Permalänk

fläktar för snabba hjälp behövs.

Tjena sweclockers jag byggde en dator i somras. jag köpte delarna begagnade vilket inte borde vara problemet.

delarna är i5 4670 inte k, hd 7970 med vatten kyllning. och ett msi z87m gaming.

fläktarna på radiatorn drar jävligt hårt på lägsta och fan högre hastighet än en jävla motor på högsta.
jag skadade mig på en fläkt när jag kollade och hastigheten var på lägsta.
jag har testat 2 stycken nätagg så det kan det inte vara.
tror ni det är moderkortet eller fläktarna men jag har 1 annan corsair fläkt som går normalt.
det är antec fläktar btw. chassit vibrerar som fan och låter jätte mycket.
jag får inte speedfan att funka så det hjlper inte.
jag tror inte det kan vara ram minnet men jag har bara 3 gb jag skulle inte tro att det är ramet men allt är möjligt.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det du undrar?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

1 Vad är det för fläktar
2 Hur och var är dom inkopplade
3 vad har du för moderkort (om fläktarna är kopplade till moderkortet)

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

1 Vad är det för fläktar
2 Hur och var är dom inkopplade
3 vad har du för moderkort (om fläktarna är kopplade till moderkortet)

det är antec fläktar och ett msi z87m gaming moderkort. men jag tror jag hittade svaret.
kabeln från pumpen som man kopplar fläktarna in i gick av på 1 ställe men jag tycker det borde väl inte göra det

Permalänk

då jag ändå kan ändra hastigheten på dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av monkeybox:

Tjena sweclockers jag byggde en dator i somras. jag köpte delarna begagnade vilket inte borde vara problemet.

delarna är i5 4670 inte k, hd 7970 med vatten kyllning. och ett msi z87m gaming.

fläktarna på radiatorn drar jävligt hårt på lägsta och fan högre hastighet än en jävla motor på högsta.
jag skadade mig på en fläkt när jag kollade och hastigheten var på lägsta.
jag har testat 2 stycken nätagg så det kan det inte vara.
tror ni det är moderkortet eller fläktarna men jag har 1 annan corsair fläkt som går normalt.
det är antec fläktar btw. chassit vibrerar som fan och låter jätte mycket.
jag får inte speedfan att funka så det hjlper inte.
jag tror inte det kan vara ram minnet men jag har bara 3 gb jag skulle inte tro att det är ramet men allt är möjligt.

1. Nej allt är inte möjligt.
2. Det är inte RAM
3. Det är inte PSU
4. Det är inte moderkort
5. Det är fläkten som har för högt varvtal

Nu när vi fått det ur världen så kan vi hjälpa dig sänka hastigheten till en rimlig nivå. Berätta vad det är för modellnummer på radiatorn och vilken kontakt du har den kopplad till.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem

Köp en fläktkontroller. Styr lövblåsen hur du vill sen.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

sorry att jag inte har kunnat skriva för mycket men jag tror jag kan fixa det själv annars köper jag fläktkontroller