Hur många radiatorer behöver jag till detta bygge?

Permalänk

Hur många radiatorer behöver jag till detta bygge?

Hej, jag har tänkt mig att vattenkyla min dator nu och har plockat ihop följande:

EK - Supremecy EVO Acetal + Nickel (Original CSQ)
Vattenblock till AMD 390X (Acetal + Nickel)?
XSPC EX420 (toppen av chassit) + 3x Noctua NF-A14 PWM, 140mm fläktar
Alphacool NexXoS UT60 240mm (botten av chassit) + 2x Noctua NF-F12 PWM, 120mm fläktar
EK-DBAY D5 PWM reservoar inkl. pump
EK-Ekoolant EVO - Clear - 1 eller 2 liter?
PrimoChill PrimoFlex Advanced LRT - 10/16mm - Crystal Clear
EK-ACF Fitting 10/16mm

Mina datorkomponenter:
Chassi: Phanteks Enthoo Luxe
CPU: Intel Core i7 4790K
GPU: AMD 390X?
Moderkort: Asus Z97 Maximus VII Hero
PSU: Cooler Master V850
RAM: 2x Corsair Vengeance Pro 8GB

Ser detta bra ut eller är det för overkill eller är det något som behövs läggas till?
Någon som har ett Luxe chassi som vet om detta kommer att funka?
Det jag undrar mest över är om jag har för mycket radiatorer, räcker det med endast en?

Visa signatur

"Just because something doesn’t do what you planned it to do doesn’t mean it’s useless." – Thomas Edison

Permalänk
Medlem

bättre ju fler du har så ta inte bort någon om du inte har någon riktigt bra anledning

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Lite over kill kanske men det skadar ju aldrig. Bra att ha om du köper ett till grafikkort i framtiden tex.

Sen har du nog ett 290x. Om du inte menar komponenter du kommer köpa?

Köp två liter. Det kan gå åt. Köp ett par vinklade anslutningar, bra att ha om det blir trångt.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Hedersmedlem

*Trollförsök bortrensat*

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

onT: Som andra har sagt, behåll radiatorerna i paketet. Och köp hellre för mycket vatten än för lite.
Din GPU lär rättare sagt vara 290X eftersom att 390X inte existerar.

offT. Bra att du rensar bort trollen åt oss Vargen.;)

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

Har tänkt att skaffa ett 390X kort, därav frågetecknet ^^

Visa signatur

"Just because something doesn’t do what you planned it to do doesn’t mean it’s useless." – Thomas Edison

Permalänk
Medlem

Nog går det säkert med endast 420mm radden, fast tempen på vattnet i loopen lär vara ett par bitar högre än vad som önskas.

Leta på google efter inspiration för chassit. (sök: Phanteks Enthoo Luxe watercooled t ex)

Permalänk

Tack så mycket för svaren! Kommer nog köra på detta!

Visa signatur

"Just because something doesn’t do what you planned it to do doesn’t mean it’s useless." – Thomas Edison