Permalänk
Medlem

msi Z97 Gaming 7. Bra eller dåligt?

Oi m8s!

Så jag ska ju nu bygga min första gaming dator och har gjort en lista (kolla min andra tråd) Är msi z97 gaming ett bra moderkort? Jag kan inte betala mycket mer än vad det kostar men några hundringar skulle man kunna slänga på om det verkligen behövs... Så är det bra eller värdelöst?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2651022

Permalänk
Medlem
Skrivet av ModeDerp:

Oi m8s!

Så jag ska ju nu bygga min första gaming dator och har gjort en lista (kolla min andra tråd) Är msi z97 gaming ett bra moderkort? Jag kan inte betala mycket mer än vad det kostar men några hundringar skulle man kunna slänga på om det verkligen behövs... Så är det bra eller värdelöst?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2651022

Du kan köpa ett kort för 1000kr och det kommer funka lika bra, Asus har en billig modell som är väldigt populär.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

jag tycker nog att 1700kr är lite mycket för ett moderkort för de flesta. vad får dig att kika på just gaming 7? jag skulle gärna slippa en killer nic personligen.

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt, hittade det och det verkae bra, priset funkar för mig, det ända jag vill veta är om det är ett bra kort...

Permalänk
Medlem

jodå det är ett mycket bra kort, men som tidigare sa så är det overkill för de flesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ModeDerp:

Vet inte riktigt, hittade det och det verkae bra, priset funkar för mig, det ända jag vill veta är om det är ett bra kort...

Väldigt få z97 är dåliga och för de flesta är ett billigare kort lika bra. Vilka funktioner hos msi kortet är det du vill ha och är villig att betala extra för? I din andra tråd är budgeten ett litet problem och när du kan spara in nästan 500kr på moderkortet utan att förlora något tycker jag du ska göra det och få en mer balanserad dator.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk

Hitta g55 eller sliplus, precis lika bra bara att mycket billigare. Den största bonusen inga billiga drakar heller!

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av ModeDerp:

Vet inte riktigt, hittade det och det verkae bra, priset funkar för mig, det ända jag vill veta är om det är ett bra kort...

det är inget fel på dyrare moderkort och visst ska man välja det om det finns plats i budgeten. det är dock inte det första stället jag skulle lägga överblivna slantar för att du vinner inget prestandamässigt och de flesta lär inte märka någon skillnad på ett lite billigare och ett lite dyrare moderkort.

har man någon konkret anledning till att man vill ha något dyrare, t.ex. att man är ute efter wi-fi på moderkortet eller vill ha sli-stöd, så är det inte dumt. om man tycker att moderkortet är mycket snyggare än alla andra och man bryr sig mycket om att få ett snyggt bygge så kan det också vara värt det (hur mycket extra man är villig att lägga för utseende varierar nog ganska kraftigt).

sitter du dock där och vet inte riktigt vad du behöver, du bygger en vanlig speldator med en upplåst i5 som du tänkte överklocka lite grann och ett grafikkort där du funderar på att köpa ett till i framtiden så finns det bättre saker att lägga pengarna på som ett snabbare grafikkort, ett bättre nätaggregat, en större ssd eller ett finare chassi.

Permalänk
Medlem

Okej, men kan ni länka några moderkort som är lika bra men mycket billigare? Jag vet inte riktigt vad jag är ute efter på ett moderkort... Länka några bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ModeDerp:

Okej, men kan ni länka några moderkort som är lika bra men mycket billigare? Jag vet inte riktigt vad jag är ute efter på ett moderkort... Länka några bra.

Här har du ett alternativ med både moderkort och chassi för 1300kr. Moderkortet har inte stöd för sli sånär det kommer till grafikkortsvalet skulle jag ta ett R9 290 så att du har möjligheten till dubbla grafikkort.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2651060
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=807663

Vill du ha möjligheten till sli, detta är fullstort så arc mini funkar inte med det http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2650072

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Okej, tack, får fundera på det...

Permalänk
Medlem

Om ni sett min andra tråd så kanske ni sett att jag har valt msi z97s sli krait edition, vad tycker ni om den?

*Korspost tråd låst.* // MOD