Permalänk

Ingen bas i högtalarna?

Hej!

Jag har kopplat in min addon t10 trådlösa högtalare till line out porten på datorn men när jag spelar upp musik osv så får jag ingen bas. Den har en inbyggd bas alltså ingen sub. Jag testade också att höja basen i uppspelningsenheter men då blev ljudet burkigt.
Någon som vet vad som kan hjälpa mig med detta problem ?
här är en länk till den
https://www.spelbutiken.se/produkt/audio-pro-addon-t10-80-watt-white/AX38PC

Permalänk
Medlem

Kopplade du in den i fronten eller bak vid moderkortet? Kanske är defekt? Testa annan ljudkälla.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Det är ju bara en 5 1/4 tummare. Du kanske förväntar dig för mycket av högtalarna?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

den är inkopplad till moderkortets utgång, jag får grymt bra bas när jag använder den med tvn och datorn men inte med datorskärmen.

Permalänk
Medlem

Vad har skärmen med det hela att göra?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av totizedger:

den är inkopplad till moderkortets utgång, jag får grymt bra bas när jag använder den med tvn och datorn men inte med datorskärmen.

vadå datorskärmen?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av totizedger:

den är inkopplad till moderkortets utgång, jag får grymt bra bas när jag använder den med tvn och datorn men inte med datorskärmen.

Spännande. Inväntar svar.

Permalänk

Jag menar när jag har min dator inkopplad till skärmen så blir det väldigt dålig bas jämfört med när jag använder datorn med tvn.

Permalänk

Högtalaren går ju bara ner till 45 Hz, och antagligen även riktigt svagt där nere. Högtalaren är helt enkelt inkapabel att spela upp kännbar bas.

Det finns ju ett subwoofer-tillägg till den där modellen. Du får skaffa den också, helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Datorskärmen har ett inbyggt filter för att inte spräcka de inbyggda högtalarna, tyvärr påverkas även audio ut porten.

Idioti design. Jag har samma problem med min Benq GL2440, varför ens ha en audio ut om det blir crap kvalité på ljudet?

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av totizedger:

Jag menar när jag har min dator inkopplad till skärmen så blir det väldigt dålig bas jämfört med när jag använder datorn med tvn.

Men ljudsystemet är inkopplat i datorn och du spelar upp samma saker via datorn i båda fallen via samma program och ljudet skiljer beroende på om bilden går till monitorn eller tvn ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.