Windows 10 ger nya ikoner för papperskorgen, kontrollpanelen och favoriter

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av henkiii:

Har du fått några indikationer på att det inte längre skulle gå att ändra tema i Windows 10?

Nej men har inte sett några garantier på att motsatsen heller.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Reagerade på det här direkt när jag hade uppdaterat.. platt och få färger är inte fel i sig, men det här är bara uselt genomfört. Verkligen 95/98-känsla (el tidigare).

http://www.sweclockers.com/image/red/2015/02/06/Win10_2.png?t...

Bild- och filmmappikonerna kan ju inte vara på riktigt. (rad 2, kolumn 3 respektive rad 3, kolumn 1) Ikonen på rad 2, kolumn 4 å andra sidan tycker jag är ett riktigt bra exempel. Den färgpaletten känns mycket modernare och snyggare.

Varför tusan ska vi ha 16,7Miljoner färger på surfplattan... räcker ju med 16st till MS nya OS.
Stilrent och tjafs, njae. Det ska vara snyggt som i detaljer. De får gärna göra om ikonerna, men man kan göra ikoner så otroligt mycket bättre, med färger osv. Bara för att allt ska vara 2D måste det inte vara ritat av en 5 åring med bara 4 kritor.

Skrivet av OldComputer:

Man skulle kunna jämföra valmöjligheten i Windows och Linux ungefär som i en lägenhet. Det du har i grunden i båda är kärnan och sedan interfacet och därefter programmen. Det Linux har gjort är att dom har skapat en kärna där du lägger ett valfritt interface och sedan vilka program du vill.

Tittar man på Windows så har dom kärnan och interfacet mera sammankopplat men även en del program invävda i systemet på ett sätt att dom är tvingade om man inte på en djup nivå ändrar i systemet. Jämför man detta med en lägenhet så skulle kärnan vara själva stommen, dvs väggar, el, fönster, ventilation, vatten och element. Interfacet skulle vara köksskåpen, golv, tapeter, dörrar, lister, fast telefon, tv och internet och programmen skulle motsvara dina egna möbler och saker i köksskåpen.

Poängen är att jämför man detta Linux mot Windows så får du i Linux ganska lätt ändra i alla nivåer beroende på hur kunnig du är. Medans du i Windows i princip bara kan ändra färg på tapeterna och nästan har svårt att bestämma vilka tallrikar du ska ha i köksskåpen eller hur möblerna ska stå.

Sen är ju problemet i Linux att väggarna inte direkt passar ditt skåp, den nya diskmaskinen är inte standard så den tar upp 3/4 av ett skåp. Sängen går inte att få in i sovrummet, men fungerar i vardagsrummet. För att byta tapeten så får du flytta ut alla möbler, riva alla väggar, lägga nya reglar, nytt gips och sen tapetsera om. Alla möbler måste sedan byggas IKEA stil, på nytt, varje gång du ska göra en förändring.

Jag har vid flera tillfällen försökt med Linux, men det där genomtänkta... det där standardiserade och moderna sättet att jobba finns inte. Hur du än gör, måste du hålla på i kommandoprompt som om det vore 1990 talet, varenda gång.

Värsta är vissa distros... finns 20 olika anteckningar, 5 olika miniräknare, 3 olika partitionshanterare men för att ändra tiden på skärmsläckaren (eller kunna titta på en streamad film utan att den släcker skärmen) måste du hålla på med kommandoprompt, autostart (skriva en fil för att göra detta osv). Finns alltid nått smått som inte kan ändras på ett enkelt, logiskt sätt, i en kontrollpanel.

Är så många små saker i linux som är så enormt efter, eftersom ingen tar helhetsansvaret. Alla gör det de vill, till ver 0.9a och sen orkar de inte mer. Sen tar någon annan över och gör om det så blit det 1.1b, som antingen ser/fungerar helt annorlunda eller så fungerar det inte med något annat längre.

Om ett företag hade tagit det bästa från alla dessa paket och delar, och gjort en helhetslösning, så blir det bra. För ingen tvekan att grunden är bra, men jag är trött på "IKEA" linux. Jag vill inte bygga mitt OS, jag vill ha ett bra OS, som startar varje dag, fungerar varje gång, fixar sina egna fel, och bara håller sig ur vägen. När man spelar, surfar eller jobbar, så ska man aldrig störas, all kraft ska gå till det jag vill och allt annat kan vänta.
I dagsläget så gör Windows mycket av detta, därför är man ganska fast. Förutom att jag har svårt med nya utseendet så fungerar det så otroligt mer smärtfritt än alla mina Linux upplevelser.

Permalänk

Välkommen till whineclockers!

Varför är det så många här som postar sina högst subjektiva åsikter som det vore fakta?
Tex, det är så mycket fulare nu, varför gör dom det sämre, osv osv

Det ni menar är "Jag tycker att det är så mycket fulare nu", "Jag tycker det är sämre"

För om dom valt en design som ni hade älskat, då hade det funnits andra som inte tyckt dom var snygga. Förhoppningsvis så kan man byta utseende på dom, inte för att jag inte gillar designen, men för att jag gillar valfriheten.

Försök åtminstone att inse att era åsikter kring design är högst subjektiva och formulera era svar efter det. Det blir en mycket trevligare stämning då.

Själv hade jag gärna sett ett antal olika ikonpaket att välja mellan

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk

Och för er som undrar varför man skall uppgradera, jag gick från windows 7 till windows 8.1 , och om man skall dra dom ständigt återkommande bilparallellerna så känns min dator som en ferrari nu, mot en skördetröska innan.

Och ja det är en ny startmeny, men om man tar bort alla appar på den, lägger upp bara dom ikonerna man vill ha, ändra bakgrundsbilden på metro till samma som man har på skrivbordet, så blir startmenyn en snygg overlay där man väldigt enkelt kommer åt just det man vill ha.

Funktionsmässigt så är det smidigare än en startmeny som är fast positionerad i ett hörn, eftersom man sällan är där och rotar med musen annars. Dessutom så är ju sökfunktionen i 8.1 totalt guld

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk

Urk, gillade 10TP då det var windows 8 med dom ändringarna som jag tyckte var trevliga(flera skrivbord, vettig start)

Men nu håller ju dom på att sabba det helt!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leyer32:

Otroligt fult, ser ut som 1990.

Tack för den.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Jag har lirat runt en stund i 10:an och måste ändå säga att jag gillar designen på de nya ikonerna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tilax:

Jag har lirat runt en stund i 10:an och måste ändå säga att jag gillar designen på de nya ikonerna.

Ja, förstår inte kritiken riktigt...