Microsoft siktar på Windows 10 RTM i juni – kan lanseras till skolstarten

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Windows 10 är en polerad version av Windows 8 som lägger tillbaka features från Windows 7 medans Windows 8 är en polerad version av Windows 7 med rent korkade design beslut. Och Windows 7 i sin tur är bara en polerad version av Vista med alla barndomssjukdomar fixade. Jag har svårt att se hur Windows 10 kan vara halvfärdigt. Kanske 8/10 färdigt som minimum.

choco install classic-shell

Svårare än så är det inte!

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Har du sett dem eller? Skicka gärna en bild från framtiden till mig.

http://www.sweclockers.com/nyhet/20018-windows-10-ger-nya-iko...

Permalänk
Avstängd

Jag ser inte en enda ikon där ifrån framtiden och den färdiga versionen av Windows 10 som jag efterfrågade, leta gärna noggrannare i framtiden där du bor.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Längar som fan till W10 till datorn och telefonen, kommer bli grymt med synken mellan enheterna tror jag!

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasJ:

Det är så sött att du känner dig tvungen att baktala alla som inte tycker som du innan någon ens fört din personliga käpphäst på tal. De är en effektiv härskarteknik det. Nu är ju jag en sådan där elitistisk fanboi, men varför inte bara slappna av och inse att alla inte tycker som du och vara nöjd med det? Varför måste du göra dig till don Quijote och w8 till din väderkvarn?

Kanske därför att han talar om vad en rungande majoritet tycker.
Det finns ju liksom skäl till varför W8.X anses vara det största fiaskot sen win ME........
Ja tom Vista anses som framgångsrikt jämfört med W8

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Snusfri

Härligt, skall bli trevligt att få köra skarpa versionen av Windows 10 sedan, även fast jag är sjukt nöjd med Windows 8.1 och det underbara MUI som är betydligt bättre än den gamla ologiska och jobbiga startmenyn.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd

Ser fram emot Wx men är lite orolig att det kommer att bli nått liknande F2P eftersom det kommer vara gratis och dom precis har reggat W 365.
Spendera 20 timmar i windows eller betala $2 för att få en papperskorg

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av murklor:

Windows 10 är en polerad version av Windows 8 som lägger tillbaka features från Windows 7 medans Windows 8 är en polerad version av Windows 7 med rent korkade design beslut. Och Windows 7 i sin tur är bara en polerad version av Vista med alla barndomssjukdomar fixade. Jag har svårt att se hur Windows 10 kan vara halvfärdigt. Kanske 8/10 färdigt som minimum.

Windows 10 är egentligen Windows 8.2 eller kanske Windows 8.3 då Windows 9 skrotades.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Herr Andersson:

Windows 10 är egentligen Windows 8.2 eller kanske Windows 8.3 då Windows 9 skrotades.

Windows 8 är egentligen Windows 7.1. Windows 7 är egentligen Windows Vista 2. Windows Vista är egentligen Windows XP 2. Windows XP är egentligen Windows 2001. Windows 2000 är egentligen Windows ME 2.

Så där kan man fortsätta en meningslös diskussion väldigt länge.

Det roliga är att det interna versionsnumret för Windows 10 faktiskt är 10.0 även om jag har argumenterat att även det interna versionsnumret är meningslöst.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Lite orolig att dom skyndar lite för fort.
Visserligen är 9926 trevlig att använda, men har även massor av ganska allvarliga problem.
Även orolig över mängden bling som hittat in i 9926 vs första TP'n, gillade verkligen den barskrapade känslan i den.
Risken är att MS spenderar mer tid att pillra in menlösa saker som cortana och xbox tjafs än att göra det till ett bra OS.

Och personligen bryr jag mig inte hur desktopen ser ut bara jag enkelt kan ändra den till hur jag vill ha det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Jag tror knappast dom släpper det halvfärdigt. Varför skulle dom göra det? Har väl varit planerat 2015Q3 rätt länge nu.

Halvfärdigt kanske var lite väl hårt men MS har pushat W10 och vill få alla att använda det så måste det vara riktigt bra från början.
Vad jag har fattat så vill MS att W10 ska hålla i många många år och utveckla det men tiden och inte nytt Windows 11 - 12 osv så ställer det ännu höga krav för folk tänker typ "ahhh jag väntar till nästa Windows nr"

W8 har fått ta väldigt mycket skit och folk hatar det som pesten trots det går att göra till ett bra OS med så enkla medel som (classic shell eller Start8)
Kort och gott en bra start är det som sätter framtiden
Skulle MS kallat detta för W8.2 eller nått skulle folk spy galla över det pga gammal skit, trots allt skulle kunna vara nytt.

Som det står så vill dom få ut det redan i så vill dom få ut det i Juni vilket då hamnar på Q2 om man ska hård dra det och känns som dom är lite för ivriga.
Jag tycker vi har sett lite för mycket för tidigt släpa saker det senaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

Kanske därför att han talar om vad en rungande majoritet tycker.
Det finns ju liksom skäl till varför W8.X anses vara det största fiaskot sen win ME........
Ja tom Vista anses som framgångsrikt jämfört med W8

Nu var det ju inte huruvida W8 var bra eller inte vi diskuterade, utan ifall det är ok att kalla personer med en annan åsikt än ens egen för fanboys och elitister utan någon som helst annan orsak än att de tycker annorlunda. Det är din medborgerliga rättighet att ha fel, jag respekterar att du har en egen åsikt, men att kalla alla med en avvikande åsikt för elitist anses normalt inte vara politiskt korrekt, i min erfarenhet.

Sedan vad gäller den där rungande majoriteten så är jag inte så säker på att den är så stor bland dem som faktiskt kört W8, varken i samhället i stort eller här på Swec, men jag är inte säker på att alla vågar uttrycka sig då risken att bli nedtryckt, få ord och åsikter lagda i sin mun och bli smädad verkar vara stor.

Men du har kanske inte några problem med det, Mats? Det har jag och det är därför jag försöker påtala problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Windows 8 är egentligen Windows 7.1. Windows 7 är egentligen Windows Vista 2. Windows Vista är egentligen Windows XP 2. Windows XP är egentligen Windows 2001. Windows 2000 är egentligen Windows ME 2.

Så där kan man fortsätta en meningslös diskussion väldigt länge.

Det roliga är att det interna versionsnumret för Windows 10 faktiskt är 10.0 även om jag har argumenterat att även det interna versionsnumret är meningslöst.

Jag är inte säker på att jag håller med. Jag har för mig att ME är det sista operativet där man använde den DOS-baserade kodbasen, medan man i XP utgick från den kodbas som använts i NT systemen.

Till Vista skrev man om stora delar av kodbasen igen (det är därför inte XP-drivarna funkar) och flyttade bland annat in audiostacken till mjukvara. 7:an, däremot har jag fått uppfattningen inte var så mycket annat än en polerad variant av Vista. I serverversionen syns det tydligare hur nära Vista och 7 är (Win server 2008/R2).

Till 8:an gjorde man mer igen (WinS2012/R2 har mycket som är unikt, men här är man långt ifrån färdigutvecklade med de features man har introducerat utan de är första versionen av något som lovar gott).

10:an förväntar jag mig återigen är en polering av 8:an. Det har inte gått så lång tid än att man har hunnit att göra mer än polera och försöka få bort den tråkiga stämpel som 8 fått.

Det funkade ju med 7, så varför inte igen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TobiasJ:

Jag är inte säker på att jag håller med. Jag har för mig att ME är det sista operativet där man använde den DOS-baserade kodbasen, medan man i XP utgick från den kodbas som använts i NT systemen.

Till Vista skrev man om stora delar av kodbasen igen (det är därför inte XP-drivarna funkar) och flyttade bland annat in audiostacken till mjukvara. 7:an, däremot har jag fått uppfattningen inte var så mycket annat än en polerad variant av Vista. I serverversionen syns det tydligare hur nära Vista och 7 är (Win server 2008/R2).

Till 8:an gjorde man mer igen (WinS2012/R2 har mycket som är unikt, men här är man långt ifrån färdigutvecklade med de features man har introducerat utan de är första versionen av något som lovar gott).

10:an förväntar jag mig återigen är en polering av 8:an. Det har inte gått så lång tid än att man har hunnit att göra mer än polera och försöka få bort den tråkiga stämpel som 8 fått.

Det funkade ju med 7, så varför inte igen?

Jag tror att du missade hela min poäng...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Windows 8 är egentligen Windows 7.1. Windows 7 är egentligen Windows Vista 2. Windows Vista är egentligen Windows XP 2. Windows XP är egentligen Windows 2001. Windows 2000 är egentligen Windows ME 2.

Så där kan man fortsätta en meningslös diskussion väldigt länge.

Det roliga är att det interna versionsnumret för Windows 10 faktiskt är 10.0 även om jag har argumenterat att även det interna versionsnumret är meningslöst.

Windows 8.1 är 6.3. Helt meningslöst är det kanske inte, beroende på vad du menar, men det används väl inte helt vettigt ibland.

Velketsom, hur funkar det här med uppgraderingen? Om jag använder en Windows 7-nyckel till det, kan jag fortfarande använda den nyckeln till en annan installation?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panthro:

Jag tycker dom borde vänta och inte göra en Ubisoft men samtidigt om det ska vara gratis i ett år så får man väl se det som beta testare eller nått och få stå ut med lite halvfärdigt OS

Skrivet av Svensktiger:

Lite orolig att dom skyndar lite för fort.
Visserligen är 9926 trevlig att använda, men har även massor av ganska allvarliga problem.
Även orolig över mängden bling som hittat in i 9926 vs första TP'n, gillade verkligen den barskrapade känslan i den.
Risken är att MS spenderar mer tid att pillra in menlösa saker som cortana och xbox tjafs än att göra det till ett bra OS.

Och personligen bryr jag mig inte hur desktopen ser ut bara jag enkelt kan ändra den till hur jag vill ha det.

Lite detta oroar mig också. TP versionen har fungerat bra, men den är som sagt "bara" 8.2 också.
Både Windows Vista och tro det eller ej, även ME fungerande bra, tills man la dit allt trams, bling och extra. Så risken finns ju att det blir problem om man bara öser in saker och inte hinner fixa dem.

Sen gillade jag "denna" kommentaren... den sammanfattar precis det jag vill får ut av Windows 10, valen att kunna göra det som man själv vill ha det.

Permalänk
Avstängd

Nu när man vant sig att uppskatta Charmsbar, tar MS bort det

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)