Slå ihop flera mp3-filer till en lång fil

Permalänk
Medlem

Slå ihop flera mp3-filer till en lång fil

Hej

Letar efter ett väldigt enkelt och lätt överskådligt program/metod för att samman foga flera mp3 ljudfiler till en mp3 ljudfil gratis.
Gärna utan mellan rum mellan låtarna å och att dom hamnar i den ordningen som jag vill ha dom i.
Mer än det behöver det inte göra.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Audacity?

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Audacity?

Skulle också rekommendera Audacity

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Helt utan mellanrum går inte, såvida CDn inte har rippats som en enda fil, annars innehåller sista MP3-frame:n några millisekunder tystnad. Det är dock inte alla som hör detta. Det finns ett program som heter CUE Splitter som du kan prova.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av LudvigLindell:

Audacity?

Hade jag med kört och då kan man visuellt se vart "glappet" är och ta bort.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av Phod:

Helt utan mellanrum går inte, såvida CDn inte har rippats som en enda fil, annars innehåller sista MP3-frame:n några millisekunder tystnad. Det är dock inte alla som hör detta. Det finns ett program som heter CUE Splitter som du kan prova.

Crossfade?

Permalänk
Inaktiv

Jag har sysslat med mycket med musik i mina dagar och inget slår Audacity när det gäller gratis program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lju$mörd4r3n:

Crossfade?

Personligen tycker jag att crossfade låter skit, men då kanske jag ska precisera att jag lyssnar en del på DJ-mixade album och då kan mellanrum och crossfades bli rätt tydliga. Är det låtar med intro/outro är ju crossfade litet mer användbart.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Letar efter ett väldigt enkelt och lätt överskådligt program/metod för att samman foga flera mp3 ljudfiler till en mp3 ljudfil gratis.
Gärna utan mellan rum mellan låtarna å och att dom hamnar i den ordningen som jag vill ha dom i.
Mer än det behöver det inte göra.

Som de flesta andra sagt, Audacity! Och glöm inte att installera "lame.dll" om du vill exportera till mp3. Google är din vän.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar
Ska ta och testa Audacity och se. Googlade faktiskt lite om detta (innan jag skrev här) men det jag fick upp var runt 8år gamla forum trådar om ämnet men dom kändes inte riktigt aktuella längre.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Phod:

Personligen tycker jag att crossfade låter skit, men då kanske jag ska precisera att jag lyssnar en del på DJ-mixade album och då kan mellanrum och crossfades bli rätt tydliga. Är det låtar med intro/outro är ju crossfade litet mer användbart.

Det beror helt på hur BRA användaren är, och hur mycket tid man lägger ner.