Thermalright lanserar HR-07 Duo

Permalänk
Melding Plague

Thermalright lanserar HR-07 Duo

Thermalright har lanserat en ny kylningslösning för minnesmoduler, HR-07 Duo som den nya kylningen heter är en utveckling av tidigare lanserade HR-07.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Hehe, nice men stort!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

fifan va snöggt

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem

Detta kommer rocka!!:D

Permalänk
Hedersmedlem

Vad skall man säga...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Hej!

Verkar säkert bra, men är det verkligen lätt att få av original kylflänsen från minnen?

Jag har t.ex. Corsair XMS2 2x1GB, verkar inte vara så lätt med de kylflänsarna iaf.

Sen är ju frågan om man får plats med en/flera sånna. De nya moderkorten har ju stora kylflänsar på sig redan.

/Mvh x_link.

Visa signatur

Intel C2D E8400 @ 4.7GHz (Nuvarande Max) | Thermalright Ultra 120 Extreme + Noctua 120mm | Gigabyte GA-P35-DS4 rev 2.0 | Antec P182 G-M-B | GeForce 7600GT 256MB GDDR3 + Thermaltake Schooner | Corsair HX620 Watt | Samsung SpinPoint 250GB SATA2 16MB [Systemdisk] + 3x Samsung SpinPoint 500GB SATA2 16MB [Storage] | Crucial BallistiX 2x2GB DDR2 PC6400 4-4-4-8 Tracer Red | 22" Samsung SyncMaster 226BW | Logitech Z-2300 | Linux.

Permalänk
Avstängd

Men christ! denna såg jag på deras sida för två månader sedan!

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zm
Men christ! denna såg jag på deras sida för två månader sedan!

Samma här, finns en del recensioner ute också.

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zm
Men christ! denna såg jag på deras sida för två månader sedan!

Lite lustigt då pressreleasen är ifrån 24 oktober.

Kanske vanliga HR-07 du tänker på.

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk

blir minnen värkligen så varma?, hur varma blir minnen med sin orginal kylning (sån vanlig platta), överclockad?

Visa signatur

ÐeviL

Permalänk

"HR-07 Duo består av en bas som ligger emot minneskretsarna, "tvä"
värmeledingsrör ("heat-pipe")"

det heter inte tvä utan två

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dennis_svensson
blir minnen värkligen så varma?, hur varma blir minnen med sin orginal kylning (sån vanlig platta), överclockad?

Man skulle hellre se fram emot att dom som tillverkar minnen borde jobba på att få ner temperaturen istället för att överlåta arbetet åt andra företag.
Ska det fortsätta såhär så kommer väl alla dator komponenter i framtiden vara ingjutna i kyl flänsar så man inte kommer behöva något chassi!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wildcover
Man skulle hellre se fram emot att dom som tillverkar minnen borde jobba på att få ner temperaturen istället för att överlåta arbetet åt andra företag.
Ska det fortsätta såhär så kommer väl alla dator komponenter i framtiden vara ingjutna i kyl flänsar så man inte kommer behöva något chassi!

Fast nu går det ju inte att trolla, allting blir ju värme förr eller senare... Och vanliga DDR2 minnen är ju ganska svala, men om du sen ska kräma på med extrema spänningar och frekvenser så blir det väldigt varmt och minnena riskerar att ta skada.

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wildcover
Man skulle hellre se fram emot att dom som tillverkar minnen borde jobba på att få ner temperaturen istället för att överlåta arbetet åt andra företag.
Ska det fortsätta såhär så kommer väl alla dator komponenter i framtiden vara ingjutna i kyl flänsar så man inte kommer behöva något chassi!

Ännu bättre vore om man skippade alla små kylflänsar och och processorkylaren utan konstruerade en felt kylfläns av koppar som täcker hela moderkortet och där det behövs extra kylning(ex cpun) så kan man lägga till fläktar. Detta skulle vara möjligt om vi slapp alla strömkopplingar från moderkortet. Trångt lär det bli.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

När får man se en burk med Thermalrights mastodontkylare på processor. nordbrygga, ramminnen och grafikkort då?

kommer ens moderkortet att synas? Vart är utvecklingen på väg

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara för mig hur heatpipes kan funka om man inte har moderkortet liggandes?
Vätskan innuti ska ju m.h.a. gravitationen rinna ner till värmekällan där den kokar och ångar upp till den kalla delen (där kylflänsarna sitter) där ångan kondenserar och rinner ner igen.
Hur ska det här funka om man vänder på hela setupen 90 grader?

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Kan någon förklara för mig hur heatpipes kan funka om man inte har moderkortet liggandes?
Vätskan innuti ska ju m.h.a. gravitationen rinna ner till värmekällan där den kokar och ångar upp till den kalla delen (där kylflänsarna sitter) där ångan kondenserar och rinner ner igen.
Hur ska det här funka om man vänder på hela setupen 90 grader?

Vad jag vet så finns det advancerade heatpipes som klarar det oberoende av hur den är orienterad. Har för mig det var något filter eller så. Det sista är jag ganska osäker på.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

vilken monsterkylare för minnen :S

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Medlem

Cool kylare (oj, det blev ett dåligt skämt) Bara av nyfikenhet, hur hög temp klarar ddr2 minnen av att arbeta med utan att ta skada? Förutsatt att minnena man har skalar bra vid höjning av kräm så är denna produkt helt klart intressant.

Men, iom att ram är ganska billigt idag är det väll troligt att det inte kommer löna sig att köpa en sådan kylare för att trimma upp sitt ddr2 667 minne till 800, snarare kommer man köpa minnen över 1000mhz strecket och överklocka dessa till mer extrema hastigheter. Vad tror ni?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Om man skaffar alla deras kylflänsar de har till ram, graffe, prolle och nordbrygga(?) så kommer moderkortet pajja av vikten

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntooNzor
Om man skaffar alla deras kylflänsar de har till ram, graffe, prolle och nordbrygga(?) så kommer moderkortet pajja av vikten

nej?... jag som precis håller på å beställer!!! :S:S:S

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntooNzor
Om man skaffar alla deras kylflänsar de har till ram, graffe, prolle och nordbrygga(?) så kommer moderkortet pajja av vikten

Hittade just det du beskrev AntooN

http://hardwarelogic.com/news/137/ARTICLE/1320/2007-10-26.htm...
Jag tror oxå det hade gått sönder om man monterat det vertikalt.

Visa signatur

Asus GeForce2GTS@250/440MHz, AMD Thunderbird 1200@1240MHz. Samsung 900p 19" crt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tubi
Hittade just det du beskrev AntooN

http://hardwarelogic.com/news/137/ARTICLE/1320/2007-10-26.htm...
Jag tror oxå det hade gått sönder om man monterat det vertikalt.

hehehe... jag har också funderat på det..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Kan någon förklara för mig hur heatpipes kan funka om man inte har moderkortet liggandes?
Vätskan innuti ska ju m.h.a. gravitationen rinna ner till värmekällan där den kokar och ångar upp till den kalla delen (där kylflänsarna sitter) där ångan kondenserar och rinner ner igen.
Hur ska det här funka om man vänder på hela setupen 90 grader?

hmm... jag har funderat och kliat mig i huvudet som bara den gällande den här frågan. hur är det egentligen? Om det finns special byggda heatpipes med filter o grejer, då borde dom ju funka sämre för att man hindrar vätskans flöde

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wildcover

hmm... jag har funderat och kliat mig i huvudet som bara den gällande den här frågan. hur är det egentligen? Om det finns special byggda heatpipes med filter o grejer, då borde dom ju funka sämre för att man hindrar vätskans flöde

De förklaringar jag har sett säger att heatpipen innehåller en fläta med koppartråd som transporterar den kondenserade vätskan från "toppen" tillbaka till "basen" via kapillärkrafen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tubi
Hittade just det du beskrev AntooN

http://hardwarelogic.com/news/137/ARTICLE/1320/2007-10-26.htm...
Jag tror oxå det hade gått sönder om man monterat det vertikalt.

shiiiiit, knäckt moderkort

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
De förklaringar jag har sett säger att heatpipen innehåller en fläta med koppartråd som transporterar den kondenserade vätskan från "toppen" tillbaka till "basen" via kapillärkrafen.

Du kanske misstolkade det jag skrev.. Det jag undrar, likt många andra, är om heatpipes fungerar när dom ligger lodrät. det som du beskrev för mig skulle kunna funka, men hur ska ångan komma till den andra änden av heatpipen?

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wildcover
Du kanske misstolkade det jag skrev.. Det jag undrar, likt många andra, är om heatpipes fungerar när dom ligger lodrät. det som du beskrev för mig skulle kunna funka, men hur ska ångan komma till den andra änden av heatpipen?

Ånga = kondenserad vätska. Då är det rätt uppenbart faktiskt. Tycker jag.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Ånga = kondenserad vätska. Då är det rätt uppenbart faktiskt. Tycker jag.

Oj, det självklart ju :D. Jag menade vågrätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Thermalright har lanserat en ny kylningslösning för minnesmoduler, HR-07 Duo som den nya kylningen heter är en utveckling av tidigare lanserade HR-07.

Läs nyheten

Skrivet av AlbinLoan:

Hehe, nice men stort!

Skrivet av pheting:

fifan va snöggt

Skrivet av ibrgha88:

Detta kommer rocka!!:D

Skrivet av MaLo:

Vad skall man säga...

Skrivet av x_link:

Hej!

Verkar säkert bra, men är det verkligen lätt att få av original kylflänsen från minnen?

Jag har t.ex. Corsair XMS2 2x1GB, verkar inte vara så lätt med de kylflänsarna iaf.

Sen är ju frågan om man får plats med en/flera sånna. De nya moderkorten har ju stora kylflänsar på sig redan.

/Mvh x_link.

Skrivet av zm:

Men christ! denna såg jag på deras sida för två månader sedan!

Skrivet av Exabyte:

Samma här, finns en del recensioner ute också.

Skrivet av Scrooge:

Lite lustigt då pressreleasen är ifrån 24 oktober.

Kanske vanliga HR-07 du tänker på.

Skrivet av dennis_svensson:

blir minnen värkligen så varma?, hur varma blir minnen med sin orginal kylning (sån vanlig platta), överclockad?

Skrivet av Arne-Mohammed:

"HR-07 Duo består av en bas som ligger emot minneskretsarna, "tvä"
värmeledingsrör ("heat-pipe")"

det heter inte tvä utan två

Skrivet av wildcover:

Man skulle hellre se fram emot att dom som tillverkar minnen borde jobba på att få ner temperaturen istället för att överlåta arbetet åt andra företag.
Ska det fortsätta såhär så kommer väl alla dator komponenter i framtiden vara ingjutna i kyl flänsar så man inte kommer behöva något chassi!

Skrivet av Arion:

Fast nu går det ju inte att trolla, allting blir ju värme förr eller senare... Och vanliga DDR2 minnen är ju ganska svala, men om du sen ska kräma på med extrema spänningar och frekvenser så blir det väldigt varmt och minnena riskerar att ta skada.

Skrivet av Funnyvlad:

Ännu bättre vore om man skippade alla små kylflänsar och och processorkylaren utan konstruerade en felt kylfläns av koppar som täcker hela moderkortet och där det behövs extra kylning(ex cpun) så kan man lägga till fläktar. Detta skulle vara möjligt om vi slapp alla strömkopplingar från moderkortet. Trångt lär det bli.

Skrivet av skogsvilden:

När får man se en burk med Thermalrights mastodontkylare på processor. nordbrygga, ramminnen och grafikkort då?

kommer ens moderkortet att synas? Vart är utvecklingen på väg

Skrivet av FL3JM:

Kan någon förklara för mig hur heatpipes kan funka om man inte har moderkortet liggandes?
Vätskan innuti ska ju m.h.a. gravitationen rinna ner till värmekällan där den kokar och ångar upp till den kalla delen (där kylflänsarna sitter) där ångan kondenserar och rinner ner igen.
Hur ska det här funka om man vänder på hela setupen 90 grader?

Skrivet av Flamso:

Vad jag vet så finns det advancerade heatpipes som klarar det oberoende av hur den är orienterad. Har för mig det var något filter eller så. Det sista är jag ganska osäker på.

Skrivet av JonkeNN^:

vilken monsterkylare för minnen :S

Skrivet av murak:

Cool kylare (oj, det blev ett dåligt skämt) Bara av nyfikenhet, hur hög temp klarar ddr2 minnen av att arbeta med utan att ta skada? Förutsatt att minnena man har skalar bra vid höjning av kräm så är denna produkt helt klart intressant.

Men, iom att ram är ganska billigt idag är det väll troligt att det inte kommer löna sig att köpa en sådan kylare för att trimma upp sitt ddr2 667 minne till 800, snarare kommer man köpa minnen över 1000mhz strecket och överklocka dessa till mer extrema hastigheter. Vad tror ni?

Skrivet av anton:

Om man skaffar alla deras kylflänsar de har till ram, graffe, prolle och nordbrygga(?) så kommer moderkortet pajja av vikten

Skrivet av zm:

nej?... jag som precis håller på å beställer!!! :S:S:S

Skrivet av tubi:

Hittade just det du beskrev AntooN

http://hardwarelogic.com/news/137/ARTICLE/1320/2007-10-26.htm...
Jag tror oxå det hade gått sönder om man monterat det vertikalt.

Skrivet av wildcover:

hehehe... jag har också funderat på det..

hmm... jag har funderat och kliat mig i huvudet som bara den gällande den här frågan. hur är det egentligen? Om det finns special byggda heatpipes med filter o grejer, då borde dom ju funka sämre för att man hindrar vätskans flöde

Skrivet av Finkelzvin:

De förklaringar jag har sett säger att heatpipen innehåller en fläta med koppartråd som transporterar den kondenserade vätskan från "toppen" tillbaka till "basen" via kapillärkrafen.

Skrivet av Punti:

shiiiiit, knäckt moderkort

Skrivet av wildcover:

Du kanske misstolkade det jag skrev.. Det jag undrar, likt många andra, är om heatpipes fungerar när dom ligger lodrät. det som du beskrev för mig skulle kunna funka, men hur ska ångan komma till den andra änden av heatpipen?

Skrivet av Flamso:

Ånga = kondenserad vätska. Då är det rätt uppenbart faktiskt. Tycker jag.

Skrivet av wildcover:

Oj, det självklart ju :D. Jag menade vågrätt.

Till att börja med, ledsen om jag citerar samtliga i tråden.
Men letar efter dessa kylare och börjar bli desperat.
Har ett projekt på G och är verkligen sugen på dessa ramkylare.
Finns det någon som har dessa, eller vet vart man kan få tag på dessa, hör gärna av er.

Kommer kyla 2st DDR3 stickor i ett mini-itx bygge.

Permalänk
Skrivet av Yorgo_:

Till att börja med, ledsen om jag citerar samtliga i tråden.
Men letar efter dessa kylare och börjar bli desperat.
Har ett projekt på G och är verkligen sugen på dessa ramkylare.
Finns det någon som har dessa, eller vet vart man kan få tag på dessa, hör gärna av er.

Kommer kyla 2st DDR3 stickor i ett mini-itx bygge.

Jag tror jag har en i källaren. Jag har aldrig använt den eftersom jag bara hade en.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 4x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Sound Blaster X-fi Fatal1ty, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, QX2710LED 2560x1440.