Fungerande högtalare spelar inte upp ljud i Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Fungerande högtalare spelar inte upp ljud i Windows 8.1

Tjena,

Jag har ett par gamla högtalare som jag för någon vecka kopplade till datorn och allt har funkat skitbra. Dock nu i morse när jag vaknade och startade datorn ville den inte spela upp ljud via högtalarna. Windows spelar upp film och musik när jag kopplar in mitt Corsair 2100-headset och när jag kopplar in min TV och använder den som högtalare. Inne på Ljud visar Windows att ljud spelas, men det är inget som högtalarna vill berätta för mig. Jag har testat att koppla de till mobilen och högtalarna funkar prima.

Jag har testat att felsöka utan resultat, testat att uppdatera drivrutiner utan resultat, etc.
Någon idé? Har försökt att googla på det, men finner inget. Allt ser normalt ut i Windows och det finns ingen "mute" aktiverad eller något.

Tack på förhand!
Mvh, Crazy

EDIT: kör ljudet via 3.5mm på moderkortet

EDIT: testade nyss att koppla i ett mobilheadset i 3.5-uttaget och samma där - inget ljud. Så alltså är det något med det interna ljudkortet eller uttaget, men vad skulle det kunna vara och hur skulle det såhär helt plötsligt sluta att fungera? Jag har ett Gigabyte G1 Sniper 3 mobo som är inköpt nytt i September.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Helt random började allt att fungera igen. Hotade med att skrota datorn och sedan verkade det flyta på som tidigare!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!