Behövd Watt på nätagget för att klocka en 4690k med asus z97 till 4.5ghz?

Permalänk
Medlem

Behövd Watt på nätagget för att klocka en 4690k med asus z97 till 4.5ghz?

Som rubriken lyder. Harr ett 600W nätagg just nu.. behöver jag uppgradera det om jag vill klocka kombinationen ovan?

Permalänk
Medlem

600W räcker lungt!

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Beror ju helt på grafikkort etc. Men en klockning borde inte resultera i mer än ~60-70W extra (beroende på spänning etc).

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

För många sådana här trådstartar nuförtiden. En googlesökning hade räckt.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sickb0t:

Som rubriken lyder. Harr ett 600W nätagg just nu.. behöver jag uppgradera det om jag vill klocka kombinationen ovan?

Bör inte vara något problem alls. Som sagt kan det bero på övriga komponenter men inte minst vilket nätagg du har. Kan skilja mycket i kvalitet och prestanda mellan dyrare agg med 80 plus certifiering och budget agg.

Skrivet av SupakmeGusta:

För många sådana här trådstartar nuförtiden. En googlesökning hade räckt.

Rubriken är mycket tydlig så det är väl bara att strunta att klicka på tråden om man blir irriterad. Flera av dina egna trådar skulle du nog kunnat googla dig till också med lite ansträngning. Detta är ett diskussionsforum där det finns medlemmar med olika kunskapsnivåer. Ser inte riktigt vad problemet är.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sickb0t:

Som rubriken lyder. Harr ett 600W nätagg just nu.. behöver jag uppgradera det om jag vill klocka kombinationen ovan?

1. Vilket grafikkort har du?

2. Vilken modell och märke är det på nätagget?

Frågan är helt omöjlig att svara på utan kunskap om ovanstående frågor.

Permalänk
Medlem

För de som är intresserade fungerade det fint tillsammans med ett 280x.