Unreal Engine 4.5 gör skuggor med ray tracing

Permalänk
Skrivet av Anon@tor:

On topic hoppas jag alla spel motorer byter till ray traced

Nja rätt så låg poly dock, och normal mapping saknas på många ställen samt pre baked shadow maps.

http://36646d87786feafc0611-0338bbbce19fc98919c6293def4c5554....

Notera den extremt kantiga övergången under bron på höger sida.

Skulle inte ge denna grafik mera än 6 av 10.

Det där är bara slarv från level artist'en, har inte så mycket med grafiken att göra även om det påverkar det visuella intrycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Vulture:

Det där är bara slarv från level artist'en, har inte så mycket med grafiken att göra även om det påverkar det visuella intrycket.

Du har delvis rätt, men om vi har en grafik motor eller lod system som är mycket restriktivt med polygoner så gör ju det jobbet svårare för artisterna, mycket troligt är felet inte på någon av dom utan på någon mupp som sitter och bestämmer polygon budgeten för släppta spel, eller så skulle det släppas till konsol också, att göra bra lod system och flera versioner av objekt tar ju extra tid och tid är pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Vulture:

Det där är bara slarv från level artist'en, har inte så mycket med grafiken att göra även om det påverkar det visuella intrycket.

Är det inte bron i sig som är ojämn? Dvs de individuella stenarna som visas, tycker det gör att det hela ser mer realistiskt ut tycker jag. Hela bilden är däremot väldigt "oantialiasad".

ninja-edit: Ni menade såklart övergången till "vattnet". Ja det ser skräpigt ut.

Visa signatur

Dator med Skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anon@tor:

Skulle inte ge denna grafik mera än 6 av 10.

IGN säger "one of the most gorgeous games I have ever played".

PC Gamer säger "It’s also gorgeous. It's the loveliest outdoor environment I've ever wandered around in. The lighting, the textures, and the attention paid to the foliage and landscape meant I'd wind up stopping every couple of minutes just to look around in admiration".

Men det är klart... du vet bäst

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

IGN säger "one of the most gorgeous games I have ever played".

PC Gamer säger "It’s also gorgeous. It's the loveliest outdoor environment I've ever wandered around in. The lighting, the textures, and the attention paid to the foliage and landscape meant I'd wind up stopping every couple of minutes just to look around in admiration".

Men det är klart... du vet bäst

Du vet att dom får betalt för att ge bra betyg åt spel va ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Hoppas vi får bättre prestanda ur nuvarande gen korten också, men måste säga att strålspårning är nog det bästa ordet jag läst idag

Att översätta saker som i princip aldrig översätts det känns bara fel, anledningen till att jag inte installerar svensk programvara

Permalänk

Verkar ashäftigt! Gillade skuggorna på bilden.

Visa signatur

Stationär: Intel Core 2 Quad Q6700 2.66GHz 8MB L2 cache | LG Flatron 19" L1919S (1280x1024) | Nvidia Quadro FX 1700 512MB | 4GB DDR2 minne (667mhz) och 146GB 15000rpm hårddisk | Windows 7 | "Klarar nästan alla spel jag spelar (främst titlar från 2007 och tidigare), samt alla dagens vanliga applikationer (bild/ljud-redigering, Office, programmering)."

Bärbar: AMD Quad-Core A10-5745M APU 2.1 GHz 4 MB L2 cache (upp till 2.9 GHz turbo) | WLED HD skärm (1366x768) | AMD Radeon R7 M260-grafik | 8 GB DDR3 minne (1600mhz) och 500 GB 5400rpm SATA hårddisk || Windows 8.1 | "Duger gott att spela på men är ingen höjdare på program som kräver snabb CPU."

Mobil: iPhone 5s 16GB | "En bra mobil som gör det den ska."