Snabbtest: Grafikprestanda i Battlefield Hardline Beta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Det är inte Dice som gjort Hardline utan amerikanska Visceral Games, även dom som gjort delar av BF4, tror dom gjorde de 3 sista dlc packen.

Det var DICE LA som gjorde de sista dlc packen.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Det var DICE LA som gjorde de sista dlc packen.

Japp så var det

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Bilar/MC/Helikopter känns OK o flytande, men när man går/springer med gubben så känns det man sitter fast i kola... alltså inte FPS drop(har ett 980) utan själva modellen för "gående" modell verkar seeeegt

// LZ

Permalänk
Skrivet av Alling:

För att vsync är olidligt i FPS-spel.

Nej, vad som är olidligt är att om inte ja har vsync på så ser de ut som man skulle ha två Amd kort i cf, alltså ospelbart.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlosxbox82:

Du kommer nog inte ha några problem att komma till huvud menyn åtminståne väntar spänt på uppföljningen...säg till hur det gick när du testat

Update!

Med alla inställningar på lägsta och upplösningen 1280x1024 får jag i snitt 25 fps. Droppar till 15 och lägre då och då (speciellt när man behöver ha höga fps som mest), men kan även gå uppemot 30.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av dennisdvdr:

Nej, vad som är olidligt är att om inte ja har vsync på så ser de ut som man skulle ha två Amd kort i cf, alltså ospelbart.

Menar du stuttering eller tearing? Tearing är ju inte speciellt irriterande i 120 Hz men kan vara mycket störande om man kör 60 Hz, så förstår att du inte vill ha det isåfall. Prova att begränsa frameraten med ett konsolkommando i spelet istället. Vsync är fruktansvärt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Alling:

Menar du stuttering eller tearing? Tearing är ju inte speciellt irriterande i 120 Hz men kan vara mycket störande om man kör 60 Hz, så förstår att du inte vill ha det isåfall. Prova att begränsa frameraten med ett konsolkommando i spelet istället. Vsync är fruktansvärt.

Har prövat redan...utan framgång vad ja märkte var att de gick bästa att spela de i 1080p. 1440p vart nästan ospelbart...2160p helt ospelbart ser ut som de skulle laga fast fpsn är över 60 helatiden. Testade på tre av min datorer fick inte vsync igång på någon av dem...men det är beta så man får räkna med att allt inte är där ännu. Ja tyckte om det faktiskt spelade mest conq larg de va skit bra bana dom hade för det !

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Skrivet av dennisdvdr:

Har prövat redan...utan framgång vad ja märkte var att de gick bästa att spela de i 1080p. 1440p vart nästan ospelbart...2160p helt ospelbart ser ut som de skulle laga fast fpsn är över 60 helatiden. Testade på tre av min datorer fick inte vsync igång på någon av dem...men det är beta så man får räkna med att allt inte är där ännu. Ja tyckte om det faktiskt spelade mest conq larg de va skit bra bana dom hade för det !

Har inte haft några problem med att få V-sync att fungera. Problemet är att BF4/HL stuttrar som fan. Testa att ändra "pre rendered frames" till 1-4 i drivarna. Gör en stor skillnad tycker jag.

Kör 2x 670sli.

Permalänk
Skrivet av =ezco=:

Har inte haft några problem med att få V-sync att fungera. Problemet är att BF4/HL stuttrar som fan. Testa att ändra "pre rendered frames" till 1-4 i drivarna. Gör en stor skillnad tycker jag.

Kör 2x 670sli.

Har heller inte haft problem aldrig förens i bf hl, jag får den inte igång. Ibland då det blev sandstorm i spelet så kom den på fram och tillbaka. Jo, bf4 har lite stutter nog när man kör sli men inget som stör mig så mycket som i hardline. Har testat de som du nämnde men märkte ingen större skillnad, vad jag däremot märkte skillnad på var när ja satte vsynk på smooth då försvan stutters i bf4 men den hoppad ner till 30fps nu och då så det var inget alternativ för mig. Då jag inte kan spela om inte fps låst på 60.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem

HUUUUUUUR är detta inte en expansion till bf3? -.-

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

HUUUUUUUR är detta inte en expansion till bf3? -.-

enligt mig så är det, riktigt sket spel dessutom usch..

Permalänk
Medlem

EA sammanfattning:
Pungar ut spel som om de vore högsäsong på jordgubbar.
Stryper tillgängligheten till tester.
Gör för de mesta skitspel.

Ett bolag som enbart tänker pengar