Motörheadphönes Motörizer

Permalänk

Motörheadphönes Motörizer

Hej, är det någon som har erfarenheter med Motörheadphönes Motörizer?

Är på jakt efter nya hörlurar att använda vid datorn och jag lyssnar bara på metal så jag tänkte att dom kanske skulle passa mig.

Eller finns det några andra lurar att rekommendera för metal-musik?
Jag kräver att lurarna har tyg vaddering och inte "läder", ett plus är också om kabeln är löstagbar.

Prisklass runt 1000kr.

Visa signatur

MSI RTX 3080 10GB • Ryzen 5800X • NZXT Kraken X53 • MSI B550M Mortar • HyperX Fury 32GB @ 3600MHz • Asus Thor 850W • Meshify C Mini

Permalänk
Medlem

jag har ägt ett par pluggar och lyssnat på de flesta lurarna i butik - inte ägt några slutna over/on-ear själv.

Motörhead lurarna skall erkännas är mer roliga än vad de är bra. De är dock inte helt av ondo utan kan väl snarare sägas ha ett generellt skruvat ljud där man dragit upp kurvan över delar av mitt-registret - vilket blir starka gitarrer samt bas. Passar till en del musik - men definitivt inte allt.

Skulle väl personligen inte direkt rekommendera dem till någon om du inte hittar dem till ett bra pris. Det finns många bättre hörlurar på marknaden i samma prisklass men om nu Motörhead som sådant väger tungt och komforten skall vara med och ett statement - då kan du nog bli glad i alla fall.

När det kommer till punk och metall och du säger cirka 1000:- kommer självklart ATH-M50 hörluren upp. Bra, snärtig och för priset en riktig go-to modell. Många många kan intyga att de är nöjda med hörluren och den brukar kallas för Punk-Headphones av många

Själv gillar jag AKG's ljudbild för metall. Jag vill verkligen höra hur det jobbas i bakgrunden på trummorna men även på basen. Sedan vill man ju gärna höra skillnaden i lead och rythm guitar...
AKG K550 kan ibland hittas för runt 1000 kronor - om du sitter hemma så är denna bra. Mycket komfortabel och stor. (Pleather dock, inte tyg).

Annars har du alltid en uppsjö med Sennheiser hörlurar - dock sy tycker jag de är lite oengagerade för Metal ibland. Här har du annars on-ear varianterna av grado: SR-60e, SR-60i, SR-80i eller SR80-e. Man brukar säga att Grado är som sitta på de främsta raderna och Sennheiser lite mer bak i salen. Grado lurarna kan vara okomfortabla enligt många - men för att vara on-ear är de faktiskt rätt OK.

Permalänk

Jag tycker själv AKG K-240 är skitnice för metal, om den inte är för grötig. Kräver dock lite mer än dom klenaste ljudkorten för att låta fullt ut.

Tygkåpor, löstagbar kabel, lite byngligt utförande, men inga problem sålänge man bara har dom vid datorn.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Okej, tack så mycket!

Visa signatur

MSI RTX 3080 10GB • Ryzen 5800X • NZXT Kraken X53 • MSI B550M Mortar • HyperX Fury 32GB @ 3600MHz • Asus Thor 850W • Meshify C Mini