Nytt Asus Z97-A kopplar ifrån tangentbord och mus

Permalänk
Medlem

Nytt Asus Z97-A kopplar ifrån tangentbord och mus

Hej!
jag har ett litet problem med mitt nya Z97-A.
ibland när jag spelar eller tittar på film eller annat kopplas tangentbord och mus ifrån och allt fryser fast. jag lämnade in moderkortet till Netonnet (där jag köpte det) och de skickade iväg det till verkstad och jag har varit utan det i en månad. jag hämtade det för 2 dagar sedan helt nytt och samma sak händer. jag har haft moderkortet i 2 dagar och detta har hänt 2 gånger så något är fel.
Någon som vet vad det handlar om eller har några tankar??

Permalänk

behöver grejerna nån mjukvara kanske? testa att uppdatera allt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Medlem

Ja har liknande problem med mitt Z97-A. Men har inte märkt om det är tangentbordet också. Dock musen vet jag i alla fall. Trodde det var Logitech G500 som höll på lägga av eftersom jag retunerat en Logitech G400 för samma fel. Dock annat moderkort då.

Polaren har även ett Z97-A och har stora problem med nätverkskortet som måste värma upp första 5min vid varje boot för att starta.

btw sökte lite och hittade även en tråd till här på sweclockers. http://www.sweclockers.com/forum/55-intel/1341511-problem-med...

Permalänk
Medlem

Kom på att jag har tangentbordet kopplat på ps/2 kontakt ;P

Permalänk
Medlem

Får likadant med mitt tangentbord. Bytte från usb 3.0 till 2.0 fungerar fel fritt sen dess. Musen fungerar dock utan problem..

Edit: Har inte ett Z97.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Ska testa usb 2.0 portarna också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av utsatt_unge496:

behöver grejerna nån mjukvara kanske? testa att uppdatera allt.

ok, ska testa detta