Gigabyte Brix med Intel Broadwell-U på väg till svenska butikshyllor

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte Brix med Intel Broadwell-U på väg till svenska butikshyllor

Tätt inpå Intels lansering av Broadwell-U uppgraderade Gigabyte de ultrakompakta stationära datorerna Brix, vilka nu prissatts och är på väg till svenska återförsäljare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Njaeaeaee... lite saftigt pris tycker jag för en barebone med så pass vek processor.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av yellonet:

Njaeaeaee... lite saftigt pris tycker jag för en barebone med så pass vek processor.

Delar helt din uppfattning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Delar helt din uppfattning!

Jag med, när man köpt klart allt för att få den snurrar får man ju en hygglig bärbar och den inkluderar en skärm också ju

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av yellonet:

Njaeaeaee... lite saftigt pris tycker jag för en barebone med så pass vek processor.

När det gått några veckor och GB byter ut till billigare komponenter och tar bort andra så får man ännu mindre för pengarna, så passa på nu

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

~300kr dyrare än Intel nuc med broadwell, som i sin tur är 500kr dyrare än haswell nucen som i sin tur har gått upp 500kr sedan förra sommaren. Nä, runt 2000kr borde den kosta tycker jag.

Edit: menar i3 versionen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Den högre dollarkursen som börjar visa sig i priserna?

Permalänk
Medlem

Oj vilket överpris!

Sen kan man ju fråga sig vad man ska med en i7a till i en dator som i 95% av alla hushåll kommer agera mediaspelare och som skulle duga lika bra med en celeron processor!

Permalänk
Avstängd

Trevligt med fyra stycken USB portar. Dessvärre inga USB 3.1 portar.

Tråkigt att det är HDMI 1.4a, inte 2.0.
Tråkigt att det är DisplayPort 1.2 inte 1.2a eller 1.3.
Tråkigt att det är Blueooth 4.0 inte 4.1.

Tråkigt att den inte stödjer två lagringsenheter så man kan köra RAID.
Tråkigt att inte alla modeller har NFC.

Grymt trevligt med Broadwell i en så liten enhet dock.

Permalänk
Snusfri

Lite väl dyra tyvärr.
Dock mycket trevlig svensson dator, iaf de med plats för 2.5" HDD med, 60-120GB M2 för OS, sen en 1-2TB HDD för lagring.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Trevligt med fyra stycken USB portar. Dessvärre inga USB 3.1 portar.

Tråkigt att det är HDMI 1.4a, inte 2.0.
Tråkigt att det är DisplayPort 1.2 inte 1.2a eller 1.3.
Tråkigt att det är Blueooth 4.0 inte 4.1.

Tråkigt att den inte stödjer två lagringsenheter så man kan köra RAID.
Tråkigt att inte alla modeller har NFC.

Grymt trevligt med Broadwell i en så liten enhet dock.

Hdmi 2.0 specen var inte färdig när inte gjorde klart Broadwell, därav att det inte finns...
DP 1.3 behöver du eg bara om du ska köra mer än 4k upplösning..
Vad behöver du usb 3.1 samt raid i en sång här burk för?

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _niko_:

Hdmi 2.0 specen var inte färdig när inte gjorde klart Broadwell, därav att det inte finns...
DP 1.3 behöver du eg bara om du ska köra mer än 4k upplösning..
Vad behöver du usb 3.1 samt raid i en sång här burk för?

USB 3.1 för att vara framtidssäker. Snart kommer väl allt att vara USB 3.1 med Type-C connector.

Två diskar som du kör i RAID läge med Btrfs och hostar ownCloud så har du en riktigt sjysst, liten, microserver.

Permalänk
Medlem

Den stora deal breakern i förhållande till NUC'arna är för mig att Brix inte har något IR-öga inbyggt

Permalänk

4k uppspelning? 4k mp4 eller .ts filer äter cpu

dolphin emulering?

lättare gaming?

cpu behövs

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

Jag gillar Brix-serien men kan hålla med om att priset kanske var i de högsta laget.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Med i7'ans pris tycker jag man borde fått en CPU med Iris Pro. Då hade det faktiskt funkat bra att spela på den om man nu nöjer sej med 720p/medium till ultra beroende på spel.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!