Ljudkort till Keyboard .Någon som sysslar med musik.

Permalänk
Medlem

Ljudkort till Keyboard .Någon som sysslar med musik.

Söker ljudkort för Keyboard till Windows 8 då det jag har inte räcker till för att få ljud till ett MagixMusicMaker program . Musik programmet känner igen den nya art. men svarar inte på ljudet. Keyboardet är ett Alesis V149.Har Usb anslutning. användes Asio drivers i Musik- programmet

Permalänk
Medlem

Det du har är en "Controler" och har inga egna ljud utan styr ljud från antingen mjuksyntar i ditt musikprogram (via USB) eller kan kopplas direkt till en extern synt via MIDI-kabel.

Du ska kunna använda det inbyggda ljudkortet i datorn. Om inte de vanliga drivrutinerna funkar så kanske du måste köra "ASIO for all". Det enda problem är att du kanske får lite mer "latency" än med ett dyrare ljudkort och att ljudkvaliten är något sämre. Men det ska funka.

Om du har PCi elller PCI-E portar på moderkortet så kan du köpa till ett bättre ljudkort. Det finns också via USB och firewire. Vilket kort som helst ska egentligen funka. Om du planerar på att köpa externa syntar osv så får du köpa ett ljudkort med flera In/Output. Jag har själv ett Echo Layla 3G som jag använde när jag gjorde musik. Men om du inte tänker koppla in hårdvarusyntar och mickrofoner osv så ska egentligen det inbyggda på moderkortet funka alternativt att du köper något billigt Asus eller Creative kort.