Permalänk
Medlem

Sabertooth Z77 internet port söndrig.

Hejssan,

byggde mitt nuvarande system för två år sedan, när jag hade satt ihop datorn använde jag trådlöst internet för typ sex månader så jag tänkte aldrig på att testa om internet porten fungerade, efter att jag flyttat hem pga av studier inte passade fick jag tillgång till tråd och då insåg jag att min internet port fungerade inte alls, slutresultatet blev att jag köpte en pci express network adapter.

Men härom kvällen fick jag lust med göra lite troubleshooting över vad som inte fungerar och jag gick in på asus hemsida och tog ner vad jag behövde installera för att internet porten borde börja och fungera men då sade programmet att den inte hittade en sådan port, betyder det här att porten är död?

Samt tycker jag det är jätte underligt att asus skulle ha en driver för en network adapter som inte ens finns på mitt moderkort.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Låter ju som att Windows inte hittar någon enhet. Kika i BIOS, kanske är enheten inaktiverad där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiWo:

Låter ju som att Windows inte hittar någon enhet. Kika i BIOS, kanske är enheten inaktiverad där.

Ah, tackar glömde kika in där!

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiWo:

Låter ju som att Windows inte hittar någon enhet. Kika i BIOS, kanske är enheten inaktiverad där.

Checkade i BIOS:en men hittade ingenting som skulle ha haft något med "aktivera nätverks porten".

Kan den vara fysiskt sönder?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut under nätverksanslutningar i Windows? Enhetshanteraren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Checkade i BIOS:en men hittade ingenting som skulle ha haft något med "aktivera nätverks porten".

Kan den vara fysiskt sönder?

Om den gått sönder så är den nu trasig.

Jag vågar nästan lova att du kan stänga av porten i BIOS, kolla igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Hur ser det ut under nätverksanslutningar i Windows? Enhetshanteraren?

där visar den upp den nätverks port jag har fast i pci slot:en samt virtualbox nätverket.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Om den gått sönder så är den nu trasig.

Jag vågar nästan lova att du kan stänga av porten i BIOS, kolla igen.

okej kan göra det men ganska svårt att veta vad man skall leta efter när man inte vet.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

okej kan göra det men ganska svårt att veta vad man skall leta efter när man inte vet.

Leta efter typ
onboard lan eller ethernet

Syns det i enhetshanteraren?

Permalänk
Medlem

Om du kopplar in en nätverkskabel i porten till en switch eller router, lyser något på porten på datorn isåfall och hur?

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenKenny:

Om du kopplar in en nätverkskabel i porten till en switch eller router, lyser något på porten på datorn isåfall och hur?

Nej det lyser inte alls, allt är dött.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.