Grand Theft Auto V i 45 miljoner exemplar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WardonE:

Jag förstår inte varför ni alla är så sarkastiska ang piratkopiering osv...? Spelet är ju inte ute på PC ens, det väl knappt någon som säger att piratkopiering härjar bland konsolspel, utan i nästan alla fall så riktar det sig mot PC marknaden, vilket GTA V inte är släppt till.

Rätt så uttjatat om dom "stackars" spelutvecklarna som inte får sina pengar på grund av piratkopiering. Varenda spel jag har i Steam och det är många har jag först laddat ner på piratkopia när det kom för att testa och se om det var värt pengarna.

Permalänk

Trevligt för Take Two och Rockstar! Har inte köpt spelet än men lär väl göra det till när det väl släpps och förhoppningsvis fungerar till PC.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Trevligt att de ser så stora vinster och sålda exemplar på konsolerna. (Visar verkligen vart pengarna oftast ligger också)
Dock så kommer det nog öka några miljoner till när det kommer ut till pc också det är garanterat ^^.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Hatten av till marknadstrategerna på Take2. De är mästare på att segmentera upp de olika marknaderna för maximal försäljning.

Permalänk
Medlem

Så nu får de gärna bestämma sig för att släppa en Hd version av red dead redemption med mod stöd då det är en riktig guldklimp^^

Permalänk
Medlem

Pengar rullar in som de ska....

Permalänk

Fan vad det sålde bra. Inte konstigt att de väntar med pc lanseringen!

Visa signatur

10700K | Z-490 | RTX 3080 | 32 GB DDR 4

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig inte så mycket om att PC-versionen kommer så här sent bara den blir minst lika bra som de senaste konsol-versionerna och rullar på i 60 fps.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Alla här dividerar om konsol vs PC, och allt jag stör mig på är att däcken på vänster sida av bilen har fel rotationsriktning

Permalänk
Medlem

Jag köpte spelet till min stackars PS3:a på release, och den har fått lida utav det i snart två år. Men oj så roligt man har haft i det spelet än så länge! Jag skiter fullständigt i om folk tycker det är fult av Rockstar att lansera det steg för steg: Spelet har fungerat fint och ser jäkligt bra ut för att vara PS3 och det har kommit regelbundna DLCer som är gratis! DVS: De har gjort en otroligt bra produkt utan större glitcher (HOST HOST UBISOFT) och en kampanj som är riktigt fängslande faktiskt.Om något spelföretag så är det definitivt Rockstar som förtjänar denna framgång. De ska bli ett sant nöje att få köra spelet i dess fulla prakt när det släpps på PC.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.5GHz med Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS Maximus VI HERO | ASUS STRIX GeForce GTX 1080Ti | EVGA Supernova 1000W | 500GB 850 EVO | Cooler Master Cosmos II | Corsair Vengeance PRO 1866MHz 16GB | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Och tänk bara. Om det inte vat för piratkopieringen hade siffran minst varit det tiodubbla. :/

Du menar att 90% av GTA V till PS3, PS4, Xbox360 och Xbox One är piratkopierade? Det var något nytt för mig iaf :S

Skrivet av khanan:

... efter att alla vi andra spelat ut det för 2 år sedan.

De flesta spel jag spelar är mellan 10 och 20år gamla, trots att jag även innehar dem nyaste. 2år gamla spel? Pfft!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

Du menar att 90% av GTA V till PS3, PS4, Xbox360 och Xbox One är piratkopierade? Det var något nytt för mig iaf :S

Ironi brukar inte funka så bra på internet, men jag lyckas alltid glömma det. Jag menade precis tvärt om. Det finns alltid folk som på något vänster lyckas vrida saker till att piratkopieringen har en inverkan på saker.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Alla här dividerar om konsol vs PC, och allt jag stör mig på är att däcken på vänster sida av bilen har fel rotationsriktning

http://www.sweclockers.com/image/red/2015/01/13/Gta_v_pc_wind...

It's a feature

Mekonomen simulator 2015

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

Du menar att 90% av GTA V till PS3, PS4, Xbox360 och Xbox One är piratkopierade? Det var något nytt för mig iaf :S

Jag har köpt spelet både till xbox 360 och förbeställt till PC. Mitt senaste PC-spels köp sedan typ GTA San Andreas kom ^^.
Jag köper rockstars spel för att de håller högt kvalitet.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Ska bli hejdundrandes kul att spela det, köpte det till min 360 när det kom starta upp det å lät det falla i glömska men nu ska det i alla fall spelas

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk

Jag har hållt mig undan spelet så mycket jag kan i väntan på PC versionen. Jag har sett mindre videor ifrån spelet än jag kan räkna på fingrarna, jag har heller aldrig provspelat det på gamestop/liknande. Jag vet absolut ingenting om storyn och jag ser fram emot pc-släppet som satan nu. Att dom vill polera spelet lite extra är bara en bra sak om dom faktiskt gör det. Jag hade kunnat vänta ett extra år ifall det behövs för att spelet ska vara PRIMA vid launch.

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Alla här dividerar om konsol vs PC, och allt jag stör mig på är att däcken på vänster sida av bilen har fel rotationsriktning

http://www.sweclockers.com/image/red/2015/01/13/Gta_v_pc_wind...

Det finns faktiskt däck där mönstret går emot rotationsriktningen

Permalänk
Skrivet av Pan.Pan:

Siffrorna är helt meningslösa då antalet sålda kopior till återförsäljare inte bevisar någonting. Jag kan sälja 100 miljoner ex av torbjörns tåbira till mediamarkt, betyder inte att en enda kopia hittar ut till slutkunden.

Återförsäljare köper in för att täcka en fiktiv siffra, inget som har någon reel verklighetsförankring.

Skulle vara mycket mer intressant att se hur många ex som FAKTISKT har sålts till slutkund.

Detta är ju tydligen inte så intressant när det är en "omtyckt" utvecklare. Var ungefär samma när det va snack om Xbox One vs PS4. Och Xbox one var sålda till återförsäljare medans ps4 var sålda till kund. Då vart det ett sjuhelsike gnäll (men det är väl för att alla ska hata på MS)
Sen när det va snack om försäljningssiffror på iPhone (dessa också till återförsäljare) så va det inte så intressant o klanka ner på detta.

Tänk nu om typ EA kommer med försäljningssiffror som råkare vara "till återförsäljare", vilket gnäll det skulle bli igen^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Och det här är exakt varför många av dagens spel släpps ofärdiga och extremt buggiga. Fan, det finns fortfarande folk som inte kan starta GTA IV, trots att de betalat för det. Det var ju pengar i sjön...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Detta är ju tydligen inte så intressant när det är en "omtyckt" utvecklare. Var ungefär samma när det va snack om Xbox One vs PS4. Och Xbox one var sålda till återförsäljare medans ps4 var sålda till kund. Då vart det ett sjuhelsike gnäll (men det är väl för att alla ska hata på MS)
Sen när det va snack om försäljningssiffror på iPhone (dessa också till återförsäljare) så va det inte så intressant o klanka ner på detta.

Tänk nu om typ EA kommer med försäljningssiffror som råkare vara "till återförsäljare", vilket gnäll det skulle bli igen^^

Jag struntar helt i vad siffrorna representerar, bara att rätt siffror visas. Statistik är lurigt då det bara är siffror utan någon specifik bakgrund, eller kan göras till sådan för att vinkla statistiken till någons fördel. Allt jag vill är att om man gör ett reportage eller skriver en nyhet att man också använder vesentlig statistik och då gör detta med allt.

Du får ingen bar översikt om du ena dagen visar siffror på hur många burkar pepsi det finns i världen och andra dagen visar hur många cocacola burkar som har druckits det senaste decenniet och sedan försöker föra in detta i en global jämförelse om hur många burkar som har sålts per företag. Det är helt olika statistiska resultat som inte kan jämföras och därför blir helt irrelevanta.

Dessutom så är just "sålda till återförsäljare" en väldigt irrelevant statistik över huvud taget för den här demografin. Vi är inte återförsäljare och det här forumet riktar sig inte till återförsäljare utan till slutkund och entusiaster, dvs privatpersoner. Så "sålda till återförsäljare" är bara intressant om man vill veta:

A. Hur många ex tillverkaren har lyckats sälja (antingen på återköpskontrakt där tillverkaren köper tillbaka spelen som inte sålts, för en lägre summa. Eller andra men)
B. Hur många ex Återförsäljaren räknar med att få sålt.
C. Hur mycket intresset för spelet har vuxit (det återförsäljaren till del baserar sina inköp på)

Inte hur många ex som ägs av privatpersoner eller hur många som spelar eller någonsin har spelat, spelet.

Det kanske kan ses som hårklyverier, men forumet finns inte till för att du ska vara nöjd och diktera vad som diskuteras. Det finns till för att låta andra människor diskutera om vad nu ämnet handlar om. Och statistiken är en av de största delarna i hela artikeln. Altså, On topic.

Märkte att det lät väldigt negativt och aningen aggressivt. Inte alls vad jag menade... så .... ta ett par smilies! ^^ ("\(o_o)/")

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte6950:

Har själv inte ens rört spelet än, väntar fortfarande på PC!

Jag har spelat igenom spelet (tog mig en vecka av svettiga underkläder och neglect av kattens kelbehov, men fan så kul det var! Testade äktenskapet ganska bra haha.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte6950:

Har själv inte ens rört spelet än, väntar fortfarande på PC!

Samma här. Har varken rört eller ens tittat på spelet. Utan ska vänta tills det kommer till pc.

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Om jag köper eller ej beror helt på om Game for Windows Live (eller annat lika uselt ramverk) används.
GTA IV var en mardröm som jag inte vill återuppleva.

Permalänk
Skrivet av Pan.Pan:

Det kanske kan ses som hårklyverier, men forumet finns inte till för att du ska vara nöjd och diktera vad som diskuteras. Det finns till för att låta andra människor diskutera om vad nu ämnet handlar om. Och statistiken är en av de största delarna i hela artikeln. Altså, On topic.

Vem har sagt att jag ska vara nöjd och diktera vad som ska diskuteras? Jag skrev min åsikt.
Eller ska jag sitta o påstå samma sak emot dig nu?

Och jämföra pepsi sålda vs cola som har druckits mot min ps4 vs Xbone är ju inte äns närheten.
Fortfarande så vart det ett jäkla gnäll när xbone siffror var sålda till återförsäljare för det var inte rätt siffror osv. Men nu är det tydligen okej?
Eller hur kan man då vet att GTAV är ett av dom mest sålda spelen i världen? Det kan ju lika gärna finnas 15miljoner exemplar ute hos återförsäljarna som inte blivit sålda

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av evulme:

Samma här. Har varken rört eller ens tittat på spelet. Utan ska vänta tills det kommer till pc.

Säjm here!
Inte sett annat än några screen shots
Många polare som tjatat och bett mig testa det men fuck no.
Hoppas på en felfri release den här gången.
First person kommer bli så jävla bra med mus. Fordon kör jag med kontroller dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av evulme:

Samma här. Har varken rört eller ens tittat på spelet. Utan ska vänta tills det kommer till pc.

Jag äger spelet till 360 (köpte det så min lillebror kunde få lira det) men har aldrig själv spelat det. Har endast sett lite när brorsan köra runt i världen då jag suttit bredvid och klagat på låg fps + dålig grafik, nu ligger det och dammar. Är så grymt taggad på att det ska dyka upp i brevlådan!

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Najs, nu har dom budget till ett Red Dead Redemption 2!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Inaktiv

Spelet säljer så bra så att de måste fördöja PC lanseringen ytterligare. För att förhindra förlorade intäkter i från pirater.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Najs, nu har dom budget till ett Red Dead Redemption 2!

OMG som man väntar på det. Släpper dem en tvåa då kan jag dö sen. Då är det livets win! <3

Visa signatur

Stationära Primära: Intel 3570K, STRIX GTX 1070 8gb, Maximus V Gene,Samsung 820 250gb, Intel 520 120gb, 16gb ram, CM Silent Pro 600w, WDGreen 1,5TB, WDGreen 3TB, SS TJ08B-E
Övrigt/Kringutrustning: Zowie FK1, Logitech G240 , AudioTechnica ATH-m50x , SS 6gv2, OnePlus 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectricPulze:

Jag har köpt spelet både till xbox 360 och förbeställt till PC. Mitt senaste PC-spels köp sedan typ GTA San Andreas kom ^^.
Jag köper rockstars spel för att de håller högt kvalitet.

Du har en himla bra speldator för att inte ha införskaffat några PC-spel sedan San Andreas kom.

"They are on to you..."

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt