LG förbereder smarta klockan Watch Urbane till Mobile World Congress

Permalänk
Melding Plague

LG förbereder smarta klockan Watch Urbane till Mobile World Congress

Elektronikjätten LG fortsätter sin satsning på smarta klockor och lanserar nu en tredje revision, som med ny design är tänkt som ett mer formellt alternativ till träningsinriktade G Watch R.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Betydligt snyggare än föregående. Det går åt rätt håll!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Ja ska man någonsin ha en "smart" klocka på sin arm blir det något i denna stilen, ser så fult ut när dom ser ut som t.ex Apples klocka, fyrkantiga, usch

Permalänk
Medlem

För tjock ram runt urtavlan annars ok.

Hade velat ha en moto 360 om batteritiden inte var så kass.

Permalänk

Batteritiden behöver putsas, gränssnittet behöver bli effektivare, fler appar behövs. Men det börjar se jäkligt bra ut.

Permalänk
Avstängd

Jag tror detta floppar mer än surfpattor.
Klocka bär man för utseendets skull och någon display med dålig batteritid på armen tror jag inte är något vi som ersätter vanliga klockor.

Man har alltid telefon med sig för appar/tid iallafall.

Permalänk
Medlem

Klockan de presenterade på CES i samarbete med Audi körde webOS istället för Android Wear, vet ni om även denna gör det?

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg något år sedan då folk frågade mig varför jag har klocka då man kan använda mobilen och nu ska smarta klockor bli en grej.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Hmm det är ett steg i rätt riktning iaf^^ kommer det en som platsar med mina riktiga ur så kan jag tänka mig det;)

Permalänk
Medlem

Riktigt fin men tycker fortfarande inte de är värda sin prislapp (som lär bli hög).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Gillar inte designen. Den "gamla" är snyggare enligt mig. Kanske för att jag precis skaffade mig en

Riktigt trevlig klocka är det. Passar perfekt till när man är på olika event.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Skulle kunna tänka mig en smart-watch som enbart är designad för träning, och som inte är beroende av att jag har min telefon på mig. Tex springa med GPS och köra spotify över bluetooth direkt i klockan. Helst ska man kunna simma med den också.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Klockan de presenterade på CES i samarbete med Audi körde webOS istället för Android Wear, vet ni om även denna gör det?

Den kör Android Wear - http://www.lgnewsroom.com/newsroom/contents/64948

Permalänk
Skrivet av jonasies:

För tjock ram runt urtavlan annars ok.

Hade velat ha en moto 360 om batteritiden inte var så kass.

Har en Moto 360 och batteritiden är verkligen inte kass enligt mig. 16-24h med ambient mode på och ca 2 dagar utan. Helt okej för mig iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackjack:

Har en Moto 360 och batteritiden är verkligen inte kass enligt mig. 16-24h med ambient mode på och ca 2 dagar utan. Helt okej för mig iaf.

Jag får stämma in här, körde min Moto 360 lördag morgon > söndag kväll, hade 32% batteri kvar när jag satte den på laddaren runt kl 23.

Permalänk
Medlem

En Watch r som är lite mindre med en mindre kant som gör displayen lika stor så kanske jag hoppar på tåget

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Hysteriskt rolig video review på 9 minuter ja slump tittade på youtube. Summerar man ihop de 9 minuterna är det användbara att kolla pulsen och hur många steg man gått. Även att välja vilken design du skall ha på urtavlan för dagen...
Menlöst = 100%

Permalänk
Medlem

Helt klart stiligare än Watch R. Ska bli intressant att se vad prislappen stannar på. 2990kr vid lansering kanske?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Sjukt snygg jämfört med mycket annat. De verkar ju ha förstått att det är runda skärmar som gäller nu i alla fall. Apple Watch och andra fyrkantiga, bulkiga modeller ser ju ut som leksaker bredvid dessa.

Däremot vill jag gärna se större modeller, har man en gång vant sig vid att ha en U-Boat 50mm-pjäs på armen så känns det rätt tamt att gå ner till nåt som är en centimeter mindre i diameter.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Skrivet av gabriel15:

Jag tror detta floppar mer än surfpattor.
Klocka bär man för utseendets skull och någon display med dålig batteritid på armen tror jag inte är något vi som ersätter vanliga klockor.

Man har alltid telefon med sig för appar/tid iallafall.

Hur kan du påstå att surfplattor floppar? De säljer ju massor.
Edit telefonen rättade surfplattor till superplattor av någon anledning

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Snyggast smartisen hitintills.

Permalänk
Medlem

Snyggast smartisen hitintills.

Fint med läderarmband också.

Permalänk
Medlem

När ska denna dumma trend med smartklockor dö ut?

Den var snygg iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

När ska denna dumma trend med smartklockor dö ut?

Den var snygg iaf.

Snart förhoppningsvis, självklart ser vissa poängen med dom. Men jag ser det hela bara som en omväg för småsaker som ens mobil klarar av flera gånger effektivare och bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Batman:

Snart förhoppningsvis, självklart ser vissa poängen med dom. Men jag ser det hela bara som en omväg för småsaker som ens mobil klarar av flera gånger effektivare och bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

När det trillar på plats är ju poängen att du skall göra saker du inte gör med telefonen. Just nu är det inte helt moget men man kan ju gissa att det kommer få en skjuts när apple kommer igång med konkurrensen. Just nu finns det väl en del smidiga appar men det är inget helt finalbra imo.

Det är svårt att tänka ut de riktigt awesome apparna (gör du det kan du skriva den och sälja den dyrt snart) men jag är verkligen inte tveksam på att det kommer komma snart.

Permalänk
Medlem

Riktigt besviken på G Watch R, pulsmätaren fungerar inte alls medans man springer. Tycker denna såg helt OK ut, men antar att det är samma sensorer som sist?

Annars håller jag med "BrottOchStraff", skulle vilja ha en träningsklocka som kör Android så man kan använda sin vanliga träningsapp, lyssna på musik etc.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

När det trillar på plats är ju poängen att du skall göra saker du inte gör med telefonen. Just nu är det inte helt moget men man kan ju gissa att det kommer få en skjuts när apple kommer igång med konkurrensen. Just nu finns det väl en del smidiga appar men det är inget helt finalbra imo.

Det är svårt att tänka ut de riktigt awesome apparna (gör du det kan du skriva den och sälja den dyrt snart) men jag är verkligen inte tveksam på att det kommer komma snart.

Jag vet att den är tänkt att komplettera din mobil, inte ersätta den. Möjligtvis att jag inte har behovet av en och därför inte ser vilka scenarion som den skulle vara till nytta.
Men det är ju som du säger, det är ändå bara 1:a , andra generationen beroende på hur man ser på det, och det kommer ju bli bättre med tiden. Möjligen att jag har en annan syn på saken då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyne:

Riktigt besviken på G Watch R, pulsmätaren fungerar inte alls medans man springer. Tycker denna såg helt OK ut, men antar att det är samma sensorer som sist?

Annars håller jag med "BrottOchStraff", skulle vilja ha en träningsklocka som kör Android så man kan använda sin vanliga träningsapp, lyssna på musik etc.

Nej, den mäter ju bara när du säger åt den. Stegräknaren är nog igång hela tiden. Är så för mig iaf.

Ska du mäta pulsen nonstop så är nog en FitBit Charge HR du ska titta på

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyne:

Riktigt besviken på G Watch R, pulsmätaren fungerar inte alls medans man springer. Tycker denna såg helt OK ut, men antar att det är samma sensorer som sist?

Annars håller jag med "BrottOchStraff", skulle vilja ha en träningsklocka som kör Android så man kan använda sin vanliga träningsapp, lyssna på musik etc.

Skrivet av EyeNEye:

Nej, den mäter ju bara när du säger åt den. Stegräknaren är nog igång hela tiden. Är så för mig iaf.

Ska du mäta pulsen nonstop så är nog en FitBit Charge HR du ska titta på

Precis, den mäter bara när du säger åt den. Tyvärr. Stegräknaren är igång hela tiden, vad jag har märkt på min.

För att mäta puls när jag springer använder jag Polars BT-pulsband (http://www.polar.com/sv/produkter/accessoarer/H7_pulssensor )

Fungerar helt klart över förväntan!

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Skulle kunna tänka mig en smart-watch som enbart är designad för träning, och som inte är beroende av att jag har min telefon på mig. Tex springa med GPS och köra spotify över bluetooth direkt i klockan. Helst ska man kunna simma med den också.

Jag har en Smartwatch 3 från Sony som uppfyller i stort sett alla dina krav. Inbyggd GPS så jag kan lämna telefonen hemma när jag springer/åker skidor/skridskor m.m. Dessutom har den IP68-klassificering vilket räcker för att kunna simma med den. Spotify är det enda som inte finns (än?), men möjligheten att lyssna på musik via bluetooth direkt i klockan fungerar om du lägger musiken på interna lagringen som är 4GB. Kanske inte den snyggaste klockan men för det man får i funktionsväg är det helt klart värt det enligt mig.