Strul med ljudet till min PC

Permalänk

Strul med ljudet till min PC

Tjena!

Har precis byggt ihop en ny dator och skulle till att sätta mig ner och spela lite då jag upptäcker att ljudet i min vänstra högtalare försvinner.
Försöker med det mesta (som att undersöka efter glappa kontakter, kolla balansinställningarna m.m) och startar sedan om datorn.
Ljudet är då tillbaka i båda högtalarna och jag startar upp spelet och spelar i någon minut och så upprepas samma visa igen.
Pluggar då in högtalarna direkt i min telefon och ljudet fungerar klockrent, gör samma sak med min mediahub med samma resultat.
Jag blir tyvärr inte klokare så om någon vet något eller kan komma med tips är det varmt välkommet.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Vad kör du med för ljudkort? Integrerade på mobo, eller ett dedikerat. Drivrutiner?

Permalänk
Medlem

Låter som mjukvara. Uppdatera drivers. Hjälper inte det kan du googla på om någon annan har samma problem med det ljudkortet. Då kan det finnas en fix tillgänglig för nedladdning.

Visa signatur

Protonmail: enkel krypterad mail gratis
BitWarden: krypterad lösenordshantering man kan, men inte måste, köra på egen server

Permalänk

Tack för dom snabba svaren.
Jag kör på ett sound blaster zx med de senaste drivarna.

Jag tror också på mjukvara. har dock märkt en sak nu.
Det räcker med att dra ur och trycka i kontakten till högtalarna ett antal gånger så hoppar ljudet igång igen. Men då det bara är nr jag ansluter högtalarna till datorn så känns det inte som glapp.
Har googlat runt men hittar inget matnyttigt. Lite därför jag postar här och ser ifall någon vet något om detta.