Permalänk
Medlem

andra hör mitt ljud

Okej så finns säkert folk som har samma problem som jag, och det är just det att när jag spelar eller lyssnar på musik eller kollar film så hör de jag snackar med på skype med mitt ljud. har haft detta problemet med x-antal headset. De hörs även när jag har mutat mikrofonen. Någon som vet hur man kan fixa detta?

Permalänk
Medlem

Menar du att de hör ljudet från hörlurarna? Du kan sänka mikrofon känsligheten på inställningar på Skype.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd

Ändra i mikrofoninställningar i "ljud" och ta bort eventuell stereoMix. Ändra till rätt ljudenhet helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Testa att koppla bakpå datorn istället för fram på chassit. Brukar fungera.

Permalänk
Medlem

Creative-kort har en funktion som heter "What U Hear" som skickar uppspelat ljud genom line-in/mic. Stäng av detta i Creatives kontrollpanel om du har ett sånt kort så ska det hjälpa.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Okej, får testa att koppla in mikrofonen på baksidan ist för där fram. Har inte stereoMix aktiverat så det är inte problemet. Eftersom de fortfarande kan höra mitt ljud fast jag har mutat mikrofonen så lär de ju inte vara att mikrofonen är för känslig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mekken:

Testa att koppla bakpå datorn istället för fram på chassit. Brukar fungera.

Jag har stött på exakt detta problem med ett par olika chassin och det brukar alltid fungera genom att byta från frontpanelen till baksidan.