg tydliga efterapningar i hur spelet har gjorts och vart idéer har tagits från (renderering, detaljer, rörelsemönster etc etc), det har inget med vart själva historien kommer från eller vad spelets grund är byggd på.
För att ta ditt sätt att tackla mitt tycke: Du förstår väl att en opartisk inblick i ett ämne ger en annan vy än en partisk inblick i samma ämne? Eller är du förvirrad?

Tråkigt att man inte kan skriva vad man tycker och vad man tycker att en trailer visar, utan att motdebatanterna gör frågan personlig och inte håller sig till god ton eller är saklig.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Verminator:

Den här diskussionen igen...

https://www.youtube.com/watch?v=eXJh9ut2hrc

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Min rigg bör väl funka

I5 2500K 3.8 Ghz
Zotac GTX 970
Corsair Vengeance 8 GB 1600 Mhz
Win 7 Ultimate

Permalänk

Så går det när konsollgenerationen får sätta kraven.

Permalänk
Avstängd

http://30vs60.com/

Permalänk
Moderator
Testpilot

Det rent visuella flytet är en sak men det som många missar i den här diskussionen är 'input lag'. Precisionen i rörelse med mus etc. blir lidande i lägre FPS såsom 30 FPS vs. 60 FPS.

Visst på en konsol när man ändå rör sig som i sirap med D-paden gör det ingen större skillnad men med en känslig musrörelse är det som natt och dag.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Dom hade otur när dom tänkte.

https://www.youtube.com/watch?v=hrfkX7J_LVs

Permalänk

vet ja klarar minimum kraven lätt men vad kan man hamla i för fps tro?
hade gärnat hopppas ligga över 60 fps men ja ...
vad tror ni?

spec
GTX 980 (1393 MHz (boost) / 1291 MHz (base))
i7-4770k 3.5 ghz
16 gig ddr3 ram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sveklockarn:

Kanske det... hur som så ser jag iallafall ingen skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

Kanske det... hur som så ser jag iallafall ingen skillnad.

Nej, i fallen du länkade uppdateras inte saker på bilden tillräckligt fort. Det blir däremot mycket svårare att reagera på händelser i ett spel i rätt tid ju lägre FPS man har, beroende på att det dröjer längre än nödvändigt innan informationen visas. I videon hänvisas till ett USAF-test där piloter får se en silhuett av ett flygplan blinka till, och de kom fram till att så lite som 1/220-dels sekund räckte för identifiering (alltså inte endast uppfatta att något var där).

Verkligheten är ju inte uppbyggd på FPS utan på konstant rörelse. Ju högre FPS desto mindre skillnad mot verkligheten. Många spel med låg FPS (på t.ex. konsoller) använder sig dessutom av motion blur vilken gör att det inte syns på samma sätt, men att säga att mer än 30 fps är meningslöst blir tokigt.

Permalänk
Skrivet av _genki:

Jag tror att det bästa du kan göra är att ställa in "adaptive (half refresh rate)" i nvidias kontrollpanel. Då får du troligtvis stabila 30fps med din nuvarande rigg. Svårt att sia om GTX 980 till ett osläppt spel, risken är dock att du lägger pengar på något som kanske i slutändan ändå inte når riktigt upp till 60+ fps. Ha lite is i magen tills det kommer ut. För egen del föredrar jag låsta 30fps i lite långsammare spel framför ostabil framrate som hoppar mellan 45-60 utan modern skärmteknik så som adaptive sync och g-sync. Ifall du resonerar som mig blir du kanske inte mer nöjd med ett nytt grafikkort. Men vänta och se som sagt. Dessutom kan det vara värt att tills de första patcherna är ute och se var prestandan ligger då.

Låter rätt klokt. Tror jag följer dina råd.

Tack.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk

Är att du ett bättre skillnad https://www.youtube.com/watch?v=928VyYQxKKo

Och här https://www.youtube.com/watch?v=OKcB-an2eiM du bör se skillnad:)

Här är en annan bra sida med skillnader http://www.30vs60fps.com/

Vi ser inte häller i FPS.

Men ska vi titta på lite häftigare saker, så ska vi gå tillbaks till det analoga. 16 FPS som dom första filmerna flöte inte så bra, var lite småryck (Flesta människor kunde näst intill urskilja vare bildruta), 24FPS var som natt och dag, men man ser ändå begränsningen även vid film med så låg FPS. Vid panoreringar flyter inte bilden som den ska och flesta filmer försöker lösa lagget med att köra samma bild två gånger för att få ett flyt (funkar tills det kommer snabba scener, då kan det bli helfel). Youtube tillåter nu mer 60FPS klipp och det är ett helt annat flyt än 24 och 30FPS (även om det kan vara uppskalat från 30FPS).

Går filmerna över till 48FPS (som hobit t.ex), vore nice med fler filmer i högre FPS.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Broken-arrow:

Är att du ett bättre skillnad https://www.youtube.com/watch?v=928VyYQxKKo

Och här https://www.youtube.com/watch?v=OKcB-an2eiM du bör se skillnad:)

Här är en annan bra sida med skillnader http://www.30vs60fps.com/

Vi ser inte häller i FPS.

Men ska vi titta på lite häftigare saker, så ska vi gå tillbaks till det analoga. 16 FPS som dom första filmerna flöte inte så bra, var lite småryck (Flesta människor kunde näst intill urskilja vare bildruta), 24FPS var som natt och dag, men man ser ändå begränsningen även vid film med så låg FPS. Vid panoreringar flyter inte bilden som den ska och flesta filmer försöker lösa lagget med att köra samma bild två gånger för att få ett flyt (funkar tills det kommer snabba scener, då kan det bli helfel). Youtube tillåter nu mer 60FPS klipp och det är ett helt annat flyt än 24 och 30FPS (även om det kan vara uppskalat från 30FPS).

Går filmerna över till 48FPS (som hobit t.ex), vore nice med fler filmer i högre FPS.

Lyssna på den här mannen och titta på länkarna. Det är uppenbart som natt och dag.

Samt vad jag nämnde ovan. Input-lag är också en stor faktor. Ju mer FPS desto bättre precision i musen.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som förväntade mig de här systemkraven? Efter Witcher 2 (som många idag fortfarande inte kan maxxa) borde alla förväntat sig brutala krav tycker jag.

Skrivet av LeafBox:

Blir så när ingen tar sej tid att göra klart skiten.
Se på GTA V. Det må vara över 1 år försenat, men systemkraven var väldigt imponerande....

(Jag förstår dock att Witcher ser visuellt bättre ut, men inte så pass mycket att det förtjänar systemkraven)

Först skulle ju Witcher släppas "efter sommaren", sen var det februari och nu är det Maj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

En intressant frågeställning är ju var man drar gränsen för dålig optimering. När man implementerar nya funktioner som ökar grafikens kvalité, hur värderar man dessa? Fem procent förbättring i bildkvalité, hur mycket prestanda får det kosta? Höjer 10% extra polygoner helhetens bildkvalité med 5%? Vad kostar det i prestanda?

Hur länge får man klaga över dålig optimering och när borde man inse att bättre visuell upplevelse kostar mer resurser? Är det relevant att klaga över designval som leder till högre hårdvarukrav för marginell eller försumbar visuell förbättring? Ska vi bara stödja företag som gör minimala förbättringar till minimal kostnad?

Skitsvårt som konsument att värdera. Om man inte känner till teknikerna bakom spelet och uppbyggnaden av motorn så är det ju omöjligt att göra skillnad på dåligt skriven kod och dåliga designval. Tekniken kanske är top of the line och sjukt optimerad, men prestandan anses orimlig för att tre extra skäggstrån kräver mer av processorn än vad de tillför visuellt. Men det är inte ofta man kan isolera en enskild del av grafiken som orimligt krävande. Så som konsument vet man bara att en viss inställning sänker prestandan. Nästan alltid så är ju en grafikinställning mer än bara en variabel. Drar man ned på "character models" i grafikinställningarna så blir man av med skägget som sänkte prestandan, men man tappar också texturkvalité och annat på köpet. Dåligt optimerat? Nej bara en inställning som blev hopklumpad med andra, när den enligt sina prestandakrav borde varit fristående.

Du beskriver det bra och det är så det fungerar. De flesta i denna tråd borde inte uttala sig, eftersom de saknar all kunskap om vad som krävs att förbättra med det-där-lilla-extra.

Till er som anser att det är slutspelat på PC och väljer konsoler istället; Varsågoda, det är ert val. Om ni nöjer er med lägre upplösning, lägre detaljnivå etc så ska ni så klart inte lägga pengar på era PC. Vad jag förstått så har inte CD Projekt RED pratat om att detaljnivån och kvalitén på grafiken är EXAKT samma på PC som konsol.

Min gissning: Starta spelet på en (midrange) PC med samma upplösning och detaljnivå som på konsol och du får över 30FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnusvmt:

Är det bara jag som förväntade mig de här systemkraven? Efter Witcher 2 (som många idag fortfarande inte kan maxxa) borde alla förväntat sig brutala krav tycker jag.

Först skulle ju Witcher släppas "efter sommaren", sen var det februari och nu är det Maj.

Nä tyckte också det var väntat.
Hade spelet haft lägre systemkrav så hade folk istället gnällt på att de inte pushat PC-versionen tillräckligt.
CD-Project har åtminstone tidigare utvecklat till PC i första hand så detta blir nog bra.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Är att du ett bättre skillnad https://www.youtube.com/watch?v=928VyYQxKKo

Och här https://www.youtube.com/watch?v=OKcB-an2eiM du bör se skillnad:)

Här är en annan bra sida med skillnader http://www.30vs60fps.com/

Vi ser inte häller i FPS.

Men ska vi titta på lite häftigare saker, så ska vi gå tillbaks till det analoga. 16 FPS som dom första filmerna flöte inte så bra, var lite småryck (Flesta människor kunde näst intill urskilja vare bildruta), 24FPS var som natt och dag, men man ser ändå begränsningen även vid film med så låg FPS. Vid panoreringar flyter inte bilden som den ska och flesta filmer försöker lösa lagget med att köra samma bild två gånger för att få ett flyt (funkar tills det kommer snabba scener, då kan det bli helfel). Youtube tillåter nu mer 60FPS klipp och det är ett helt annat flyt än 24 och 30FPS (även om det kan vara uppskalat från 30FPS).

Går filmerna över till 48FPS (som hobit t.ex), vore nice med fler filmer i högre FPS.

Ehm... nej jag upplever ingen större skillnad. Och min syn är det då inget fel på enligt testerna.

Sedan så är det väl klart att det kan vara större skillnad beroende på vilket spel det är också.

Ett spel som MS Röj eller något annat i den stilen är väl inte speciellt beroende av vilken FPS... men spel där mycket rörelse sker så blir det väl ett bättre flyt i bilden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ratatosk:

--- Varning ----
--- GameWorks!
--- Varning ----

Vi som har AMD kort, bör nog avvakta tester innan köp.

Själv lutar jag mot köp på PS4 för att senare plocka upp det billigt på GOG för att spela på PC.

För min del blir det att invänta recensioner då jag är osäker på om jag kommer gilla det. Jag älskar första spelet men uppföljaren gillade jag inte speciellt mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av ReZZiE:

Ehm... nej jag upplever ingen större skillnad. Och min syn är det då inget fel på enligt testerna.

Sedan så är det väl klart att det kan vara större skillnad beroende på vilket spel det är också.

Ett spel som MS Röj eller något annat i den stilen är väl inte speciellt beroende av vilken FPS... men spel där mycket rörelse sker så blir det väl ett bättre flyt i bilden.

Du har ett Nvidia g-kort.

Du kan ställa in Adaptiv VSYNC half refresh (30fps) kontra vanliga som cappar vid 60fps.

Testa själv i valfritt spel och kom tillbaka och berätta om din upplevelse.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

Ehm... nej jag upplever ingen större skillnad. Och min syn är det då inget fel på enligt testerna.

Sedan så är det väl klart att det kan vara större skillnad beroende på vilket spel det är också.

Ett spel som MS Röj eller något annat i den stilen är väl inte speciellt beroende av vilken FPS... men spel där mycket rörelse sker så blir det väl ett bättre flyt i bilden.

Snälla säg att du är ett troll.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Skrivet av fisk:

Snälla säg att du är ett troll.

Han sitter på en 30Hz Tn panel med 800x600 15 tum så klart (obs ironisk).

Alla är vill inte lika känsliga, jag har blivit känsligare med åldern (lustigt nog) eller ja överlevt med dåligt flyt förr (inte alltid märkt det), men blivit petigare eller så har spelen ändrats över tid.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinoman:

Du har ett Nvidia g-kort.

Du kan ställa in Adaptiv VSYNC half refresh (30fps) kontra vanliga som cappar vid 60fps.

Testa själv i valfritt spel och kom tillbaka och berätta om din upplevelse.

Eftersom jag spelar mest WoW och Diablo 3 för tillfället så testade jag med dem... märkte ingen som helst skillnad mellan de olika inställningarna.

Skrivet av fisk:

Snälla säg att du är ett troll.

Nej jag är seriös.

... och skärmen jag har är en Eizo ColorEdge CX241CAL. Den används dock kanske 5% av tiden till spel, resten är bildredigering.

EDIT: Signaturen har jag inte uppdaterat någon gång...

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av ReZZiE:

Eftersom jag spelar mest WoW och Diablo 3 för tillfället så testade jag med dem... märkte ingen som helst skillnad mellan de olika inställningarna.

Nej jag är seriös.

... och skärmen jag har är en Eizo ColorEdge CX241CAL. Den används dock kanske 5% av tiden till spel, resten är bildredigering.

EDIT: Signaturen har jag inte uppdaterat någon gång...

1. Så vad sitter du med för grafikkort, producerar det ens 60fps? WoW är ju notoriskt för kass fps oavsett hårdvara och Diablo 3 är ganska krävande.

2. Jag tror ju på att du är ärlig i dina uttalanden men jag måste säga att det är helt ofattbart hur du inte kan märka någon skillnad. Du måste ju sitta med en mus som rör sig i snigelfart.

Det är allra mest påtagligt i snabba spel såsom FPS. Jag märker påtagliga ryckningar vid 30 fps, vid 60 fps upplever jag ett helt annat flyt och respons. Som jag nämnt innan är det även responsen med musen man märker skillnad på.

Då ska även tilläggas att jag även märker skillnad på 60 fps och 120+fps. Men då är det musrörelser som jag märker det på och inte bilden som sådan då jag sitter på en 60Hz skärm.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

1. Så vad sitter du med för grafikkort, producerar det ens 60fps? WoW är ju notoriskt för kass fps oavsett hårdvara och Diablo 3 är ganska krävande.

2. Jag tror ju på att du är ärlig i dina uttalanden men jag måste säga att det är helt ofattbart hur du inte kan märka någon skillnad. Du måste ju sitta med en mus som rör sig i snigelfart.

Det är allra mest påtagligt i snabba spel såsom FPS. Jag märker påtagliga ryckningar vid 30 fps, vid 60 fps upplever jag ett helt annat flyt och respons. Som jag nämnt innan är det även responsen med musen man märker skillnad på.

Då ska även tilläggas att jag även märker skillnad på 60 fps och 120+fps. Men då är det musrörelser som jag märker det på och inte bilden som sådan då jag sitter på en 60Hz skärm.

Jag satt med en remote till surfplattan och märkte direckt hur seg musen blev i Windows vid 30Hz var som musen var doppad i sirap. Är ju otroligt att inte ens märka av skillnaden på 30 och 60.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar