Permalänk
Avstängd

Hjälp vattenkylningsbygge

Hejsan

jag sitter här och försöker hitta en gpu som är värd namnet och som man kan vattenkyla men hittar inte några alls jag tänkte höra med er sweclockers om ni kan hjälpa mig

Permalänk
Medlem

Du kan vattenkyla de flesta GPU:erna på marknaden. Du får dock byta kylare själv.
Vill du att vi rekommenderar något får du ge en budget.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av simon253:

Du kan vattenkyla de flesta GPU:erna på marknaden. Du får dock byta kylare själv.
Vill du att vi rekommenderar något får du ge en budget.

Budgeten ligger på runt 2.5k men ge förslag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Med den budgeten är det inte lätt att ge dig något förslag. Ett gpu-block kostar minst 700kr och då räcker inte din budget till ett grafikkort värt att vattenkyla.

Permalänk
Avstängd

Tänkte kostnaden för enbart gpun får ligga på 3k

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZonYx:

Med den budgeten är det inte lätt att ge dig något förslag. Ett gpu-block kostar minst 700kr och då räcker inte din budget till ett grafikkort värt att vattenkyla.

Tänkte att gpun kunde kosta runt 3k eller mer
Skrev nog lite hastigt igårkväll

Permalänk
Medlem

vad hr du för modell på grafikkortet? Ganska viktigt att veta om vi ska kunna hjälpa dig

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marticus:

vad hr du för modell på grafikkortet? Ganska viktigt att veta om vi ska kunna hjälpa dig

Det är mer att jag letar efter ett grafikkort som man kan vattenkyla
Har ingen direkt idé på hur jag ska hitta ett grafikkort som faktiskt går att byta kylare på

Permalänk
Medlem
Skrivet av homersimsons:

Det är mer att jag letar efter ett grafikkort som man kan vattenkyla
Har ingen direkt idé på hur jag ska hitta ett grafikkort som faktiskt går att byta kylare på

ska grafikkortet ingå i din 3k budget?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marticus:

ska grafikkortet ingå i din 3k budget?

Ja tänkte lägga ut ungefär 3 K på en nytt grafikkort och sedan får vattenblocket kosta vad de kostar sry om jag förklarar dåligt

Permalänk
Medlem

du behöver självklart mer än bara vattenblock. Utöver vattenblock behöver du pump, reservoar, radiator, kopplingar, slang och vätska. Det går på ca 1500:-+, snarare mer åt 2000:- hållet, är det okej på rakt arm eller ändrar du dig då?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av homersimsons:

Det är mer att jag letar efter ett grafikkort som man kan vattenkyla
Har ingen direkt idé på hur jag ska hitta ett grafikkort som faktiskt går att byta kylare på

Vill du byta själv eller färdigt?

Byta själv: Köp grafikkortet du vill ha. Kolla om det är referens-PCB. Köp valfritt block som passar.

Färdigt: Kolla upp Poseidon-serien. Kan vara värt om man inte vill mecka själv. Är även luftkylt, så ifall du ångrar vattenkylning är det bara att köra som vanligt.
Eller ett färdigt grafikkort med vattenblock från EVGA.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EyeNEye:

Vill du byta själv eller färdigt?

Byta själv: Köp grafikkortet du vill ha. Kolla om det är referens-PCB. Köp valfritt block som passar.

Färdigt: Kolla upp Poseidon-serien. Kan vara värt om man inte vill mecka själv. Är även luftkylt, så ifall du ångrar vattenkylning är det bara att köra som vanligt.
Eller ett färdigt grafikkort med vattenblock från EVGA.

Var hade man kunnat hitta evgas färdiga någonstans?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marticus:

du behöver självklart mer än bara vattenblock. Utöver vattenblock behöver du pump, reservoar, radiator, kopplingar, slang och vätska. Det går på ca 1500:-+, snarare mer åt 2000:- hållet, är det okej på rakt arm eller ändrar du dig då?

Den biten vet jag redan men för bara grafikkorts delen tänkte jag på nu

Permalänk
Avstängd

Har suttit och tittat på detta grafikkort ett litet tag men har inte hittat något vattenblocket http://www.inet.se/produkt/5411371/evga-geforce-gtx-960-2gb-s...

Permalänk
Medlem

vet inte vilken svensk butik som säljer den men här har du en länk till EVGA's egna GTX980 "Hydro copper"

http://www.evga.com/Products/Product.aspx?pn=04G-P4-2989-KR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bamse82:

vet inte vilken svensk butik som säljer den men här har du en länk till EVGA's egna GTX980 "Hydro copper"

http://www.evga.com/Products/Product.aspx?pn=04G-P4-2989-KR

Tack så mycket men den var nog lite hög u prisklass

Permalänk
Medlem
Skrivet av homersimsons:

Tack så mycket men den var nog lite hög u prisklass

Tyvärr så är de i den prisklassen Kostar att ligga på topp

Poseidon-serien var inte intressant?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EyeNEye:

Tyvärr så är de i den prisklassen Kostar att ligga på topp

Poseidon-serien var inte intressant?

Glömde att titta på den ska ta en titt nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av homersimsons:

Tack så mycket men den var nog lite hög u prisklass

Tänk på att det inte riktigt känns värt att vattenkyla ett svalt strömsnålt mid-end kort, så iaf ett r9 290/970 och uppåt för att det ska kännas bra.

Men det är ju bara mina 2 cents

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EyeNEye:

Tyvärr så är de i den prisklassen Kostar att ligga på topp

Poseidon-serien var inte intressant?

Bara en fråga om jag vill göra det själv hur ska jag hitta de rätta delarna tex vattenblocket och grafikkortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av homersimsons:

Bara en fråga om jag vill göra det själv hur ska jag hitta de rätta delarna tex vattenblocket och grafikkortet

Du går in på Coolingconfigurator.com när du har köpt ditt grafikkort eller har sikte på ett du vill ha.

Letar upp ditt grafikkort(sök efter produktkoden eller namnet)

Så dyker förslagen upp. De listas i olika kategorier. Där EKWB själva har provat fysiskt, där korten möjligen kan passa men osäkert och där de visuellt kan passa.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Tänk på att det inte riktigt känns värt att vattenkyla ett svalt strömsnålt mid-end kort, så iaf ett r9 290/970 och uppåt för att det ska kännas bra.

Men det är ju bara mina 2 cents

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med om detta, ser inte riktigt meningen ;/

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EyeNEye:

Du går in på EKWB.com när du har köpt ditt grafikkort eller har sikte på ett du vill ha.

Letar upp ditt grafikkort(sök efter produktkoden eller namnet)

Så dyker förslagen upp. De listas i olika kategorier. Där EKWB själva har provat fysiskt, där korten möjligen kan passa men osäkert och där de visuellt kan passa.

Tack

Permalänk
Medlem

Avråder dig från att vattenkyla ett klent litet graffekort, du sparar otroligt mycket pengar och du kan använda de pengarna du sparar från vattenkylningen till att lägga på ett bättre kort alt. spara tills du har mer pengar att lägga på ett bättre kort.

Har du någon tanke på att kyla CPUn? Det kostar oftast mer än vad man tänkt om det blir ens första gång, då flera saker ska inkluderas, har du ett chassi som stödjer radiatorer? Slangdragning? Fläktar? etc.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wipen96:

Avråder dig från att vattenkyla ett klent litet graffekort, du sparar otroligt mycket pengar och du kan använda de pengarna du sparar från vattenkylningen till att lägga på ett bättre kort alt. spara tills du har mer pengar att lägga på ett bättre kort.

Har du någon tanke på att kyla CPUn? Det kostar oftast mer än vad man tänkt om det blir ens första gång, då flera saker ska inkluderas, har du ett chassi som stödjer radiatorer? Slangdragning? Fläktar? etc.

Ska bygga en nu burk och har velat testa vattenkylning rött länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av wipen96:

Det kostar oftast mer än vad man tänkt om det blir ens första gång, då flera saker ska inkluderas, har du ett chassi som stödjer radiatorer? Slangdragning? Fläktar? etc.

This.
Jag började med en budget på 2000:- för 1.5år sen med min första loop, ny idag sitter jag och har spenderat närmare 15000:- på bara kylning!
Visst sitter jag med Overkill komponenter och kylning, men det blir hur du än gör dyrare än planerat.

För en enkel loop med CPU och en GPU får du räkna med iaf 3-4000, men då är det så simpelt som möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Avstängd

Ny gpu nu iallfall

Jag stack iväg och köpte en Asus Geforce gtx 770 och nubehöver jag bara hitta en vattenblock och tänkte se om någon av er kanske vet om det finns annas så struntar jag nog i det och bara kör grafikkortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av homersimsons:

Ny gpu nu iallfall

Jag stack iväg och köpte en Asus Geforce gtx 770 och nubehöver jag bara hitta en vattenblock och tänkte se om någon av er kanske vet om det finns annas så struntar jag nog i det och bara kör grafikkortet

Ge oss produktkoden/vilken modell.

Sök här: http://www.coolingconfigurator.com/

(gav dig fel länk tidigare)

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+