Börjar bli less på in-ear...

Permalänk
Medlem

Börjar bli less på in-ear...

Lyssnar på ca 2h musik varje dag i bussen, och använder ett par Soundmagic E10. Tycker inte det är något fel på ljudet i dem eller nåt, bara det att jag är så less på att spendera flera minuter på att få dem att sitta skönt. Visst att bara få dem hängandes vid öronen är ju inget svårt, men jag vill inte höra annat folk heller på bussen så jag måste få dem att sitta tätt också så att dem isolerar bra.

Och detta är jag då väldigt less på, det tar alldeles för länge och gör mig mer frustrerad än något annat.
Så, då undrar jag, ska jag satsa på något sånt här: https://www.kickstarter.com/projects/1366843864/crystal-tips-... ?
De verkar ju vara en förbättring, men nackdelen är att det är en förbrukningsvara (jag gillar permanenta lösningar där jag köper en sak en gång, och har den då för alltid), så är inte helt sugen på dem heller.

Apple earbudsen som medföljer iPhone 5 (och senare) gillar jag, tycker de har OK ljud och grym komfort, men de isolerar inte ett skit så dem är helt oacceptabla på en buss.

Alternativet jag funderar på är att köpa något par bra over-ear hörlurar, typ Audio Technica M50. Dessa har fått bra recensioner och verkar ju isolera bra, och priset är OK (inte jätte bra, hade vela ha det billigare men man kanske får vad man betalar för), men vet dock inte hur smidiga dem är att ha med sig varje dag på bussen, de ser väldigt stora och klumpiga ut.

Så vad tycker ni? Ska jag fortsätta med in-ear och eventuellt irritera mig och mina öron eller borde jag satsa på något bra par over-ear hörlurar? Jag är inte jätte kräsen med ljudkvalité och sådant så det är mycket möjligt att min definiton av "bra ljud" inte är samma som din. Jag föredrar bas över platt ljud (Inte för mycket bas dock), lyssnar typ all sorts musik men främst rock/metal.

Det jag vill prioritera vid dessa nya eventuella hörlurar är isolering (jag vill kunna ta på mig dem och gå in i min egna värld) och pris. Komfort är också bra, men jag lär bara ha på dem 1 timme åt gången högst eller så, inte jätte långa sessioner med dem på mig tror jag. Sedan så jag lyssnar jag musik ifrån min iPhone (3.5mm) så ingen förstärkare eller sånt vill jag behöva.

Så ja, lite rörig tråd men jag är väldigt dålig på vad man ska kolla på när man köper hörlurar. Jag tror inte jag behöver lägga flera tusenlappar för att bli nöjd dock. Min kompis har några beats (inte säker på vilka, de är svarta och röda med kabel) och tycker dem isolerade bra och hade OK ljud så något i den stilen kanske, men känns som att det borde finnas bättre för mindre pengar.

tl;dr: tips på over-ear hörlurar som isolerar bra och inte kostar skjortan

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Låter mer som du behöver ha en mindre storlek på dom. Själv fick jag med 4 olika storlekar när jag köpte mina.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

Låter mer som du behöver ha en mindre storlek på dom. Själv fick jag med 4 olika storlekar när jag köpte mina.

Jo jag fick också olika storlekar, men bara en av dem (den långa med "två delar") isolerar bra tycker jag.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Rekordmedlem

Köp nya toppar, det finns i flera storlekar och former så du kanske ska köpa några olika och testa vad som passar i dina örön.
http://www.ebay.com/itm/Awei-20PCS-3-Layers-Replacement-Silic...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Jo jag fick också olika storlekar, men bara en av dem (den långa med "två delar") isolerar bra tycker jag.

Jag kör på dessa, du kan se på bilderna där vilka olika storlekar som man fick till. Om du inte vill köpa nytt så kan du ju alltid göra som mrqaffe föreslog och bara köpa topparna. Men se till att det är i silikon. "Mothion fome" dvs sånt som öronproppar är gjorda av har en tendens att glida ut enligt mig (för liten friktion).

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Tror ändå jag vill kika mer på nya hörlurar. Vilken sida har störst stort utbud och bra priser?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Har ingen särskilt säljare att rekommendera men AKG K518 är populära. Jag har själv ett par och visst, är ingen ljudofil, men jag tycker att de låter bra. För 300 kr är det ett kap i vilket fall som helst.

Notera att de är on-ear, alltså ganska små och behändiga, men kan klämma över öronen. Jag har ganska extremt litet huvud och tycker att det börjar göra ont eter cirkus en halvtimme, fast i enstaka långa bussfärder (+2h) har jag lyckats ha dem på huvudet hela tiden.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FilosofN:

Har ingen särskilt säljare att rekommendera men AKG K518 är populära. Jag har själv ett par och visst, är ingen ljudofil, men jag tycker att de låter bra. För 300 kr är det ett kap i vilket fall som helst.

Notera att de är on-ear, alltså ganska små och behändiga, men kan klämma över öronen. Jag har ganska extremt litet huvud och tycker att det börjar göra ont eter cirkus en halvtimme, fast i enstaka långa bussfärder (+2h) har jag lyckats ha dem på huvudet hela tiden.

Oj oj oj, de verkade intressanta. Klämmningen är oroande dock, jag har ganska rejält huvud, så kanske bäst för mig att avstå.
Det är synd dock, de verkade nice övrigt sett.

EDIT: Ah, det är väl det som är nackdelen när jag vill ha passiv isolering: de måste sitta tätt. Kanske inte finns så mycket att göra åt saken...

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Oj oj oj, de verkade intressanta. Klämmningen är oroande dock, jag har ganska rejält huvud, så kanske bäst för mig att avstå.
Det är synd dock, de verkade nice övrigt sett.

EDIT: Ah, det är väl det som är nackdelen när jag vill ha passiv isolering: de måste sitta tätt. Kanske inte finns så mycket att göra åt saken...

Jag rekommenderar de lurarna jag länkade till i en förgående post. Köpt från samma sida dessutom då de va billigare där än i Sverige vid köptillfället.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Oj oj oj, de verkade intressanta. Klämmningen är oroande dock, jag har ganska rejält huvud, så kanske bäst för mig att avstå.
Det är synd dock, de verkade nice övrigt sett.

EDIT: Ah, det är väl det som är nackdelen när jag vill ha passiv isolering: de måste sitta tätt. Kanske inte finns så mycket att göra åt saken...

Jag vet egentligen inte om huvudstorleken har någon riktig påverkan. Men som du säger, vill du ha relativt små hörlurar som isolerar bra så får du nog dras med tajta lurar.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Tror jag väntar till söndag kväll och beställer K518 då (posten går ändå inte på helgen). Gillar jag inte de så får jag väl skicka tillbaka dem.

Men väntar till söndag iaf ifall någon har andra tips.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Tror jag väntar till söndag kväll och beställer K518 då (posten går ändå inte på helgen). Gillar jag inte de så får jag väl skicka tillbaka dem.

Men väntar till söndag iaf ifall någon har andra tips.

K518 är extremt obekväma.

Om du vill ha något som liknar Iphone lurarna. http://eu.akg.com/akg-products-eu/akg/all-headphones/in-ear.h...
http://europe.beyerdynamic.com/shop/hah/headphones-and-headse...

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Lyssnar på ca 2h musik varje dag i bussen, och använder ett par Soundmagic E10. Tycker inte det är något fel på ljudet i dem eller nåt, bara det att jag är så less på att spendera flera minuter på att få dem att sitta skönt. Visst att bara få dem hängandes vid öronen är ju inget svårt, men jag vill inte höra annat folk heller på bussen så jag måste få dem att sitta tätt också så att dem isolerar bra.

Och detta är jag då väldigt less på, det tar alldeles för länge och gör mig mer frustrerad än något annat.
Så, då undrar jag, ska jag satsa på något sånt här: https://www.kickstarter.com/projects/1366843864/crystal-tips-... ?
De verkar ju vara en förbättring, men nackdelen är att det är en förbrukningsvara (jag gillar permanenta lösningar där jag köper en sak en gång, och har den då för alltid), så är inte helt sugen på dem heller.

Apple earbudsen som medföljer iPhone 5 (och senare) gillar jag, tycker de har OK ljud och grym komfort, men de isolerar inte ett skit så dem är helt oacceptabla på en buss.

Alternativet jag funderar på är att köpa något par bra over-ear hörlurar, typ Audio Technica M50. Dessa har fått bra recensioner och verkar ju isolera bra, och priset är OK (inte jätte bra, hade vela ha det billigare men man kanske får vad man betalar för), men vet dock inte hur smidiga dem är att ha med sig varje dag på bussen, de ser väldigt stora och klumpiga ut.

Så vad tycker ni? Ska jag fortsätta med in-ear och eventuellt irritera mig och mina öron eller borde jag satsa på något bra par over-ear hörlurar? Jag är inte jätte kräsen med ljudkvalité och sådant så det är mycket möjligt att min definiton av "bra ljud" inte är samma som din. Jag föredrar bas över platt ljud (Inte för mycket bas dock), lyssnar typ all sorts musik men främst rock/metal.

Det jag vill prioritera vid dessa nya eventuella hörlurar är isolering (jag vill kunna ta på mig dem och gå in i min egna värld) och pris. Komfort är också bra, men jag lär bara ha på dem 1 timme åt gången högst eller så, inte jätte långa sessioner med dem på mig tror jag. Sedan så jag lyssnar jag musik ifrån min iPhone (3.5mm) så ingen förstärkare eller sånt vill jag behöva.

Så ja, lite rörig tråd men jag är väldigt dålig på vad man ska kolla på när man köper hörlurar. Jag tror inte jag behöver lägga flera tusenlappar för att bli nöjd dock. Min kompis har några beats (inte säker på vilka, de är svarta och röda med kabel) och tycker dem isolerade bra och hade OK ljud så något i den stilen kanske, men känns som att det borde finnas bättre för mindre pengar.

tl;dr: tips på over-ear hörlurar som isolerar bra och inte kostar skjortan

Tänkte bara varna dig för kickstartern, verkar som att 16000 pund kommer från 12 pers, verkar lite suspekt.

När det gäller hörlurarna så skulle jag rekommendera Sennheiser Momentum (over-ear), väldigt bra ljud. dock så är ljudisoleringen bara ok, och inte briljant, så beroende på hur högljudda dina bussturer brukar vara så kanske de inte passar dig. Om du bara behöver OK ljud men väldigt bra ljudisolering, så skulle jag rekommendera BOSE noisecanceling headphones, de är bäst i branschen på noisecanceling. De har dock batterier som behöver laddas då och då.

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Tror ändå inte jag hade gillat dem. Grejen Apple gör med sina är att de typ hänger vid örat och det medför att det knappt känns som att du har dem i örat. Nackdelen med det är ju så klart att de inte isolerar alls (vilket iofs kan kompenseras med högsta volymen men det är ju inte bättre det).
Dem där ser ut att "åka in" i örat mer, vilket gör att jag lär bli irriterad på det nångång.

Av hälsoskäl funderar jag också på att sluta med in-ears, då mina öron inte verkar gilla dem (gör ont och börjar klia efter ett tag).

Skrivet av danielmw2:

Tänkte bara varna dig för kickstartern, verkar som att 16000 pund kommer från 12 pers, verkar lite suspekt.

När det gäller hörlurarna så skulle jag rekommendera Sennheiser Momentum (over-ear), väldigt bra ljud. dock så är ljudisoleringen bara ok, och inte briljant, så beroende på hur högljudda dina bussturer brukar vara så kanske de inte passar dig. Om du bara behöver OK ljud men väldigt bra ljudisolering, så skulle jag rekommendera BOSE noisecanceling headphones, de är bäst i branschen på noisecanceling. De har dock batterier som behöver laddas då och då.

Oj oj, nu snackar vi pengar här. Är inte riktigt redo ännu för att lägga sådana summor på hörlurar ännu. Kanske om jag kunde åka ner till en butik och testa dem och uppleva det där "wow" momentet hade det känts värt, men inte just nu.

Bra catch på kickstartern också, avstår ifrån den då.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

koss har använt skummgummi likt det som visas i kickstartern. kolla lite på deras utbud.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja slå ett slag för dessa http://eu.akg.com/akg-product-detail_eu/akg-y50blk.html.

Köpte dem trots att de är on-ear. Ljudet är bra och ljudisoleringen är utmärkt. Jag pendlar varje dag och är väldigt nöjd. De kan bli lite varma efter ett tag då det är läder, men de är väldigt mjuka så de är ganska bekväma. Jag har glasögon, så de kan kämma lite efter ett tag, men det räcker oftast att bara justera dem lite.

Lyssnar nästan uteslutande på rock och metal och de funkar klockrent. De funkar även bra till annat såsom electronic/synth.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Tror ändå inte jag hade gillat dem. Grejen Apple gör med sina är att de typ hänger vid örat och det medför att det knappt känns som att du har dem i örat. Nackdelen med det är ju så klart att de inte isolerar alls (vilket iofs kan kompenseras med högsta volymen men det är ju inte bättre det).
Dem där ser ut att "åka in" i örat mer, vilket gör att jag lär bli irriterad på det nångång.

Av hälsoskäl funderar jag också på att sluta med in-ears, då mina öron inte verkar gilla dem (gör ont och börjar klia efter ett tag).

Den modelltyp som används av Iphone är en sådan här http://eu.akg.com/akg-product-detail_eu/akg-y15-white.html och inte de som går ända in i örat. Isolering som du pratar om är inget vidare att ha när du går runt på stan eftersom de är jäkligt dåliga på att höra trafiken och känns även dem obekväma. Bättre med ett par vanliga slutna hörlurar. Mitt bästa tips är att köpa en bättre och lite dyrare hörlur som Beyerdynamic T70p som är bekväm och over-ear och som sedan håller i längden än någon flashig BOSE lur. Nu menar jag inte att du exakt skall köpa det utan du får själv välja vad du vill göra av med dina egna pengar. Har själv problem med in-ear och sitter en del på buss så det jag skriver är utifrån erfarenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Skulle vilja slå ett slag för dessa http://eu.akg.com/akg-product-detail_eu/akg-y50blk.html.

Köpte dem trots att de är on-ear. Ljudet är bra och ljudisoleringen är utmärkt. Jag pendlar varje dag och är väldigt nöjd. De kan bli lite varma efter ett tag då det är läder, men de är väldigt mjuka så de är ganska bekväma. Jag har glasögon, så de kan kämma lite efter ett tag, men det räcker oftast att bara justera dem lite.

Lyssnar nästan uteslutande på rock och metal och de funkar klockrent. De funkar även bra till annat såsom electronic/synth.

Det låter ju fantastiskt! Även jag har glasögon. Ska kika mer på de imorgon.

Skrivet av buddaz:

Den modelltyp som används av Iphone är en sådan här http://eu.akg.com/akg-product-detail_eu/akg-y15-white.html och inte de som går ända in i örat. Isolering som du pratar om är inget vidare att ha när du går runt på stan eftersom de är jäkligt dåliga på att höra trafiken och känns även dem obekväma. Bättre med ett par vanliga slutna hörlurar. Mitt bästa tips är att köpa en bättre och lite dyrare hörlur som Beyerdynamic T70p som är bekväm och over-ear och som sedan håller i längden än någon flashig BOSE lur. Nu menar jag inte att du exakt skall köpa det utan du får själv välja vad du vill göra av med dina egna pengar. Har själv problem med in-ear och sitter en del på buss så det jag skriver är utifrån erfarenhet.

Hmm de där ser ut som modellen innan iPhone 5 earbudsen. Dem här tänkte jag på:
http://www.laptopbattery-fan.co.uk/images/EarPods-Remote.jpg

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

min polare kör dessa och han är en audiofil som enbart kör flac filer som han konverterar till apple lossless på sin ipod för telefonen duger inte

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1498458
http://www.head-fi.org/t/671943/sennheiser-mx985-review-reliv...

tyvärr är de inte billiga men se det som en investering om in-ear inte funkar på dig

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har du kollat in OwnPhones? http://ownphones.com

Permalänk

En kompis kör med dessa: http://www.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/horlurar/varumar...
De verkar ha liknande pluppar som de i videon du länkade, alltså att man klämmer ihop dem och sedan expanderar de inne i örat så att det sluter tätt. Det verkar funka bra eftersom det är helt omöjligt att prata med honom, man måste skrika och vifta för att han ska märka en när han går med lurarna i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NybbTronio:

En kompis kör med dessa: http://www.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/horlurar/varumar...
De verkar ha liknande pluppar som de i videon du länkade, alltså att man klämmer ihop dem och sedan expanderar de inne i örat så att det sluter tätt. Det verkar funka bra eftersom det är helt omöjligt att prata med honom, man måste skrika och vifta för att han ska märka en när han går med lurarna i.

helt underbara! jag har själv dom. isolerar otroligt bra, sitter som en smäck i örat. det går till och med att sova med dom, då de inte bygger någonting utåt.
Riktigt bra ljud, med lite extra bas! jag lyssnar mest på elektronisk musik och det passar dom väldigt bra till.

Permalänk
Medlem

Har kollat vidare på AKG Y50 lurarna. Tror det är dem jag vill satsa på då de verkar mer portabla och har en kabel med mikrofon/pause knapp, vilket är en fördel när man använder telefonen för att lyssna på musik.

Hittade dock uppföljaren, Y55, http://eu.akg.com/akg-product-detail_eu/y55-white.html

Tänkte höra om någon har erfarenheter av den? Som jag förstår det har den mer bas och bättre isolering, vet inte vad DJ-optimerad betyder, troligen något marknadsknep.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Skum kickstarter... Koss har ju tillverkat memory foam lurar i årtionden så det är ingen direkt ny sak.

http://www.koss.com/en/products/headphones/earbuds/PLUG__Plug...
http://www.koss.com/en/products/headphones/earbuds/iSpark__iS...

Permalänk
Medlem

Hej! Du skrev att du tröttnat på inearlurar och vill vara i din egna värld. Jag kan verkligen varmt rekomendera http://www.trustedreviews.com/bose-quietcomfort-3-review som jag efter mycket tveksamhet köpte. Jag var tveksam på priset och om det verkligen var värt så mycket pengar. Det var det!
Allt störande ljud i stort sett stängs av (även prat så du blir osocial ;D ) och det är riktigt bra ljud. Enda nackdelen är att när batteriet är slut kan man inte lyssna på dem...fast det varar i 3 hela arbetsdagar så det är inget stort problem
Om du har möjlighet så lyssna på dem på Media markt eller Elgiganten, de brukar ha dem så man kan koppla in mobilen och lyssna. Prova noisechanneling på/av så märker du skillnaden. Mycket bättre än alla skumgummipluppar osv som man skall trycka in i örongångarna.
Rekomenderar starkt! Finns flera modeller (även inear).

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Hej! Du skrev att du tröttnat på inearlurar och vill vara i din egna värld. Jag kan verkligen varmt rekomendera http://www.trustedreviews.com/bose-quietcomfort-3-review som jag efter mycket tveksamhet köpte. Jag var tveksam på priset och om det verkligen var värt så mycket pengar. Det var det!
Allt störande ljud i stort sett stängs av (även prat så du blir osocial ;D ) och det är riktigt bra ljud. Enda nackdelen är att när batteriet är slut kan man inte lyssna på dem...fast det varar i 3 hela arbetsdagar så det är inget stort problem
Om du har möjlighet så lyssna på dem på Media markt eller Elgiganten, de brukar ha dem så man kan koppla in mobilen och lyssna. Prova noisechanneling på/av så märker du skillnaden. Mycket bättre än alla skumgummipluppar osv som man skall trycka in i örongångarna.
Rekomenderar starkt! Finns flera modeller (även inear).

Njaa lite för dyrt.
Jag vet inte ens om mina soundmagic isolerar bra egentligen, om någon pratar relativt högt bredvid mig så hör jag det, och någon pratar vanlig ton så hör jag mummel, och bussen hör jag ju såklart. Lika bra eller bättre måste dessa nya lurar isolera.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Har kollat vidare på AKG Y50 lurarna. Tror det är dem jag vill satsa på då de verkar mer portabla och har en kabel med mikrofon/pause knapp, vilket är en fördel när man använder telefonen för att lyssna på musik.

Hittade dock uppföljaren, Y55, http://eu.akg.com/akg-product-detail_eu/y55-white.html

Tänkte höra om någon har erfarenheter av den? Som jag förstår det har den mer bas och bättre isolering, vet inte vad DJ-optimerad betyder, troligen något marknadsknep.

Ja de ser riktigt schyssta ut! De har ett bredare band också vilket kan vara trevligt. Det på Y50 är inte dåligt eller obekvämt, men det är väldigt smalt och man känner ibland att det finns där. Y55 var snygga också, nästan snyggare än Y50 Jag diggar dock den stilrena designen på Y50 (de svarta).

Jag tror att du blir nöjd med vilka som helst av dem.

Edit: Här i England kostar de £99, Y50 kostar £49. När jag köpte dem gav jag ca £70, men de är klart värda det priset. På Prisjakt kostar båda modellerna 849:-, vilket skulle betyda att du med fördel kan välja den nyare modellen.

Edit2: Kom just på hur förvånad jag blir varje gång man lyssnar på enelectronic/synth låt och basen börjar mullra... Man känner att man går och ler för sig själv.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk

Jag bytte till on-ear av samma anledning. Dessa brusreducerande var över förväntan och rekommenderas varmt.

Brusreducerande och ihopfällbara samt det bästa headset jag haft förutom musiklyssnande.

Brusreducering är fantastisk i bil, tåg och buss då den släcker ut mycket av tröttande ljud.

http://www.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/horlurar/brusred...

Visa signatur

MVH
Anders Hansson

Permalänk

Tja!

Skaffade dessa när jag ville ha ett par inears när jag spelar musik i band. Funkar precis lika bra och lyssna på vanlig musik, ger en klar bild av ljudet som det ska vara och inget register är "överdrivet". Röster och högre register låter bra och har inget skrikande ljud på något sätt! Det är enkelt att höra alla instrument på låtar där det händer mycket, så det är inget grumligt ljud på något sätt. Basen är klar och "snärtar" på ett positivt sätt! De stänger ute precis allt annat så någon som står bredvid hör man inget av. Jag använde dom när jag åkte till Norge med kompisarna och musiken i bilen hördes inget förutom basen som man känner vibrationer ifrån!

Sitter bra när man lärt sig sätta in dom vilket tog mig några gånger men sitter så bra att jag känner inte ens av dom efter någon minut och sitter stabilt på! Funkar att springa med utan att de ens är nära på att röra sig och åka ut ur örat!
http://www.shure.com/americas/products/earphones-headphones/s...

En annan kille som jag rekommenderade samma hörlurar blev också nöjd: http://gyazo.com/e51bf48f199df72ed29f55fa31961b3a

Hoppas du hittar något du blir nöjd med!