Vad tycker ni om Android lollipop 5.0.1

Permalänk

Vad tycker ni om Android lollipop 5.0.1

Hallåj har kört android 5 nu i några dagar, nyfiken på vad ni tycker ?

Jag har lite åsikter ang 5:an men vill gärna höra vad ni tycker.

/Force

Permalänk
Medlem

Still waiting. Kanske någon har ett vettigt svar när den kommer till z ultra?

Visa signatur

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Permalänk
Medlem

Funkar bra för det mesta, men jag stör mig på buggen att program kommer tillbaka till 'startade program'-listan ibland när man redan stängt allt. Jag vill ha den listan tom, men får ofta tömma den kanske tre gånger innan den faktiskt är det.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Kör CM12 på en HTC One M8 (PA kitkat förut) och skulle aldrig kunna tänka mig att gå tillbaka.
Allt ser så mycket modernare ut och älskar animationerna.

Xposed finns nu även till 5.0 så finns ingen anledning att sitta kvar på 4.4.

Permalänk
Medlem

Finns inget att klaga på tycker jag Kör det utan problem sen december på en nexus 5:a.

Visa signatur

Klaga inte på min dyslexi.

Permalänk
Medlem

Har det på Nexus 4.n och plattan men tycker det är sådär faktiskt. Stora blaffiga notifikationer och tycker det är svårt att ändra ljudet från ljud-->ljudlös eller till vibration etc. Tycker 4,4 var trevligare faktiskt.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk

Jag hittar inte ens ljudlöst antingen får man ljud eller ljudlöst med vibrationer eller har jag fel ?
En annan miss som dom gjort tycker jag är att man måste logga in för att kunna ändra om jag vill ha ljud eller ej, innan kunde man hålla inne avstängningsknappen och välja ljudlöst det går inte längre

Permalänk
Avstängd

Har en splitterny Galaxy S5 och telefonen är nästan oanvändbar efter 5.0 uppdateringen.
Konstant pop-up "xxxx has stopped working", Emails syns inte alls, eller går att öppna men blanka sidor.
Måste ladda telefonen 2ggr/dag.
Factory reset blir det imorgon tyvärr :/

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Skrivet av WongFeiHung:

Har en splitterny Galaxy S5 och telefonen är nästan oanvändbar efter 5.0 uppdateringen.
Konstant pop-up "xxxx has stopped working", Emails syns inte alls, eller går att öppna men blanka sidor.
Måste ladda telefonen 2ggr/dag.
Factory reset blir det imorgon tyvärr :/

Jag har också S5 och upplever en del av det du säger, oanvändbar skulle jag inte säga men det är vissa problem som man stör sig på.
Jag får upp "Kontakter har stoppats" från ingenstans med jämna mellanrum, även då kontakter inte ens körs. När man ska stänga ner samtliga öppna prog. så är den segare än förr och det irriterar mig nå enormt, vill kunna stänga ner det som inte används snabbt. Batteritiden har jag dock inga problem med, men sett fler som har samma problem.

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

Jag gillar 5.0.2 generellt, men tyckte 4.4.4 var skönare på min Nexus 5:)

Permalänk
Medlem

Det kommer ju aldrig till S4 så jag väntar fortfarande ivrigt.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk

Jag har s4 jag har fått den, jag upplever inga buggar och då har jag s4 batteri tiden tycker jag är bättre än innan. Jag stör mig på detta med ljudlöst eftersom jag använder detta nästan hela dagarna då jag sitter i möte ofta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Jag har s4 jag har fått den, jag upplever inga buggar och då har jag s4 batteri tiden tycker jag är bättre än innan. Jag stör mig på detta med ljudlöst eftersom jag använder detta nästan hela dagarna då jag sitter i möte ofta.

Hur kan vissa S4 få och inte andra? Förstår ingenting. Och vadå, kan man inte ha ljudlöst längre?

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zipmiX:

Hur kan vissa S4 få och inte andra? Förstår ingenting. Och vadå, kan man inte ha ljudlöst längre?

Gå till sammobile.com och ladda ner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Hur kan vissa S4 få och inte andra? Förstår ingenting. Och vadå, kan man inte ha ljudlöst längre?

Jo du kan ha ljudlöst men iaf jag tycker att det är jevvligt mycket meckigare än innan. Förut kunde du hålla in power och sen välja lite olika alternativ, nu finns det bara ett endaste alternativ du kan välja på och det är "stäng av"

Jag hade inte haft nåt emot att ha kvar 4,4 faktiskt. hellre den versionen än 5,0

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

På min S5 upplever jag som något snabbare och enlig tester ska lollipop ge något bättre batteritid så jag är helnöjd. dock gillar jag inte alls allt det där vita lollipop medför, föredrar svarta menyer mer behagligare för ögonen.

Permalänk

Harar det i nuläget då min Nexus 5 blir väldigt långsam och kraschar. Inväntar en uppdatering omgående!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Jag har 5.0 på min lg g3 och det är den bästa androidupplevelsen jag har haft. Flytet på bra, inga krasher eller buggar. Lite funktioner som lg har lagt in som jag diggar, så på g3 är det helt klart lollipop man ska köra

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Funkar utan problem på min Moto G 2014. Fått bättre prestanda och längre batteritid. Har inga klagomål

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem

Kört det lite på LG G3 men har inte hittat alla nyheter. Däremot är de som jag hittat suveräna så jag är nöjd.
Trist att hemskärmen fortfarande startar om men det händer inte lika ofta som innan.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Jag har s4 jag har fått den, jag upplever inga buggar och då har jag s4 batteri tiden tycker jag är bättre än innan. Jag stör mig på detta med ljudlöst eftersom jag använder detta nästan hela dagarna då jag sitter i möte ofta.

Skrivet av zipmiX:

Hur kan vissa S4 få och inte andra? Förstår ingenting. Och vadå, kan man inte ha ljudlöst längre?

Skrivet av Kilrah:

Jo du kan ha ljudlöst men iaf jag tycker att det är jevvligt mycket meckigare än innan. Förut kunde du hålla in power och sen välja lite olika alternativ, nu finns det bara ett endaste alternativ du kan välja på och det är "stäng av"

Jag hade inte haft nåt emot att ha kvar 4,4 faktiskt. hellre den versionen än 5,0

För att aktivera ljudlöst så gå in i notifikationsfältet, välj fyrkanterna högst upp till höger.
Där finns en som heter alla, ändra till Prioriterat eller Ingen.
Ingen kommer att döda alla ljud.
Prioriterat fungerar som det gamla blockeringsläget där man själv kan välja vad som skall få lov att gå igenom med ljud t.ex vissa kontakter eller meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WongFeiHung:

Har en splitterny Galaxy S5 och telefonen är nästan oanvändbar efter 5.0 uppdateringen.
Konstant pop-up "xxxx has stopped working", Emails syns inte alls, eller går att öppna men blanka sidor.
Måste ladda telefonen 2ggr/dag.
Factory reset blir det imorgon tyvärr :/

Det står klart och tydligt att dom rekommenderar en factory reset efter att du kört in lollipop.

Kommer ej ihåg vart men tror det var i kies när installationen var klar kom det upp en liten varnings ruta där det stod kör en factory reset direkt när mobilen har startat om..

Jag har likadan mobil och inget av dom problemen har jag märkt av.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Kör 5an på min Nexus 5 och det funkar helt felfritt, inte haft några större bekymmer med något alls. Vet inte riktigt om ni andra som har nexus 5 är jävligt känsliga eller om det är något speciellt fel som bara ni har, för jag har då inga problem alls.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampabowie:

Jag har också S5 och upplever en del av det du säger, oanvändbar skulle jag inte säga men det är vissa problem som man stör sig på.
Jag får upp "Kontakter har stoppats" från ingenstans med jämna mellanrum, även då kontakter inte ens körs. När man ska stänga ner samtliga öppna prog. så är den segare än förr och det irriterar mig nå enormt, vill kunna stänga ner det som inte används snabbt. Batteritiden har jag dock inga problem med, men sett fler som har samma problem.

/S

Gjorde ni verkligen faktory reset? Har s5 och har inte haft ett enda problem sen uppdateringen. Gjorde faktory resett före och efter uppdateringen och den funkar klockrent. Gissar att det är en massa gammla inställningar som ligger och spökar på era mobiler.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Gjorde ni verkligen faktory reset? Har s5 och har inte haft ett enda problem sen uppdateringen. Gjorde faktory resett före och efter uppdateringen och den funkar klockrent. Gissar att det är en massa gammla inställningar som ligger och spökar på era mobiler.

Nej jag har inte gjort något åt det då jag inte haft tid. Ska göra det så snart som möjligt.

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Skrivet av Fronix:

Kör 5an på min Nexus 5 och det funkar helt felfritt, inte haft några större bekymmer med något alls. Vet inte riktigt om ni andra som har nexus 5 är jävligt känsliga eller om det är något speciellt fel som bara ni har, för jag har då inga problem alls.

Jag har gjort två resets utan resultat. Jag har stora problem med prestandan. Vi pratar laddtider på sekunder för att öppna och stänga exempelvis chrome. Krascher sker kanske en gång i minuten i vissa appar. Skulle inte säga att det är något som någon kan uppleva som behagligt.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fermia:

Det står klart och tydligt att dom rekommenderar en factory reset efter att du kört in lollipop.

Kommer ej ihåg vart men tror det var i kies när installationen var klar kom det upp en liten varnings ruta där det stod kör en factory reset direkt när mobilen har startat om..

Jag har likadan mobil och inget av dom problemen har jag märkt av.

Om de nu "klart och tydligt" står då man installerar det så har jag nog missat de Men ska absolut prova detta, och se om de blir alls bättre.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Skrivet av Sarynoth:

För att aktivera ljudlöst så gå in i notifikationsfältet, välj fyrkanterna högst upp till höger.
Där finns en som heter alla, ändra till Prioriterat eller Ingen.
Ingen kommer att döda alla ljud.
Prioriterat fungerar som det gamla blockeringsläget där man själv kan välja vad som skall få lov att gå igenom med ljud t.ex vissa kontakter eller meddelanden.

Vad exakt innebär det när jag sätter inga ? Är det endast ljudet som stängs av eller är det fler saker som stängs av ?

* Provat som skribenten ovan och det funkar. Precis så som jag vill ha det tack för hjälpen. Har en fråga till, kan man ändra så låsskärmen visas lite längre än som standard ? För nu är den synlig i max 2 sek hinner inte läsa vad som står.

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Vad exakt innebär det när jag sätter inga ? Är det endast ljudet som stängs av eller är det fler saker som stängs av ?

* Provat som skribenten ovan och det funkar. Precis så som jag vill ha det tack för hjälpen. Har en fråga till, kan man ändra så låsskärmen visas lite längre än som standard ? För nu är den synlig i max 2 sek hinner inte läsa vad som står.

Inga betyder INGET ljud. Funktioner stängs inte av men t.ex alarm och liknande kommer inte heller igenom med ljud.

Permalänk
Medlem

Kör det på min LG G3 och finns inget att klaga på utom detta med att inte kunna sätta den i ljudlöst utan vibrationer på ett enkelt sätt, har dock inte kollat så noga på detta..

I övrigt så upplevs lollipop på G3 som lite av en mix mellan kitkat och nya 5.0..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300