Permalänk

ljudsystem garage

Tjenare allesammans,
Nu är det såhär att vår familj har flyttat till en villa och jag äntligen fått ett garage. Tänkte att jag skulle ta och sätta upp något gött ljudsystem men är inte sådär superhaj på allt som har med det att göra. Så jag tänkte att jag tar och hör mig för här om ni har några schyssta förslag/setup:er.
Hade tänkt mig något under 10000, (men självklart så billigt som möjligt om det inte kompenserar med kvalitén)

Lyssnar mestadels på rock/metal och mer åt det tyngre hållet. Kan väl hända att man drar till med någon house låt ibland, men främst rock av alla slag. Så dra igång, alla förslag är bra förslag.

Hit me !

/Halleengren

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har du plats för stora högtalare?

Kika på t.ex. Behringers aktiva fullrangelådor. Ingen djupbas, men det blir ändå ofta ett skönt tryck i ljudet. Har du dörren öppen och jobbar litr utomhus kan du lätt spela så det hörs dör med.

Hornen och spridningen gör att du får ungefär samma ljudkaraktär oberoende av var du är i rummet. Jämför med mer riktningskänsliga normala högtalare.

Pris på sådana brukar vara strax under 2000st.

Kolla thomann.de för fler algernativ, även om just dessa säljs på musikaffärer också.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem

Ledsen, men i ett garage får man inte ha utrustning tillverkad efter 1989 (förutom allt DIY förstås). Rekommenderar fysiskt stora högtalare och fet receiver eller integrerad förstärkare 50-100 W. Sen ipod/dator kopplat från hörlursurtaget till RCA-ingång på förstärkaren.

Extra poäng om man kör stärkaren cabbat. Lycka till

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av OllO:

Ledsen, men i ett garage får man inte ha utrustning tillverkad efter 1989 (förutom allt DIY förstås). Rekommenderar fysiskt stora högtalare och fet receiver eller integrerad förstärkare 50-100 W. Sen ipod/dator kopplat från hörlursurtaget till RCA-ingång på förstärkaren.

Extra poäng om man kör stärkaren cabbat. Lycka till

+1

I garaget hamnar ju äldre brorsans gamla jamo 18-tummare och någon halvrutten integrerad hemmabioförstärkare...

TS; se ovan. Vill du vara seriös satsar du på något som går att bygga in i taket, ingen gillar saker som är i vägen på golvet... Om du nu ska meka i garaget... Ska du sitta i en soffa och dricka folköl och läsa porrblaskor; se ovan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk

Du kanske kan köpa nya högtalare och en sån där träfanervinyl i brunt och klä in dom i?

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk

Tackar å det hjärtligaste för alla svar, dock blir det nog inte så mycket soffhäng med porrblaskor. Kan komma att bli lite väl trångt med sådant där, det får hålla sig till min mancave inne!

/Halleengren

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Pioneer A757 MkII och JBL L100T. Det är vad jag skulle kört i garaget om jag skulle haft ett.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X | Nvidia Titan V | 64GB G.SKILL TridentZ NEO 3600 | AORUS X570S MASTER | Samsung 970 EVO 2TB | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Seasonic Platinum 1200W | Alienware AW3423DW QD-OLED ]

Permalänk
Medlem

Satsa på begagnade grejer, resten av budgeten kan du lägga på ett trevligt system i köket.

Har du gott om plats så levererar Infinity SM-155 rent brutalt ljudtryck och passar väldigt bra till rock. Snabbt mätt är varje högtalare 35*45*100cm och behöver ca en meter fritt bakom sig för porten. Jag kör dessa med en förstärkare på 2x60w RMS men högtalarna är specade för upp till 300w. Helt klart nog för att sabba hörseln och skaka ner saker från hyllorna.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician