Permalänk
Medlem

Fråga om HyperX cloud

Köpte mig ett par Kingston HyperX Cloud och fick hem dem för några dagar sedan. Märkte att det inte alls liknar de som finns i olika tester och unboxings. Det är visserligen småsaker men ändå. Några exempel:

- Delarna i lådan var inte inplastade alls
- Står inte Qpad på luckan/skyddet till mikrofoningången på kåpan
- Har sett att det även står ett Q på en sladd-ände, det gör det inte för mig

Är det något som de sparat in på sedan dessa tester? Hur har det sett ut för er, har ni haft samma "problem"?
Ska tillägga att dessa kommer från leverantören och är inga returexemplar från butiken där jag köpte dem.

Några videor som jag kollat på och jämfört:
https://www.youtube.com/watch?v=rcyUU2UNTeA
https://www.youtube.com/watch?v=qeoyJBwHc3U

Permalänk
Medlem

Spelar väl ingen roll om lurarna funkar?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Ska tillägga att det luktade väldigt illa i kartongen också. Allt luktar för nuvarande olja..

Permalänk
Medlem

Det kan vara så att du har fått en senare utgåva.

Permalänk
Medlem

Är väl rätt vanligt att förpackningen skiljer sig lite beroende på när de tillverkades och var i världen de säljs.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Det kan ju vara den nya modellen HyperX Cloud II som du har fått. Men jag vet inte, kan du posta bilder på det som du tror det är fel på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Är väl rätt vanligt att förpackningen skiljer sig lite beroende på när de tillverkades och var i världen de säljs.

Ok. Det är inte så ofta jag köper nytt så har ingen erfarenhet av det

Skrivet av GeekySole9354:

Det kan ju vara den nya modellen HyperX Cloud II som du har fått. Men jag vet inte, kan du posta bilder på det som du tror det är fel på?

2:an är det inte. Fel och fel, jag var mest nyfiken på hur det sett ut för er. Om det ska vara eller har varit inplastat tidigare så borde dem hålla sig till det.

Det som gjorde att jag började oroa mig var för lukten. Som sagt så luktar de olja. Tänkte då att det kunde vara något konstigt med dem (kopia?) :rolleyes:. Har haft dem på hyllan i några dagar men tycker inte att det blivit så stor skillnad än så länge.

Permalänk

Alla mina delar var iallafall inplastade, och definitivt ingen oljelukt. Kanske skulle kolla ifall du skulle kunna få lämna tillbaka dem för ett nytt par? Vissa affärer tar sånt här väldigt bra, men oftast är det lättare ifall du kan åka till en fysisk butik och prata med en riktig person

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeekySole9354:

Alla mina delar var iallafall inplastade, och definitivt ingen oljelukt.

Samma här. Var är de inköpta??

Permalänk
Medlem

Kan vara så att du fått ett returexemplar?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren.

Jag köpte dem hos Inet under deras prisfest och enligt dem kom hörlurarna direkt från leverantören. Tyvärr finns det ingen Inet-butik i närheten så det får bli en felanmälning och sedan skicka in dem om lukten inte försvinner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av polkal:

Köpte mig ett par Kingston HyperX Cloud och fick hem dem för några dagar sedan. Märkte att det inte alls liknar de som finns i olika tester och unboxings. Det är visserligen småsaker men ändå. Några exempel:

- Delarna i lådan var inte inplastade alls
- Står inte Qpad på luckan/skyddet till mikrofoningången på kåpan
- Har sett att det även står ett Q på en sladd-ände, det gör det inte för mig

Är det något som de sparat in på sedan dessa tester? Hur har det sett ut för er, har ni haft samma "problem"?
Ska tillägga att dessa kommer från leverantören och är inga returexemplar från butiken där jag köpte dem.

Några videor som jag kollat på och jämfört:
https://www.youtube.com/watch?v=rcyUU2UNTeA
https://www.youtube.com/watch?v=qeoyJBwHc3U

Jag köpte nyligen också ett par HyperX Cloud ifrån Inet.
Mina saknar också Qpad märkning på luckan till mikrofoningången och på sladden. Samt att ingen av delarna var inplastade heller.
Men jag har inte känt någon alarmerande "oljelukt". Nu har jag dock inte tryckt näsan mot lurarna och dragit en ordentlig sniff. Brorsan var med när jag plockade upp dem och han tyckte lådan luktade lite knepigt, jag avfärdade det hela med att det troligtvis bara var lukten från en av kablarna som är gjort i gummi.
Är inte hemma just nu så kan inte ge en djupare doftanalys än så.
Men gällande avsaknaden av Qpad märke och inplastning så tror jag bara det är en nyare batch där de ändrat lite saker. Inget att oroa sig över tycker jag

Permalänk
Expertgissare

Ni kan också kolla om det står Qpad på mikrofonen under muffen.
Lite bilder hade varit bra, intressant och se

Alla mina tillbehör var väl inplastade, tycker det verkar vara konstigt att det inte skulle vara det för er.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

Jag köpte nyligen också ett par HyperX Cloud ifrån Inet.
Mina saknar också Qpad märkning på luckan till mikrofoningången och på sladden. Samt att ingen av delarna var inplastade heller.
Men jag har inte känt någon alarmerande "oljelukt". Nu har jag dock inte tryckt näsan mot lurarna och dragit en ordentlig sniff. Brorsan var med när jag plockade upp dem och han tyckte lådan luktade lite knepigt, jag avfärdade det hela med att det troligtvis bara var lukten från en av kablarna som är gjort i gummi.
Är inte hemma just nu så kan inte ge en djupare doftanalys än så.
Men gällande avsaknaden av Qpad märke och inplastning så tror jag bara det är en nyare batch där de ändrat lite saker. Inget att oroa sig över tycker jag

Nu när 2:an finns ute vill dem nog spara in på det som går för att pressa priset eller för att tjäna pengar.
Som jag skrev lite längre upp har jag haft mina liggandes några dagar. Igår valde jag att ta bort öronmuffarna och blåsa på dem med en hårblås så nu luktar de bara läder :). Om jag däremot öppnar lådan luktar det inte gott. Undrar om det är skumplasten som känns så.

Skrivet av Edvin-89:

Ni kan också kolla om det står Qpad på mikrofonen under muffen.
Lite bilder hade varit bra, intressant och se

Alla mina tillbehör var väl inplastade, tycker det verkar vara konstigt att det inte skulle vara det för er.

Hade förresten en del som var inplastad och det var Y-kopplingen. Står inte Qpad under muffen för mig. Bilder är nog inte nödvändigt, tänk dig samma plastdel men utan märke

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av polkal:

Nu när 2:an finns ute vill dem nog spara in på det som går för att pressa priset eller för att tjäna pengar.
Som jag skrev lite längre upp har jag haft mina liggandes några dagar. Igår valde jag att ta bort öronmuffarna och blåsa på dem med en hårblås så nu luktar de bara läder :). Om jag däremot öppnar lådan luktar det inte gott. Undrar om det är skumplasten som känns så.

Hade förresten en del som var inplastad och det var Y-kopplingen. Står inte Qpad under muffen för mig. Bilder är nog inte nödvändigt, tänk dig samma plastdel men utan märke

Intressant att det inte står Qpad på mikrofonen, undra om dom bytt ut mot andra mikrofoner än dom Qpad som dom hade från början. För tycker min (samt den ersättningngs micken jag fick) har väldigt dålig volym.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB