Astro A40? Vad är skillnaden mellan dessa?

Permalänk
Medlem

Astro A40? Vad är skillnaden mellan dessa?

Hej! Då mina gamla Corsair 1500 återigen har gått sönder (3:dje paret) vill jag nu prova något nytt..

Har hört bra om Astro, så ett par A40 skulle nog passa mig bra, men vad skiljer dessa åt??

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/181991-a...

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_4/206932-astr...

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/206894-a...

Mycket tacksam för svar

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Permalänk
Avstängd

är ju samma lur, bara under olika kategorier.

Permalänk
Medlem

Den ena är first gen och de andra 2 är 2nd gen. Vet ej skillnaden, jag har first gen och är supernöjd.

Dessa har jag:
http://cdon.se/hemelektronik/astro-gaming/astro-a40-pc-wired-...

Finns även kod så man får de för ca 700 kr. Dock utan den där saken.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Alla Astro ar är typ lite olika. De har olika "nyheter" för de olika ver. Jag tror jag har 2012. 2013 hade någon förändring med microfonen och "muffarna" runt öronen. Sen tror jag det finns en 2014 eller om det är samma som Gen 2. De har en annan lösning på kablen. Den tidigare hade en liten "stump" som hade den andra mikrofonen samt där man kunde dela kablen. På Gen 2 så har man en 3,5mm vanligt uttag i headsetet så man kan ha en egen.

Allt detta kanske inte stämmer men ifall du ska söka vidare på vad som skiljer de olika Astro A40 hörlurarna åt så ska du inte glömma det sista 2013,2014 eller Gen2 då det skiljer lite mellan de men inte mycket.

Sen har de inte riktigt 7.1 vad jag har för mig utan det är med hjälp av mixampen som man kan ansluta med optiskt ljud. Mixampen agerar även som en liten förstärkare för den som gillar det. Har inte testat den momangen som följer med i de som du länkade men jag har en annan som heter mixamp 5.8 och när man aktiverar dolby så blir ljudet mer "fylligare" kanske man kan säga.

Visa signatur

Main | Fractal Design R4 | Asrock B550 | AMD 5600X | 32Gb | RTX 2080Ti | Corsair RM1000
Hosting Server | Asrock B550 | AMD 5700G | 64Gb | SSD: ioDrive 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Den ena är first gen och de andra 2 är 2nd gen. Vet ej skillnaden, jag har first gen och är supernöjd.

Dessa har jag:
http://cdon.se/hemelektronik/astro-gaming/astro-a40-pc-wired-...

Finns även kod så man får de för ca 700 kr. Dock utan den där saken.

Vart kan jag hitta denna koden???

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Vart kan jag hitta denna koden???

Inte hundra om den fortfarande fungerar, men du kan prova.
Välj de vita, gå till kassan och lägg till: xY64gdEH

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Inte hundra om den fortfarande fungerar, men du kan prova.
Välj de vita, gå till kassan och lägg till: xY64gdEH

Vita?? Nej ja vill ha svarta. Dock hade koden gått ut.. Hmm måste leta vidare efter annan kod

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannnw:

Alla Astro ar är typ lite olika. De har olika "nyheter" för de olika ver. Jag tror jag har 2012. 2013 hade någon förändring med microfonen och "muffarna" runt öronen. Sen tror jag det finns en 2014 eller om det är samma som Gen 2. De har en annan lösning på kablen. Den tidigare hade en liten "stump" som hade den andra mikrofonen samt där man kunde dela kablen. På Gen 2 så har man en 3,5mm vanligt uttag i headsetet så man kan ha en egen.

Allt detta kanske inte stämmer men ifall du ska söka vidare på vad som skiljer de olika Astro A40 hörlurarna åt så ska du inte glömma det sista 2013,2014 eller Gen2 då det skiljer lite mellan de men inte mycket.

Sen har de inte riktigt 7.1 vad jag har för mig utan det är med hjälp av mixampen som man kan ansluta med optiskt ljud. Mixampen agerar även som en liten förstärkare för den som gillar det. Har inte testat den momangen som följer med i de som du länkade men jag har en annan som heter mixamp 5.8 och när man aktiverar dolby så blir ljudet mer "fylligare" kanske man kan säga.

Kan man köpa den där mix ampen separat?? Och finns det olika varianter av dem??

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Kan man köpa den där mix ampen separat?? Och finns det olika varianter av dem??

Man kan köpa mixamp separat men vet inte ifall man kan köpa mixamp 5.8. Jag skulle rekommendera att ifall du vill ha mixamp så köp ett kitt med båda så blir de billigare. När jag köpte mina så fans det bara en återförsäljare som bara sålde Astro produkter.

Visa signatur

Main | Fractal Design R4 | Asrock B550 | AMD 5600X | 32Gb | RTX 2080Ti | Corsair RM1000
Hosting Server | Asrock B550 | AMD 5700G | 64Gb | SSD: ioDrive 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannnw:

Man kan köpa mixamp separat men vet inte ifall man kan köpa mixamp 5.8. Jag skulle rekommendera att ifall du vill ha mixamp så köp ett kitt med båda så blir de billigare. När jag köpte mina så fans det bara en återförsäljare som bara sålde Astro produkter.

Jag vill nog ha Mixamp Pro. Dock hittar jag inte den separat.
Nu är jag köp sugen

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB