Battlefield: Hardline i öppen beta till alla plattformar

Permalänk
Medlem

Gillar idén med tjuv och polis och hoppas att det inte blir alldeles för actioninriktat... Ett nytt spel i stil med Swat 3 vore drömmen

Permalänk
Medlem

Kanske testar betan men kommer högst sannolikt inte köpa det. Även om jag tycker BF spelen är kul så blir det aldrig av att man spelar, fastnar inte lika mycket för dom spelen som en del andra av någon anledning

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Har inget intresse av att spela en dålig kopia av Counter-Strike med polisjakter!

Eh körde du under close beta eller?
Är helt olika spel. Stor skillnad.

Några få saker som är direkt skillnader: många många fler spelare, vapen skadar mycket mindre, snällare rekyl, helt andra typer av banor, massa fordon, helt annan grafik, andra game modes, osv osv.

Hur kan du ens jämföra de två spelen med varandra?

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem

Nja är inte så jätte intresserad av Hardline. Men en öppen beta säger man ju inte nej till :). Är dock väldigt taggad för Battlefront 3 när det nu kommer

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aeones:

Rättelse av nyheten: nu släpps den öppna alfan. Betaversionen släpps vid lanseringsdatumet.

Hmm bf4 har väl aldrig gått ur betastadie ens efter flera år nu?Vet fortfarande flera som inte kan starta det oavsett amd/nvidia och topphårdvara,det är riktigt dåligt av dice.

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Hmm bf4 har väl aldrig gått ur betastadie ens efter flera år nu?Vet fortfarande flera som inte kan starta det oavsett amd/nvidia och topphårdvara,det är riktigt dåligt av dice.

Det kan jag inte uttala mig om faktiskt. Jag testade det bara som hastigast någon månad efter att det släpptes. Men det verkar vara regel snarare än undantag att deras definition på "färdigt" egentligen är en ganska dålig betaversion.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jdahl:

Battlefield 2 och alla spel efter det har jag köpt men detta är nog inget definitivt köp som med dom andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Battlefield 2 är det jag har mest timmar på (och det är många) och spelar faktiskt det fortfarande online, och har riktigt roligt.

Battlefield 3 vart lite som en "wow"atombomb det första året, och kunde inte få nog. Några hundra timmar blev det.

Battlefield 4 dom timmarna kan jag räkna på mina två händer och ändå har några fingrar lediga (tyvärr)

Klart som f*n att jag kommer testa hardline, tycker det verkar roligt. Har man spelar Battlefield serien sen början, kan man inte bara skita i det.
Jag ser framemot det väldigt mycket. Och mest av allt Battlefront har jag höga förväntningar av.

Buggar o skit får man räkna med, ha roligt o ta det som är för stunden

Och, att jämföra hardline som en dålig kopia av CS som en annan orolig swecare skrev, är ju bara så fantastiskt roligt

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Vi får se om man lyckats förbättra spelet sedan den första betan som vi spelade, som inte var särskilt upphetsande alls. Spelet kändes precis som Battlefield 4 men med andra skins, vapen och fordon. Dvs, som ett DLC (till skillnad från vad man kallar "DLC" idag). Tyvärr tog man med sig det trasiga infantry-spelet som Battlefield 4 faktiskt är, vilket är förbannat synd då detta är en punkt som Hardline kommer handla mycket om. Visst, materialet är begränsat och vi spelade bara en karta, men det handlar snarare om känslan än det materiella i det här fallet.

Mitt förtroende för EA/DICE är också förstört i och man hanterat Battlefield 3 och 4. Båda spelen har varit otroligt trasiga vid release och det har tagit allt för lång tid att åtgärda buggar - även spelförstörande sådana. Det är inte förrän i slutet av BF4 man försökt med någon form av hjärtmassage för att få liv i spelet. Man kan skylla hur mycket man vill på konsol och att det tar tid att "verifiera" sina patchar men det är EJ en godkänd anledning till att det tar flera veckor att patcha PC-spelet. Det ska gå på timmar. Titta på Valve. Okej, Valve är inte alltid hundraprocentiga, men introducerar man en allvarlig bugg så åtgärdas det på nolltid. Kommer ni ihåg dart-buggen i BF3? Vad tog det, två månader?

Det krävs mycket för att vinna tillbaka mitt förtroende, och det är jag nog inte ensam om att tycka. Jag förväntar mig sorgligt nog att spelet kommer att vara dåligt. Någonstans inom mig så hoppas jag givetvis att jag har fel. Men jag har blivit bevisad motsatsen så många gånger på senare tiden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Snigeln Bert:

Battlefail 3? Jag tycker fortfarande att BF3 är myyycket roligare än BF4.

Dåligt Spel 3 är mycket roligare än Dåligt Spel 4. Därför är Dåligt Spel 3 ett bra spel.

Nja, inte riktigt. Bad Company 2 är det sista bra Battlefield.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Över hypat skit, i fin förpackning.

En påkostad, flashig, MOD. Som inte tillför något nytt. Battlefield Hardline kan lätt skapas av en ”modding community” och destruerats gratis. Tyvärr så har spel företagen medvetet och systematiskt förintat all ”modding community” som funnits för Battlefield serien.

Man har skapat en kassako och man tänker mjölka så gott det bara går. ”NYA” tillbehör i Battlefield Hardline som ”Grappling Hooks”, ”Ziplines”, ”Gas Masks”, ”flash bangs”, ”Tear Gas”, ”Night Vision”, ”Riot Shield” existerar redan i spel som Battlefield 2: Special Forces.

Över hypat skit, i ny förpackning. Inget nytt.

Personligen har jag bränts för många gånger av dålig spel kvalité, där skit snacket sträcker sig hela vägen tillbaka till Battlefield 1942 serien. Det finns så mycket annat bra som funkar att spela istället, från dag ett. Att jag inte orkar bry mig längre! Helt enkelt tröttnat och växt ifrån Battlefield.

Battlefield var innovativt och skröt till en viss del kvalité när serien var svenskt ägd. Tyvärr är dessa dagar förbi oss alla.

Permalänk
Medlem

anledningen till varför man spelar bf spelen är ju de storkaliga slagfälten där det finns olika fordon och många olika sätt att slåss på.

i detta spelet fattas ju allt detta. nu får de konkurera med andra fps och det lär bli svårt. själv har jag mycket svårt att se något gå förbi cs go i popularitet. kostar 14 euro utan rabatter men går att få mycket billigare vid reor tex. och har ett otroligt värde i längden. jag är uppe i 3 000 timmar och har inte börjat tröttna ännu.

Permalänk
Medlem

Ytterligare ett konsol spel till PC. Senaste konsol spelet jag testade var Far Cry 4. Där med köpte jag inte UBISOFTS dynga. Kommer inte köpa något förrän ett PC spel släpps.

Permalänk
Skrivet av anon150792:

Blir alltid vaksam för titlar som släppt över multipla platformar, brukar vara uppenbara konsol saker som dem inte ändrar till PC versioner som ger en sämre gameplay för PC's, senaste exemplaret som jag kommer ihåg är den irriterande battle viewn i DA: Inquisition, uppenbarlig konsol version av det som dem inte brydde sig om att ändra för PC, fick mig att sluta spela och lämna tillbaka det efter 18 timmar pga det.

Kommer ihåg när Darksiders 2 skulle släppas, eftersom det släpptes först i USA så hade dem ute piratkopieringar och gameplay reviews ute redan 2 veckor (har för mig det var 2 veckor iaf) innan det släpptes i Europe, jag hade förhands bokat det och såg fram emott det, men hörde mycket dåliga previews för PC så laddade ner en priatkopia och testade spelet, och spelade nog bara i 3 timmar innan jag avbokade min förbeställning och avinstallerade skiten, så besviken jag var på de uppenbara konsol installationerna i pc versionen.

o.O Darksiders 2 var ju hur roligt som helst. Där missade du något

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Medlem

"Alla de som vi tror kommer vara intresserade av en expansion har redan köpt premium till Battlefield 4, kan vi inte tjäna mer pengar?"

"Gör den nya expansionen stand-alone och döp den till något nytt."

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk

Vad många av er som är väldigt negativa. Frågan är om ni ens har spelat spelet?
Om inte är det inte bättre då att se vad det blir för någonting?

Ser ut som ett Actionspel som kan underhålla med snygg grafik. 300 kr är 2-3 luncher.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Vad många av er som är väldigt negativa. Frågan är om ni ens har spelat spelet?

Det är precis det vi har, och därav kommer kritiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Nja, inte riktigt. Bad Company 2 är det sista bra Battlefield.

Förklara, för jag tycker inte det är överdrivet stor skillnad på BC1, BC2 och BF3.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av adamq10:

Förklara, för jag tycker inte det är överdrivet stor skillnad på BC1, BC2 och BF3.

Jag tycker att BF3 innehåller mycket gråare, tristare och mer enformiga banor. Bad Company kändes mer tight med större variation i miljöer på flera banor.

BF3/BF4 innehåller flera trevliga banor men det föll mig inte riktigt i smaken i jämförelse mot BC2.

Känner ett antal personer som håller med om BC2 som det sista roliga Battlefield.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är synd att så många skyller DICE för tidiga efterföljare i Battlefield serien. Om man vill ha en så kallat "Svart get" att skylla på är det EA ni ska kolla på.

DICE är en bra studio, men de får inte göra vad de vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Skrivet av fluffyNALLE:

En påkostad, flashig, MOD. Som inte tillför något nytt. Battlefield Hardline kan lätt skapas av en ”modding community” och destruerats gratis. Tyvärr så har spel företagen medvetet och systematiskt förintat all ”modding community” som funnits för Battlefield serien.

Man har skapat en kassako och man tänker mjölka så gott det bara går. ”NYA” tillbehör i Battlefield Hardline som ”Grappling Hooks”, ”Ziplines”, ”Gas Masks”, ”flash bangs”, ”Tear Gas”, ”Night Vision”, ”Riot Shield” existerar redan i spel som Battlefield 2: Special Forces.

Över hypat skit, i ny förpackning. Inget nytt.

Personligen har jag bränts för många gånger av dålig spel kvalité, där skit snacket sträcker sig hela vägen tillbaka till Battlefield 1942 serien. Det finns så mycket annat bra som funkar att spela istället, från dag ett. Att jag inte orkar bry mig längre! Helt enkelt tröttnat och växt ifrån Battlefield.

Battlefield var innovativt och skröt till en viss del kvalité när serien var svenskt ägd. Tyvärr är dessa dagar förbi oss alla.

http://www.skrivihop.nu

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk

Warning!!!

Det här förtetaget kan inte leverera!!!

Mitt råd är att förboka inte utan vänta på betyget. Förövrigt ett företag som har noll kommunikation med sina kunder och när dom väl säger något så verkar det som att den som säger det skiter fullständigt i vad kunderna tycker.

/Dom borde bett rejält om ursäkt för andra spel som dom aldrig är färdiga med...

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Det här förtetaget kan inte leverera!!!

Mitt råd är att förboka inte utan vänta på betyget. Förövrigt ett företag som har noll kommunikation med sina kunder och när dom väl säger något så verkar det som att den som säger det skiter fullständigt i vad kunderna tycker.

/Dom borde bett rejält om ursäkt för andra spel som dom aldrig är färdiga med...

blir väl en öppen beta imorgon varför inte prova det då å sen överväga om man det är värt pengarna.. men håller med förhandsboka aldrig , köp inte från origin heller de kostar ju 600kr spelet 150kr dyrare för ingetning... btw är det imorgon betan startar? asså open beta.. spelade liute closed beta var sådär imponerad, värt 200-250kr typ

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som direkt tänker GTA V? Gta men med mindre banor och mindre valmöjligheter.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

Är det bara jag som direkt tänker GTA V? Gta men med mindre banor och mindre valmöjligheter.

På vilket sätt är det likt Gta V? Har spelar betan ett par timmar och ser inga likheter alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kajander:

På vilket sätt är det likt Gta V? Har spelar betan ett par timmar och ser inga likheter alls.

Den urbana miljön och känslan av en större värld tycker jag gör att det känns som GTA v, fast mindre. Mer likt GTA än den konventionella BF känslan. Dessutom så visar trailern något som direkt får mig att tänka på Heists i singleplayer mode i GTA v.

Kan dock inte säga det samma nu när faktisk in-game videor kommer fram. Kan bara ha varit trailern som drog tankarna till GTA v.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |