Vilket spel borde köpas till ps4

Permalänk
Medlem

Vilket spel borde köpas till ps4

Tjena! Köpte mitt ps4 för runt 6 veckor sen och köpte bara gta v då. Nu har jag lust att köpa nåt nytt spel. Kan ni ge tips om nåt roligt/spännande spel?

Tack

Permalänk
Medlem

Tycker du ska ta en titt på alien isolation och shadow of mordor

Visa signatur

pc-konsultens x-768 med en I7 2860QM 2,5-3,6 GHz 8 MB, 16 GB Kingston HyperX DDR3 1600 MHz
NVIDIA GeForce GTX 580M 2 GB, Intel 320 Series 160 GB SSD
500 GB 7200 RPM, Blu-ray-combo, Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem

Har ingen PS4 men kan ändå rekommendera Shadow Of Mordor, The Last Of Us och Rouge Legacy

Kolla även
http://www.metacritic.com/browse/games/score/metascore/all/ps...

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Kan rekommenera The last of us, Infamous: Second son, Destiny, Guilty Gear Xrd, Dragon Age: Inquisition och Shadow of Mordor, fast de två sistnämnda kan du spela på dator också.

Skulle rekommendera att du signar upp för PS Plus om du inte har gjort det än. Du får Transistor den här månaden som ska vara sjukt kul, har inte haft en chans att testa det än för att jag har lånat ut mitt PS4. Rätt ofta får man väl indie spel men de är rätt så roliga att spela.

Mina favoriter av de jag nämnde är Infamous och Destiny i alla fall.

Permalänk
Medlem

diablo 3 spelar jag mest på PS4

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirono:

Kan rekommenera The last of us, Infamous: Second son, Destiny, Guilty Gear Xrd, Dragon Age: Inquisition och Shadow of Mordor, fast de två sistnämnda kan du spela på dator också.

Skulle rekommendera att du signar upp för PS Plus om du inte har gjort det än. Du får Transistor den här månaden som ska vara sjukt kul, har inte haft en chans att testa det än för att jag har lånat ut mitt PS4. Rätt ofta får man väl indie spel men de är rätt så roliga att spela.

Mina favoriter av de jag nämnde är Infamous och Destiny i alla fall.

Tips for PS+, gå in på webbaffären och "köp" alla spelen så får du dem med även fast du inte har konsolen!
https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonyboj:

Tips for PS+, gå in på webbaffären och "köp" alla spelen så får du dem med även fast du inte har konsolen!
https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/

Tack för tipset Det tänkte jag faktiskt inte på. Har tvingat min bror(som har min konsol) att "köpa" spelen åt mig hittils.

För att inte vara helt off topic så vill jag ta den här chansen och tipsa om spel igen. Glömde bort att nämna att Metro: redux finns till PS4 och är ofta rätt billigt, typ 200kr, ibland billigare t.o.m. Nu har det funnits ute länge och det är inte PS4 exklusivt heller men om du inte spelat det än så ta chansen, väldigt bra spel.

Utöver det så vill jag också ta och nämna att Watch Dogs kostar nu 99kr på Electro World. Inte direkt det mest fantastiska spelet, personligen tyckte jag inte ens om det speciellt mycket. Men det är inte mitt typ av spel heller. Hur som helst... för 99kr så kan jag tänka mig att det absolut är värt det om man tycker det verkar intressant. Får säkert rätt många speltimmar ur det i alla fall. Om inte annat så får du säkert tillbaka större delen av pengarna på gamestop när du byter in det när du har tröttnat.

Edit: Såg att det är rea på PS Store nu, som du kanske redan sett, vem vet. Hur som helst är Shadow of Mordor på rea också men vet inte vad det kostar för jag äger det via ps store och då kan man inte se priset tydligen, knäppt nog.

Permalänk
Medlem

Verkar som de har börjat med lite mer reor på PS, uppskattas. Köpte själv Alien Isolation för 239:- på PS förra veckan(eller förrförra) vilket jag tycker var ett bra pris.

Till TS kan jag väl bara säga Last of us remastered. Lirar även Binding of Isaac: Rebirth ganska ofta vilket är lite smålustigt och inte så tidsbindande. Alien Isolation har jag bara börjat lirat men det verkar ganska lovande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Tjena! Köpte mitt ps4 för runt 6 veckor sen och köpte bara gta v då. Nu har jag lust att köpa nåt nytt spel. Kan ni ge tips om nåt roligt/spännande spel?

Tack

The Last of Us, bästa konsollspelet jag lirat efter MGS-serien.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1055T 2.8GHz | Asus Geforce GTX 660 2GB | Kingston ValueR DDR3 1333MHz 8GB | WD Caviar® Blue? 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s | MSI 870A-G54, Socket-AM3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borche:

The Last of Us, bästa konsollspelet jag lirat efter MGS-serien.

200 spänn på PS store just nu. Fantastiskt spel såklart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Infamous Second son och Middle Earth - Shadow of Mordor, sistnämnda är det rabatt på i PS store fortfarande.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Medlem

The order 1886. Bättre grafik är svårt att hitta och jag tycker storyn var väldigt bra, aningen kort som alla säger men det tog längre än 5 timmar för mig. Spelade på medium

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk

Dying Light är ett måste! Lirar det med en polare nu, så sjukt kul att kunna köra storyn gemensamt. Dessutom är kontrollen riktigt bra, helt fantastisk i jämförelse med Assassins Creed t.ex.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Entash:

Tjena! Köpte mitt ps4 för runt 6 veckor sen och köpte bara gta v då. Nu har jag lust att köpa nåt nytt spel. Kan ni ge tips om nåt roligt/spännande spel?
Tack

Som så många andra säger så förslagsvis:
The Last of Us Remastered
Diablo III: Reaper of Souls - Ultimate Evil Edition
Destiny
Tomb Raider: Definitive Edition

Vill du ha lite mer för tidsfördriv/enklare så:
Knack
LittleBigPlanet 3

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Final Fantasy XIV

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Slog till på Helldivers igår, kan rekommenderas om man gillar lite tankelöst action. Man låser upp nya vapen, skills etc.. som kan uppgraderas allt eftersom.
Ett stort plus i min bok är att det förutom multiplayer(online) även går att spela på samma tv(upp till 4 pers). Spelade med en polare igår vid samma konsoll,mycket roligt!

Kostade ~150 spänn igår på PS-store så inga pengar heller.

Permalänk
Medlem

Jag kan också rekomendera The Last of Us, och så släpps ju snart Bloodborne, vilket förmodligen kommer bli ett väldigt bra spel. Sen kommer ju också Dark Souls 2 - Scholar of the First Sin, om du inte redan spelat DS2.