The Witcher 3: Wild Hunts rekommenderade systemkrav endast för 30 fps

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Broken-arrow:

Jag satt med en remote till surfplattan och märkte direckt hur seg musen blev i Windows vid 30Hz var som musen var doppad i sirap. Är ju otroligt att inte ens märka av skillnaden på 30 och 60.

Ja det låter väldigt osannolikt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinoman:

1. Så vad sitter du med för grafikkort, producerar det ens 60fps? WoW är ju notoriskt för kass fps oavsett hårdvara och Diablo 3 är ganska krävande.

2. Jag tror ju på att du är ärlig i dina uttalanden men jag måste säga att det är helt ofattbart hur du inte kan märka någon skillnad. Du måste ju sitta med en mus som rör sig i snigelfart.

Det är allra mest påtagligt i snabba spel såsom FPS. Jag märker påtagliga ryckningar vid 30 fps, vid 60 fps upplever jag ett helt annat flyt och respons. Som jag nämnt innan är det även responsen med musen man märker skillnad på.

Då ska även tilläggas att jag även märker skillnad på 60 fps och 120+fps. Men då är det musrörelser som jag märker det på och inte bilden som sådan då jag sitter på en 60Hz skärm.

1: Det ökända GTX 970, ASUS. Nej men jag har inte märkt några problem med det kortet faktiskt.

2: Hehe ja jag vet inte hur man ska säga vad man har musen inställd på. Men det är iallafall en Logitech G700. Jag har inte dess mjukvara installerad så jag kan inte se DPS:en. Men lågt... klarar inte av när muspekaren far omkring som en skållad råtta. xD