Permalänk
Medlem

iFi nano IDSD DAC

Fick min iFi nano IDSD igår och har nu lyssnat några timmar på den ihop med min iPhone 6 plus via cameradapter usb. Den fungerar skitbra i många moment förrutom när den ska hantera tung djup bas då hörs det nästan som om en gammal sprängd baslåda- går helt enkelt inte att lyssna på...Väldigt tråkigt och jag funderar på att returnera skitet om någon vänlig själ här har en aning hur man får bort detta eller om den här förstärkaren inte fungerar så bra ihop med min iphone?
(Jag spelar upp musik via spotify i 320 kb)
Tänkte samtidigt höra om någon med samma telefon eller iphone iallafall kan komma med ett säkert kort så jag slipper sånt här igen....

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk

Fiio brukar vara en säker rekommendation. Inte snordyra, bra byggen och en del av dom har bassboost att välja vilket du kanske uppskattar.

Permalänk
Medlem

Vad har du för lurar?

Permalänk
Rekordmedlem

Du bör ju självfallet testa den med källmaterial som inte är snålkodat, att köra lossykomprimerat innebär att du blandar in flera möjliga felkällor och vid testning är det förkastligt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Fyndjägare

Undrar också vilja lurar?
Och testa att slå på Nanon innan du kopplar in iPhone. Så säkerställer du att Nanon går på sitt eget batteri och inte klen USB-ström från iPhone.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Jag äger också en IfI Nano iDSD men har hittils inte haft några problem med just basen.
Intressant vilken låt du lyssnar på samt vilka lurar du använder.

Jag har min kopplat till en dator samt kopplat in en iCAN nano också. Kan ju kolla om jag upplever samma sak med riktigt tung bas - behöver bara veta vilken musik du tycker ger det.

Permalänk
Medlem

När jag drar på en låt som tex. "Turn Down for What-DJ Snake, Lil Jon" så får jag just den här skumma basen. Tycker du ska testa också. Själv ska jag nog testa att sätta igång den innan jag pluggar in den i telefonen-kanske mitt fel...:)

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Medlem

Körde igång den innan jag pluggade in den i telefonen men utan större framgång- basen låter fortfarande fruktansvärt.

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Zadrok:

Körde igång den innan jag pluggade in den i telefonen men utan större framgång- basen låter fortfarande fruktansvärt.

Vilka hörlurar behöver vi veta för att lösa detta...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

JVC HA SZ 2000

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Zadrok:

JVC HA SZ 2000

Plågade mig igenom "Turn Down for What-DJ Snake, Lil Jon" Spotify Premium, iFi Nano iDSD, Denon AH-D2000 och inte lät det som någon sprängd baslåda i mitt falll. Däremot rätt störig skärande diskant.

Hursomhelst har du testat att koppla in Nanon i datorn istället?
Kan det vara dina lurar som krånglar?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Rekordmedlem

Turn Down for What-DJ Snake, Lil Jon var ingen trevlig produktion, hemsk ljudkvalitet i stort men basen var iofs inte tekniskt usel, bara musikaliskt usel, däremot mellanregistret lät allmänt skitigt och distat, hur uppträder dacen om du kör nått seriöst och kontrollerbart som en tongenerator ? Om det är fel på den borde det avslöjas med lite tonsvep och bastoner, ladda hem Tone:
www.tolvan.com

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Den fungerar kanon ihop med datorn. Låter galet bra faktiskt men jag har redan inbyggt i moderkortet så det är ju telefonen jag prioriterar. Testade även Maroon 5- IT was Always you och det låter förskräckligt. Själv tror jag att det är lightningkopplingen till dacen som inte lämpar sig för detta så jag beställde en Fiio e11k istället och ska nu returnera ifin.

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5