Creative Sound Blaster Z "vänder på ljudet"?

Permalänk
Medlem

Creative Sound Blaster Z "vänder på ljudet"?

Hej!

Jag har ett Creative Sound Blaster Z-ljudkort, tillsammans med ett par HyperX Cloud-lurar. Och ibland märker jag att ljudet känns lustigt, då går jag in i Sound Blaster Pro Studio, sen Speakers/Headphones och trycker test. Då kommer höger i vänster, och vänster i höger. Väljer jag då speakers istället och byter tillbaka till headphones så blir det rätt.

Varför blir det så? Tror ni det är ljudkortet, eller är det kanske hörlurarna som bökar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MickeOj:

Hej!

Jag har ett Creative Sound Blaster Z-ljudkort, tillsammans med ett par HyperX Cloud-lurar. Och ibland märker jag att ljudet känns lustigt, då går jag in i Sound Blaster Pro Studio, sen Speakers/Headphones och trycker test. Då kommer höger i vänster, och vänster i höger. Väljer jag då speakers istället och byter tillbaka till headphones så blir det rätt.

Varför blir det så? Tror ni det är ljudkortet, eller är det kanske hörlurarna som bökar?

Det är ju rätt lätt att utesluta hörlurarna, genom att prova med några andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Det är ju rätt lätt att utesluta hörlurarna, genom att prova med några andra.

Nu hände det. Så jag stoppade in ett par andra hörlurar i förlängningskabeln, och ljudet var fortfarande "spegelvänt". När jag dock drog ur kabeln ur ljudkortet och stoppade in hörlurarna där så blev det rätt. Men när jag kopplade tillbaka förläningskabeln och vanliga hörlurarna var det rätt då med. Så troligtvis kände ljudkortet av när man drog ur kabeln från ljudkortet. Och det hjälpte mot felet alltså.

Eller kan det vara förlängningskabeln som jävlas?

Permalänk
Medlem

Detta händer nu minst en gång per dag, extremt irriterande för mig som spelar FPS-spel, när man hör fel var de skjuter ifrån.

Vad kan det vara som bökar, är det Creatives drivrutiner som är skit?