Noctua NH-D15 kylpasta eller Arctic Cooling Silver 5

Permalänk

Noctua NH-D15 kylpasta eller Arctic Cooling Silver 5

Precis köpt mig en Noctua NH-D15 och tänkte höra om jag ska använde medföljande kylpasta eller använda mig av Arctic Cooling Silver 5 pasta som jag har en liggandes.

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/kylning/processo...

Permalänk
Medlem

spelar ingen roll. Skillnaden i prestanda är marginell sålänge du har någon

Visa signatur

Protonmail: enkel krypterad mail gratis
BitWarden: krypterad lösenordshantering man kan, men inte måste, köra på egen server

Permalänk
Hedersmedlem

Precis som Sidju säger är skillnaden marginell. Noctuas medföljande pasta är bra. Lägg pengarna på något annat istället skulle jag säga.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Marginell skillnad, skiljer max en eller två grader i bästa fall.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Nu va de ju så att jag redan hade artic så pengarna är redan spenderade sen innan.

Permalänk
Skrivet av Matthewsfox:

Nu va de ju så att jag redan hade artic så pengarna är redan spenderade sen innan.

Jag skulle säga kör på arctic så slipper du ha 2 tuber öppna samt att jag tror den kylpastan är lite om än marginellt bättre.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW