Nytt headset, micken och ljudet funkar inte

Permalänk
Medlem

Nytt headset, micken och ljudet funkar inte

Hej!

Jag har precis fått hem Func HS-260 (http://www.inet.se/produkt/6101868/func-hs-260-gaming-headset...) och varken micken eller ljudet funkar. Micken fungerar inte alls men ljudet är halvt sönder verkar det som. Men innan jag skickar tillbaka dem undrar jag om det kan vara mitt ljudkort (i moderkortet) som kanske är för gammalt? Eller något. http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168131318...

När det gäller ljudet så får jag ljud, men det blir som att halva låten liksom är borta, jag kan höra att någon sjunger men det låter som att de sjunger 100m från mikrofonen (haha), om ni förstår vad jag menar. Samma ljud uppkommer på iphone 5s, och det kanske stärker att de helt enkelt är sönder?

Det konstiga är dock när man testkör ljudet i Realtec HD så låter ljudet helt normalt; medan både spotify och youtube låter som jag tidigare beskrev.

Har ni kanske någon aning?

(jag har ominstallerat realtec med den ursprungliga skivan som följde med moderkortet utan resultat)

Permalänk
Medlem

Ställt in så du har stereoljud i ljudhanteraren?

Permalänk
Medlem

..

Skrivet av Falcon:

Ställt in så du har stereoljud i ljudhanteraren?

Har prövat allting..Hur stor är chansen att man får ett defekt headset direkt ur förpackningen? Trodde faktiskt inte sånt hände med headset.

Jag har prövat med en till dator, och det var samma sak där, dåligt ljud med en mick som inte fungerar överhuvudtaget.

Men tror du jag kan avfärda teorin om ett för gammalt ljudkort?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neunder:

Har prövat allting..Hur stor är chansen att man får ett defekt headset direkt ur förpackningen? Trodde faktiskt inte sånt hände med headset.

Jag har prövat med en till dator, och det var samma sak där, dåligt ljud med en mick som inte fungerar överhuvudtaget.

Men tror du jag kan avfärda teorin om ett för gammalt ljudkort?

Skickades från m.sweclockers.com

Har du testat det på flera datorer, med samma fel, så är ju risken rätt stor att det är fel på det och inte dina komponenter.

RMA

Permalänk
Medlem

..

Skrivet av Falcon:

Har du testat det på flera datorer, med samma fel, så är ju risken rätt stor att det är fel på det och inte dina komponenter.

RMA

Jo..får hoppas det. För det ska väl absolut gå att lyssna med ett headset från 2014 på en iphones 5s utan problem, eller hur?

Beställde ett nytt så den lär väl komma imorgon och jag är inte så jättesugen på att testa det headsetet för att få exakt samma problem och bli tvungen att betala för två st headset, haha